Frankenloder Essgeschirr.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door Jabnus »

Denk dat ook net als Glenn.

Maare...die redenering volgend maken volgens jou gewiekste Polen goede spullen kapot/gedeukt om zo meer winst te maken? Het kan aan mij liggen, maar dit slaat nergens op :lol:

Zelf prutsen met items, het maakt niet uit wat voor een item het is, is ALTIJD verkeerd!!!!
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door koe op zolder »

Precies!!
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door Haplo »

Dit topic is humor van de bovenste plank.
Robinj, Ga je eerst eens goed inlezen en ga eens kennis opbouwen.
Want dat mis je in elk geval wel.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door Jabnus »

Volgen mijn oude sectie commandant heb ik het heel netjes gedaan om deze voor 5 piek te kopen op militracks.
Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld? (Heeft iemand je deze aangeraden of tips gegeven het uit te deuken of zo?)
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door koe op zolder »

Hij bedoelt dat een reenactment-vriend die ook op de betreffende beurs aanwezig was, zei dat 5 euro niet veel was voor het eetketeltje.
@Haplo, stiekem moet ik ook bestwel lachen :wink:
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door Jabnus »

Aha! De rangen uit het re-enactmentwereldje gelden in het echte leven ook? Weer iets bijgeleerd :bonk:

Om toch weer even ontopic te raken een serieuze vraag: zouden we een foto van de onderkant mogen zien Robinj?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door Edgar »

Man, wat een heisa om een etensketel waar er nog miljoenen van zijn. Niks anders te doen ofzo, jongens?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door robinj »

Jabnus schreef:
Volgen mijn oude sectie commandant heb ik het heel netjes gedaan om deze voor 5 piek te kopen op militracks.
Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld? (Heeft iemand je deze aangeraden of tips gegeven het uit te deuken of zo?)
Nou, na militracks had ik aan de jongeman gevraagd of hij naar de codes op de ketel kon kijken. Hij vroeg wat ik er voor betaald had. Ik vertelde dat ik het voor 5 piek heb gekocht en hij zei dat dat heel netjes is vor zo'n ketel in deze staat.(zijn woorden)
Haplo schreef:Dit topic is humor van de bovenste plank.
Robinj, Ga je eerst eens goed inlezen en ga eens kennis opbouwen.
Want dat mis je in elk geval wel.
Waar denk je dat i al doende mee bezig ben?
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door Erik S. »

Jabnus schreef:Denk dat ook net als Glenn.

Maare...die redenering volgend maken volgens jou gewiekste Polen goede spullen kapot/gedeukt om zo meer winst te maken? Het kan aan mij liggen, maar dit slaat nergens op :lol:

Zelf prutsen met items, het maakt niet uit wat voor een item het is, is ALTIJD verkeerd!!!!
Verkeerd of niet, ik heb al vaker voor andere verzamelaars militaria moeten restaureren ( met origineel materiaal ). Natuurlijk is een item wat nooit aangeraakt helemaal tof. Maar door restauratie kun je door iets wat eerst onbruikbaar was in display bruikbaar maken.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door Jabnus »

Er is restaureren en restaureren. De meningen hierover verschillen behoorlijk en iedereen denkt daar anders over. Persoonlijk vind ik dat het niet mag omdat het in de meste gevallen sporen achterlaat en het gewoon niet origineel is. Aan een medaille zonder lintje een origineel lintje toevoegen is voor mij wel zo'n beetje de grens. Veel mensen vinden het normaal om bijvoorbeeld emblemen op jasjes of kragen te naaien en noemen het origineel als het zogenaamd met origineel draad gebeurd. Mn hoela, ik noem dat nep en zou die spullen niet willen.

Je kunt zoals Eric aanhaalt dan misschien wel iets bruikbaar maken voor een display, maar je display zal er nooit origineel door worden en evengoed nep of troep zijn als een repro display. Dan zou ik zelf liever een beschadigd stuk hebben dan een gerestaureerd stuk waar mee geprutst is.
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door koe op zolder »

Precies.
De grens ligt bij mij persoonlijk wel iets verder.
Als je bij een jasje ziet dat er emblemen op hebben gezeten, vind ik het best als diezelfde soort emblemen er weer op gezet worden.
Misschien had deze Duitser wel een reden om zijn essgeschirr uit te kloppen (meer inhoud bijvoorbeeld), dan hoort hij ook zo in de display.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Frankenloder Essgeschirr.

Bericht door robinj »

Jabnus schreef:Zouden we een foto van de onderkant mogen zien Robinj?
Dat mag, moet ik eerst de camera zien te vinden. :oops:
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
Plaats reactie