Toon je Setjes/Display

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door coco »

Dan moet je het verkleinen met bijvoorbeeld paint (control W en dan 2X 25% er van maken) kan je er gelijk een watermerk in zetten.
Leuk set trouwens, wel even opletten die kogel vooraan is helaas niet vrij te bezitten in Nederland zonder de juiste papieren.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door wvd »

SOLDIER toon hier mijn display. :) Wessel schreef: ps:Ik heb het gaatje van de kogel in beeld gebracht, om te voorkomen dat mensen zeggen dat het illegaal is. :wink:

met vriendelijke groeten,
Wessel
Coco heeft gelijk deze zijn niet vrij te bezitten. Gaatje erin boren is een fabel dat vele nog steeds geloven het gaat om de kop erop de huls alleen mag wel
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door 779 »

coco schreef:Waarom upload je niet gewoon via het forum systeem?
Omdat de foto's dan eigendom worden van dit forum...
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door wvd »

779 schreef:
coco schreef:Waarom upload je niet gewoon via het forum systeem?
Omdat de foto's dan eigendom worden van dit forum...
Beter dat dan lege threads waarvan fotos verwijdert zijn. En met watermerk erin is een oplossing toch?
Wel lid zijn van wij forum maar niet willen dat fotos eigendom worden ervan waarom zou je dan überhaupt iets willen laten zien
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door coco »

Mee eens en hosting sites zoals imageshack en mijnalbum etc. etc. zijn na het uploaden ook eigenaar van de foto's dus dat is om het even.
Het voordeel van direct uploaden via het forum is geen lege threads om veroudering en geen verwijderde foto's om swastika's etc.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door Jabnus »

De twee voorgaande replies zeggen het eigenlijk al: imageshack en al die andere vervelende sites leiden alleen maar tot ellende voor de andere gebruikers: de retentie is drie keer niks, ze beslissen zelf continue wat er met de fotos gebeurt en gooien rustig alles wat HUN niet bevalt ervanaf zonder dat je er zelf wat aan kunt doen. Dan kun je toch veel beter het interne systeem van het forum gebruiken? Werkt makkelijk, is gratis, geen gedoe en zolang het forum zal bestaan zijn de plaatjes zichtbaar. Aan alle kanten een win-win situatie toch? Wat ook nog een pluspunt gnoemd kan worden is dat je maar enkele plaatjes per keer kunt uploaden. Zo voorkom je die ellenlange posts waarin mensen "even hun hele collectie posten" met imageshack, die er dan ook even snel totaal af kan vliegen DANKZIJ imagashack of soortgelijke sites. Door het aantal plaatjes te beperken zijn mensen gedwongen om er wat meer moeite in te steken en krijg je ook veel betere posts met leukere plaatjes.

Het is een illusie dat je vanaf het moment dat je iets post zelf nog iets over je eigen foto's te zeggen hebt. In dit internettijdperk weet iedereen alles te vinden (de zoekmachines indexeren alles ook meteen), dat is iets waar je van te voren een keuze in moet maken. Zoals WVD het al aanhaalt: als je lid bent en mee wilt doen dan hoort dat er gewoon bij. Waarom zou je dan uberhaupt iets willen posten als je bang bent dat iemand het plaatje kan zien? Intern uploadsysteem, of imageshack, als mensen je plaatjes willen pikken doen ze dat toch wel, het maakt niet uit hoe of waar je het upload. Mijn plaatjes worden al jaren op sites over de hele wereld gepost, in het begin ergerde ik me er dood aan, naderhand ben ik een watermerk (ook simpel te verwijderen voor mensen die er verstand van hebben) gaan toevoegen en selectiever geworden in wat ik wel en niet toon. Als ik iets voor mezelf wil houden post ik het gewoon niet, simpel toch? Het blijkt dat de meeste mensen die plaatjes pikken de moeite niet eens willen doen je foto's te bewerken. Wat ik wel weet is dat door het tonen van plaatjes en dus participeren aan discussies op fora, er een heleboel leuke verzamelcontacten zijn ontstaan met mensen over de hele wereld. En dat brengt ons weer tot de opmerking van WVD: als je mee wilt doen op een forum, waarom zou je dan niks willen tonen?


Om nog even een ontopic draai te geven aan deze reply: om dezelfde reden valt het voor sommige mensen misschien wel te overwegen om bepaalde dingen als bijvoorbeeld deze kogelpunt hierboven niet te posten, maar liever iemand met verstand van zaken even een pm te sturen. Ik verzamel zelf geen hulzen of kogels, maar als ik het wel deed zou ik die dus nooit posten. Je weet nooit wie er meeleest? Grapjassen zoals de persoon die een paar weken geleden een bodemvondst granaat toonde, zouden best wel eens een huisbezoekje van bepaalde overheidsinstanties mogen krijgen...
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door Haplo »

779 schreef:
coco schreef:Waarom upload je niet gewoon via het forum systeem?
Omdat de foto's dan eigendom worden van dit forum...
Nee is niet geheel waar.
Het forum host de foto's alleen.
Ze blijven van jou en zijn te verwijderen indien je wilt.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door SOLDIER Wessel »

Ik zou graag willen weten wat jullie van mijn display vinden. :wink:

met vriendelijke groeten,
Wessel
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door wvd »

SOLDIER Wessel schreef:Ik zou graag willen weten wat jullie van mijn display vinden. :wink:

met vriendelijke groeten,
Wessel
Niet naar gekeken kijk nooit naar externe links :P
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door Nick-H »

wvd schreef:
SOLDIER Wessel schreef:Ik zou graag willen weten wat jullie van mijn display vinden. :wink:

met vriendelijke groeten,
Wessel
Niet naar gekeken kijk nooit naar externe links :P
Dat wordt toch ook niet gevraagd? Of wel dan?

Hier is de foto van "SOLDIER Wessel"
Afbeelding

Ziet er goed uit hoor Wessel :wink:
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door wvd »

Zal ik daar niet op ingaan ik zie het anders.

On topic dan maar leuke foto maar zoals aangegeven die kogel zou ik weglaten
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door CollectorWo2 »

mijnalbum heeft prive album dus niet openbaar dus niets word dan verwijderd.
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door Jabnus »

Zeker een mooie foto _/-\o_

Toen ik 12 was kon ik hier nog niet eens van dromen, complimenten!
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door davy »

Zal ook eens een overzichtje tonen van mijn lievelingsitem :lol:
klik op de foto voor een grotere afbeelding
Bijlagen
1.jpg
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: Toon je Setjes/Display

Bericht door SOLDIER Wessel »

dank jullie wel, voor de leuke reacties. :)
Davy jij hebt veel badges. :shocked:

vriendelijke groeten,
Wessel
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
Plaats reactie