Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzamelen?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door yente »

Dit is geen aanval op eender wie maar ik snap niet dat tegenwoordig nog mensen geloven dat 'God' alles geschapen heeft.
Elke vrijdenkende ziet toch in dat God gewoon verzonnen is om de mensen vroeger zoet te houden. Mijn vader is ook veel met religeuze dingen bezig uit interesse(niet uit geloof), bv heeft hij een boek 'het seksleven van de pausen' Jawel! :)
Ik raad iedereen aan om dat eens te lezen, dan zal je wel zien hoe schijnheilig(leuke woordspeling) de pausen waren. Zo is ook het catholisisme verzonnen door een bepaalde keizer volgens één van die boeken maar dat ontschiet me even.
Ik hoop dat dit een discussiepunt wordt en geen haat uitlokkend bericht. ;)

Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door 779 »

yente schreef:Elke vrijdenkende ziet toch in dat God gewoon verzonnen is om de mensen vroeger zoet te houden.
Verklaar dan eens hoe de mens ontstaan is? 8)
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door V1Oliver »

779 schreef:
yente schreef:Elke vrijdenkende ziet toch in dat God gewoon verzonnen is om de mensen vroeger zoet te houden.
Verklaar dan eens hoe de mens ontstaan is? 8)
Verklaar eens hoe God ontstaan is
Gebruikersavatar
veritas
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:18
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door veritas »

V1Oliver schreef:
779 schreef:
yente schreef:Elke vrijdenkende ziet toch in dat God gewoon verzonnen is om de mensen vroeger zoet te houden.
Verklaar dan eens hoe de mens ontstaan is? 8)
Verklaar eens hoe God ontstaan is
Dat is iets wat niet te verklaren is. God is er altijd al geweest. Dat is een geloofszaak.
"This is the year! it's up to us to let 'em have it!" Winston Churchill
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door V1Oliver »

Dat is ook makkelijk, "je moet het maar geloven"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door 779 »

wo2 collector schreef:
10) Hoe kijk jij als Christen aan tegen homoseksualiteit?
In de Bijbel staat dat God het een gruwel vind, en dat Hij een afkeer ervan heeft. Als ik dan kijk naar hoe een liefdesrelatie hoort te zijn volgens God aan het begin van Zijn schepping, dus man en vrouw, dan vind ik homoseksualiteit verkeerd. Wel kijk ik naar deze mensen als schepsels van God. Helaas hebben ze dan bepaalde verkeerde opvattingen, maar ik weet dat God bij machte is om die te veranderen.
Welke vorm binnen het Christendom hang jij aan? Want jij doelt volgens mij op genezing van homoseksuelen, iets wat volgens mij niet binnen het Christendom behoort? Daarnaast leer je binnen het Christendom om niet te oordelen over een ander, dus ook niet over iemand die homoseksueel is. God heeft de man en de vrouw geschapen, mee eens, maar legt niet als leefregel op dat alléén die samen mogen leven binnen een relatie.

Om trouwens nog maar te zwijgen over recente onderzoeken naar homoseksuelen en hun hersenen. Deze communiceren anders dan bijvoorbeeld heteroseksuelen, waardoor het dus onmogelijk is dat een homoseksueel "verkeerde opvattingen" heeft, want zo blijkt maar weer dat God ook die personen naar Zijn voorbeeld heeft geschapen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door sobel »

779 schreef:
wo2 collector schreef:
10) Hoe kijk jij als Christen aan tegen homoseksualiteit?
In de Bijbel staat dat God het een gruwel vind, en dat Hij een afkeer ervan heeft. Als ik dan kijk naar hoe een liefdesrelatie hoort te zijn volgens God aan het begin van Zijn schepping, dus man en vrouw, dan vind ik homoseksualiteit verkeerd. Wel kijk ik naar deze mensen als schepsels van God. Helaas hebben ze dan bepaalde verkeerde opvattingen, maar ik weet dat God bij machte is om die te veranderen.
Welke vorm binnen het Christendom hang jij aan? Want jij doelt volgens mij op genezing van homoseksuelen, iets wat volgens mij niet binnen het Christendom behoort? Daarnaast leer je binnen het Christendom om niet te oordelen over een ander, dus ook niet over iemand die homoseksueel is. God heeft de man en de vrouw geschapen, mee eens, maar legt niet als leefregel op dat alléén die samen mogen leven binnen een relatie.

Om trouwens nog maar te zwijgen over recente onderzoeken naar homoseksuelen en hun hersenen. Deze communiceren anders dan bijvoorbeeld heteroseksuelen, waardoor het dus onmogelijk is dat een homoseksueel "verkeerde opvattingen" heeft, want zo blijkt maar weer dat God ook die personen naar Zijn voorbeeld heeft geschapen.

De bijbel is in iedergeval wel tegen een seksuele relatie man - man. Of dit ook voor niet seksuele relaties is weet ik niet
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door Mr Mojo Risin »

779 schreef:
yente schreef:Elke vrijdenkende ziet toch in dat God gewoon verzonnen is om de mensen vroeger zoet te houden.
Verklaar dan eens hoe de mens ontstaan is? 8)
Daarvoor moet je On the Origin of Species van Charles Darwin eens lezen. :P
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door 779 »

sobel schreef:De bijbel is in iedergeval wel tegen een seksuele relatie man - man. Of dit ook voor niet seksuele relaties is weet ik niet
Graag een exacte passage van de nieuwste bijbelvertaling waarin staat dat homorelatie verboden is volgens de leer van de bijbel.
Gebruikersavatar
veritas
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:18
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door veritas »

779 schreef:
sobel schreef:De bijbel is in iedergeval wel tegen een seksuele relatie man - man. Of dit ook voor niet seksuele relaties is weet ik niet
Graag een exacte passage van de nieuwste bijbelvertaling waarin staat dat homorelatie verboden is volgens de leer van de bijbel.
Uit de Nieuwe Bijbelvertaling:
Leviticus 18:
22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk. 23 Verontreinig jezelf niet door de geslachtsdaad te verrichten met een dier. En een vrouw mag niet een dier uitlokken om met haar te paren, dat is pervers.

Romeinen 1:
26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Er zijn nog een boel teksten te noemen. Je kan ook denken aan Sodom en Gomorra. (Genesis 19) Deze steden werden omgekeerd omdat mannen met mannen gemeenschap hadden.

Dat God het verbied lijkt me wel duidelijk. Maar wat ook heel belangrijk is: God haat de zonde, niet de zondaar!
"This is the year! it's up to us to let 'em have it!" Winston Churchill
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door yente »

God, God, God.. Alle gelovigen zeggen van 'God zegt dit, God zegt dat,..' Ik heb hem eerlijk gezegd nog niet veel horen zeggen...
Als hij niet te bewijzen valt is het toch overduidelijk dat al die regels door mensen gemaakt zijn!
Nauja, mijn mening.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door 779 »

yente schreef:God, God, God.. Alle gelovigen zeggen van 'God zegt dit, God zegt dat,..' Ik heb hem eerlijk gezegd nog niet veel horen zeggen...
Als hij niet te bewijzen valt is het toch overduidelijk dat al die regels door mensen gemaakt zijn!
Nauja, mijn mening.
Mvg Yente
Het is toch bewezen? :) De bijbel bestaat uit ontelbare losse boeken gebundeld tot één, geschreven door ontelbare en verschillende mensen. En waarom verwacht je dat God zich tot jou wijst, als jij hem al voorafgaande afwijst?

Regels staan er in de wet en grondwet. Een Christen leeft samen met de bijbel, niet vóór de bijbel.
Gebruikersavatar
veritas
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:18
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door veritas »

yente schreef:God, God, God.. Alle gelovigen zeggen van 'God zegt dit, God zegt dat,..' Ik heb hem eerlijk gezegd nog niet veel horen zeggen...
Als hij niet te bewijzen valt is het toch overduidelijk dat al die regels door mensen gemaakt zijn!
Nauja, mijn mening.
Mvg Yente
God kan je inderdaad niet bewijzen door een proefje ofzo. Maar kijk eens om je heen in de natuur. Dat is Gods werk. Geloof je serieus dat zoiets door miljoenen jaren evolutie/toeval is ontstaan? Kijk eens naar deze pauw. Zo'n dier z'n veren zitten zo volmaakt in elkaar. Kan zoiets door toeval onstaan??
Bijlagen
pauw.jpg
pauw.jpg (25.28 KiB) 762 keer bekeken
"This is the year! it's up to us to let 'em have it!" Winston Churchill
Gebruikersavatar
Glenn
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
Locatie: Lier (België)

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door Glenn »

Voor elke volmaakte pauw zijn er evenveel mismaakte schepselen der natuur.
Ook door God?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door 779 »

Glenn schreef:Voor elke volmaakte pauw zijn er evenveel mismaakte schepselen der natuur.
Ook door God?
Das het mooie. God kent geen mismaakte schepselen.
Plaats reactie