Je nieuwste aankoop - deel 5 (documenten en fotomateriaal)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Jullie zijn dan misschien over het algemeen goed bevriend hier, maar bovenalles ook concurrenten. Accepteer dat gewoon. Er is echt genoeg voor iedereen.
Je haalt me de woorden uit mijn mond !! :D

Vandaar dat ik nu sprakenloos ben
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik neem het jullie ik ook absoluut niet kwalijk hoor, maar als je een foto niet wint is dat toch altijd een beetje balen, als iemand van je kennissen/vrienden die dan gewonnen heeft baal je nog net iets harder..

Ga dus ook niet te serieus in op zulke post vanuit mijn hoek.. ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Tja, het is gewoon praktisch niet mogelijk om daarmee rekening te houden, we komen hier zoveel mensen tegen, we weten niet eens elkaars eBay nickname ...

Gisteren heb ik bvb nog 15 euro meer moeten betalen voor iets, door iemand waar ik al een 35-tal objecten aan had verkocht. Zo gaat het nu eenmaal.

Terug even ontopic: dit bidprentje is van een man die gesneuveld is in de straat waar mijn grootouders (en voorouders) altijd hebben geleefd. De man is gestorven bij een tegenaanval aan het kanaal Gent-Terneuzen, waar de Belgen de Duitsers moesten afhouden tot 24 mei (daar zijn ze ook in geslaagd). Ik ben me in deze slag gaan verdiepen en ben dan ook super gelukkig met dit bidprentje :)

Afbeelding
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Heb vandaag maar eens geprobeerd op E-bay de. Ben om te beginnen maar met iets heel goedkoops begonnen, weet eigenlijk geeneens wat het is :oops:. Wilde even kijken hoe dat alles in z'n werk gaat.
Het is: Sammelwerk Nr 15 AH weet niet of het uit de oorlog komt, maar waar kan je om tobben als het om €1,- gaat :)
http://img28.exs.cx/my.php?loc=img28&im ... 8_12_s.jpg
Rick
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Even weggehaald, sorry

Rick
Laatst gewijzigd door Skylighter op 13 jul 2004, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Hoi Rick,

De plaatsjes komen uit een plaatjesalbum uit die tijd. Vaak zaten die plaatjes bij sigaretten. Op die manier kon je een boek compleet maken.

Je hebt veel verschillende van dit soort boeken gehad. Dit zal waarschijnlijk uit het Adolf Hitler boek komen.

Je staat soms versteld hoe veel mooie afbeeldingen 'r in zo'n boek staan.

Groet,

Laurens
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Dank je wel Laurens.


Rick
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Weliswaar gevonden en dus niet gekocht, en dat al ruim twee jaar geleden:

De koppen van Het Parool edities van 1, 4, 6 en 7 Mei 1945.

Afbeelding

1Mei

Afbeelding

4Mei

Afbeelding

6Mei

Afbeelding

7Mei
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dit is een interessante site Sjoerd:

http://www.hetillegaleparool.nl/

Mooi op volgorde en leesbare scans.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Dank je Proos!

Hier nog enkele foto's uit een fotoboekje dat ik enkele maanden geleden van Mooyman heb gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Afbeelding

5 exemplaren van 'La libre Belgique', een sluikblad, uitgegeven door de Belgische weerstand.
Verder belgische foto's (vroeg interbellum), na-oorlogs visitekaartje van een Geheim Leger veteranengroepring uit Antwerpen, een doodsprenje van iemand uit Merksem (Antwerpen, vermoedelijk V-bom) en een pamflet ondertekend met 'Rex Vaincra'. Wat dat pamflet is wordt nog volop onderzocht.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Mooie aanwinsten Peter, vandaag eens naar de rommelmarkt geweest ? :)


Mijn laatste aanwinst is een doodsprentje van een Belg die gesneuveld is in mijn dorp, op 22 mei 1940. Voor mij toch een belangrijke vondst gezien er nog geen twintig mannen gesneuveld zijn in Ertvelde.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Tim schreef:Mooie aanwinsten Peter, vandaag eens naar de rommelmarkt geweest ? :)
Nee, onofficiële forummeet (ik, Stijn en Mathieu) :)
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Hé, die Libre Belgique met die Engelsen, dat briefje en de RAF sticker komen me bekend voor :lol:
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Daar heb jij er waarschijnlijk ook enkele van op voorraad :)
Gesloten