Verzameling spotprenten / Ansichtkaarten en overig

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
stefanteunis
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2012, 10:16

Verzameling spotprenten / Ansichtkaarten en overig

Bericht door stefanteunis »

Beste Mensen,

Mag ik jullie het volgende vragen.

Mijn vader was net zoals mij geïnteresseerd in de WOII algemeen. Ik geef meer de voorkeur aan hulzen, vlaggen, outfits etc ... maar hij meer aan spotprenten / ansichtkaarten / brieven etc .. Ik vindt het wel grappig maar het interesseert mij niet heel veel. Ik wil dan ook deze map met spotprenten t.z.t. verkopen.

Wat zal ik hier voor kunnen vragen. Mij zeggen de verschillende kaarten niet zoveel. Via http://chaletslesmenuires.com/wo2/wo2.html heb ik alle pagina's online gezet. Ik ben benieuwd, alvast bedankt voor jullie reactie.

mvg,
Stefan
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Verzameling spotprenten / Ansichtkaarten en overig

Bericht door Jabnus »

Het is allemaal niet zo spannend, na-oorlogse prentkaartten en bevrijdingsspulletjes kosten over het algemeen niet zo veel en gaan voor zachte prijsjes van de hand.

Ik zou ze proberen per serie te verkopen iv a bijvoorbeeld martkplaats of hier op het forum, maar reken niet op al te veel. Vergelken met de prijzen van de Dutise WO2 spulletjes moet je hier bij wijze van spreken nog bijna geld bijleggen...

Zelf verzamel ik items met het thema "Nederland Herrijst", heb daarvan bijvoorbeeld een leuke (grote) oorkonde op de kop getikt voor 5 euro...

mvg,
Gaston

ps: De kaart " het einde van het lied" vind ik wel aardig, evenals de kaart "Na 5 jaar strijd Nederland bevrijd", als die weg mogen wil ik die wel ovenemen?
stefanteunis
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2012, 10:16

Re: Verzameling spotprenten / Ansichtkaarten en overig

Bericht door stefanteunis »

Gaston,

Bedankt voor je reactie en uitleg.

Zelf vindt ik het ook niet zo heel erg spannend ( wel grappig ), daarom wil ik ze t.z.t. nog wel verkopen. Het liefst in zijn geheel maar per serie is misschien ook wel een optie.

Mag ik je nog even schuldig blijven over de twee kaarten " het einde van het lied" en "Na 5 jaar strijd Nederland bevrijd"?

Wil ze t.z.t. nog wel wegdoen maar als ik ze verkoop gaat mijn voorkeur uit naar de gehele map ineens. Mooi voor iemand die een verzameling wil beginnen.

Mvg,
Stefan
Plaats reactie