Munitie kist US.

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
gretsch
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2012, 21:15

Munitie kist US.

Bericht door gretsch »

Hallo,

Ik heb een munitie kist gezien op marktplaats. Alleen kan ik hier verder niks over vinden. Is er hier iemand die kan zeggen of het ECHT gaat om een W02 exemplaar uit de US of is dit misschien een neppert? (hij lijkt me wel echt) Maar op andere kisten die ik heb gevonden (via google) staat vaak nog US of wat andere aanduidingen van de herkomst op?

Het gaat om deze kist,

http://link.marktplaats.nl/542993914

Alvast bedankt!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Munitie kist US.

Bericht door CollectorWo2 »

Zover ik weet hadden oorlogse munitiekistjes een bommetje staan erop tussen de u s
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Munitie kist US.

Bericht door ammo »

gretsch schreef:Hallo,

Ik heb een munitie kist gezien op marktplaats. Alleen kan ik hier verder niks over vinden. Is er hier iemand die kan zeggen of het ECHT gaat om een W02 exemplaar uit de US of is dit misschien een neppert? (hij lijkt me wel echt) Maar op andere kisten die ik heb gevonden (via google) staat vaak nog US of wat andere aanduidingen van de herkomst op?

Het gaat om deze kist,

http://link.marktplaats.nl/542993914

Alvast bedankt!
Britse .50 kist, naoorlogs , 1955 staat ook op de kist.
Nemo Me Impune Lacessit
_Arthur

Re: Munitie kist US.

Bericht door _Arthur »

Dat is een na-oorlogse kist.

Een 'oorlogse' heeft sowieso een andere klep + U <bommetje> U staat op de zijkant ingestants + manufacturer daar boven (ook in het staal gestanst).
P1030181.JPG
P1030179.JPG
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Munitie kist US.

Bericht door 779 »

_Arthur schreef:Een 'oorlogse' heeft sowieso een andere klep + U <bommetje> U staat op de zijkant ingestants + manufacturer daar boven (ook in het staal gestanst).
U Flaming Bomb S
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Munitie kist US.

Bericht door patrickh »

_Arthur

Re: Munitie kist US.

Bericht door _Arthur »

Voor het kistje op mijn fotos heb ik vorige jaar op een beurs (bij Patton Drivers) 5 euro betaald trouwens. Weet je ook gelijk dat 18euro voor een na-oorlogs ding ongeveer 16euro teveel is ;)
gretsch
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2012, 21:15

Re: Munitie kist US.

Bericht door gretsch »

Heren,

Bedankt voor deze interessante informatie. Jammer dat het niet om een ''oorlogse'' US kist gaat..... Volgens de huidige eigenaar zou hij het aan de opmaak van letters kunnen aflezen, en zouden de letters mogelijk de productie datum verraden. de flaming grenade staat er tevens ook niet in.

Ik had er overigens een US kist gezien op Ebay uit amerika, alleen de verzendkosten waren al duurder dan het kistje zelf. Nou ja gewoon rustig blijven zoeken denk ik maar.
_Arthur

Re: Munitie kist US.

Bericht door _Arthur »

gretsch schreef:Heren,

Bedankt voor deze interessante informatie. Jammer dat het niet om een ''oorlogse'' US kist gaat..... Volgens de huidige eigenaar zou hij het aan de opmaak van letters kunnen aflezen, en zouden de letters mogelijk de productie datum verraden. de flaming grenade staat er tevens ook niet in.

Ik had er overigens een US kist gezien op Ebay uit amerika, alleen de verzendkosten waren al duurder dan het kistje zelf. Nou ja gewoon rustig blijven zoeken denk ik maar.
Gewoon rustig verder zoeken en vooral beurzen afstruinen. Daar vind je er doorgaans wel voor een niet al te hoog bedrag.
gretsch
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2012, 21:15

Re: Munitie kist US.

Bericht door gretsch »

_Arthur schreef:
gretsch schreef:Heren,

Bedankt voor deze interessante informatie. Jammer dat het niet om een ''oorlogse'' US kist gaat..... Volgens de huidige eigenaar zou hij het aan de opmaak van letters kunnen aflezen, en zouden de letters mogelijk de productie datum verraden. de flaming grenade staat er tevens ook niet in.

Ik had er overigens een US kist gezien op Ebay uit amerika, alleen de verzendkosten waren al duurder dan het kistje zelf. Nou ja gewoon rustig blijven zoeken denk ik maar.
Gewoon rustig verder zoeken en vooral beurzen afstruinen. Daar vind je er doorgaans wel voor een niet al te hoog bedrag.
Oke, ik weet nu dat ik o.a. op de flaming grenade moet letten.I ga eens kijken op zo'n beurs. Interessant altijd! Ik hoorde iemand op de Militrack in Overloon zeggen dat er in December ''iets te doen was'' in Bastogne. Weet iemand daar toevallig ook iets van? (mischien heb ik het ook wel verkeerd gehoord hoor)
_Arthur

Re: Munitie kist US.

Bericht door _Arthur »

gretsch schreef: Oke, ik weet nu dat ik o.a. op de flaming grenade moet letten.I ga eens kijken op zo'n beurs. Interessant altijd! Ik hoorde iemand op de Militrack in Overloon zeggen dat er in December ''iets te doen was'' in Bastogne. Weet iemand daar toevallig ook iets van? (mischien heb ik het ook wel verkeerd gehoord hoor)
Zonder al te veel offtopic te gaan. De eerst komende beurzen zijn: Santa Fe in Overloon 16/17 juni. La Gleize, Belgie 16/17 juni, Hell on Wheels, Zutendaal, Belgie 23/24 juni, (geen echte beurs maar doorgaans hebben de deelnemers wel wat zaken 'te koop', Wings en Wheels, Ursel, Belgie, 10/11 aug.
Plaats reactie