Collectie overzicht

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Collectie overzicht

Bericht door Comrade »

Oké bedankt, dat van de Luftwaffe adelaar -> Luftwaffe medaille wist ik wel, maar ik heb deze medaille nog nooit gezien, dus vandaar de vraag.

Mvg,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

Zo en daar zijn we weer ik heb weer de pc tot beschikking dus ga ik maar snel weer verder. dit is toch een van mijn favoriete abzeichen die er bestaat de u-boot kriegsazeichen de is netjes gemerkt met gwl
u-boat gwlkopie.jpg
u-boat gwl (1)kopie.jpg
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Collectie overzicht

Bericht door Comrade »

Mooie medaille, knap van die mensen die telkens weer in een onderzeeër gingen zitten. Volgens mij was dat erg zwaar!
Zijn deze medailles trouwens moeilijk te vinden en hoe verdiende je deze medaille?

Mvg,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door Kugelblitz »

Comrade schreef:Mooie medaille, knap van die mensen die telkens weer in een onderzeeër gingen zitten. Volgens mij was dat erg zwaar!
Zijn deze medailles trouwens moeilijk te vinden en hoe verdiende je deze medaille?

Mvg,
Comrade
Die zijn wel goed te vinden, maar wel redelijk aan de prijs! Je moest minimaal 2 'Feindfahrten' hebben gedaan, dus met de U-Boot op oorlogsvaart. Volgens mij zijn de regelingen daarna nog wat aangescherpt, men mocht ook geen strafblad hebben over een bepaalde tijd etc.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Collectie overzicht

Bericht door Comrade »

Bedankt voor de info Kugel!
Inderdaad, nu ik even German militaria heb bekeken zijn ze aardig prijzig.


Mvg,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Collectie overzicht

Bericht door Jabnus »

Offtopic en als antwoord op de vorige 3 posts: Hoezo aan de prijs en waarom dit topic daar nou weer mee vervuilen? Collectorsguild heeft net een GWL verkocht voor 418 dollar (332 euro). Dat is toch niet te duur en ook niet buiten bereik van wie dan ook? Weitze heeft er tig staan, prijsklasse 300 (voor zink exemplaren) tot 600 (buntmetall exemplaren). Iedereen kan dit met wat sparen bij elkaar krijgen. Kwestie van een tijdje geen algemene troep kopen en je bent er. Dit soort opmerkingen laat weer typisch die groene Nederlandse mentaliteit zien: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en alles maar duur noemen wat je zelf niet hebt. Geloof dat ik jullie beide ook al dingen heb zien verkopen voor (veel te) dure prijzen terwijl iedereen weet dat jullie er dat zelf niet voor gegeven hebben. Hoezo dit dan aan de prijs noemen en daar in dit topic over gaan posten? Deze hobby kost geld, punt uit! Bijna alles ligt echter binnen je bereik als je er wat moeite voor wilt doen, hou dus eens op met dat eeuwige gezeur over geld en geniet liever van de items die andere mensen posten.

--------------

Ontopic: Mooie GWL U-Boot Wim! :)

Maar zie ik nu goed dat die zinkpest erger begint te worden, of komt dit door de foto? Zou proberen hem toch te behandelen want hij wordt nu opgegeten waar je bij staat.

Alle Deutsche Gründlichkeit ten spijt, men heeft er in de oorlog geen rekening meer gehouden dat deze items honderd jaar later er ook nog goed uit moesten zien :(
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Collectie overzicht

Bericht door panzer lehr »

Mooie u boot abzeichen maar wel zonde van de zinkpest. :)
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

Met sparen kan iedereen ook de duurdere spullen kopen zoals ik uit ervaring geleerd heb. Ook ik heb een aantal maanden niks gekocht om uiteindelijk mijn top stuk van de collectie te kopen (welke ik nog post). Het is zeker moeilijk om de verleiding te weerstaan om toch weer andere dingen te kopen maar met de juiste instelling gaat het lukken. Dan maar een tijdje niks kopen en uiteindelijk je droom item te kunnen betalen.

@Gaston: Klopt ligt ook aan de foto en het is idd iets erger geworden in de jaren. Maar er zit gelukkig nog geen dikke pest op het meest was oppervlakkig.Maar inmiddels is de badge behandelt tegen de pest zal er nieuwe foto's maken als ik meer tijd heb voor het resultaat.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Collectie overzicht

Bericht door Comrade »

Kan dan niet wachten om je topstuk te zien!
En inderdaad, iets dat wil hebben is rond de 100,- maar ik doe rustig aan want ik deze zomer ook nog wat rommelmarkten af en misschien ook naar mijn eerste beurs.


Maar mooi dat de medaille is opgeknapt! zou toch zonde zijn dat hij helemaal onder de ''zinkpest'' zit.

MvG,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door Kugelblitz »

Jabnus schreef:Offtopic en als antwoord op de vorige 3 posts: Hoezo aan de prijs en waarom dit topic daar nou weer mee vervuilen? Collectorsguild heeft net een GWL verkocht voor 418 dollar (332 euro). Dat is toch niet te duur en ook niet buiten bereik van wie dan ook? Weitze heeft er tig staan, prijsklasse 300 (voor zink exemplaren) tot 600 (buntmetall exemplaren). Iedereen kan dit met wat sparen bij elkaar krijgen. Kwestie van een tijdje geen algemene troep kopen en je bent er. Dit soort opmerkingen laat weer typisch die groene Nederlandse mentaliteit zien: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en alles maar duur noemen wat je zelf niet hebt. Geloof dat ik jullie beide ook al dingen heb zien verkopen voor (veel te) dure prijzen terwijl iedereen weet dat jullie er dat zelf niet voor gegeven hebben. Hoezo dit dan aan de prijs noemen en daar in dit topic over gaan posten? Deze hobby kost geld, punt uit! Bijna alles ligt echter binnen je bereik als je er wat moeite voor wilt doen, hou dus eens op met dat eeuwige gezeur over geld en geniet liever van de items die andere mensen posten.

--------------

Ontopic: Mooie GWL U-Boot Wim! :)

Maar zie ik nu goed dat die zinkpest erger begint te worden, of komt dit door de foto? Zou proberen hem toch te behandelen want hij wordt nu opgegeten waar je bij staat.

Alle Deutsche Gründlichkeit ten spijt, men heeft er in de oorlog geen rekening meer gehouden dat deze items honderd jaar later er ook nog goed uit moesten zien :(
Gaston, nu moet je toch echt een beetje op je woorden gaan letten. Gezien mijn functie hier laat ik me nu niet uit, zoals ik eigenlijk zou willen, maar ik zou in het vervolg misschien toch maar eens heel goed gaan nadenken, voordat je meer van dit soort onbeschofte en betweterige reacties post. Je weet helemaal niets van mij, niks van mijn financiële situatie, niets van mijn omgang met geld, niets van mijn hele collectie etc. Wat een nonsens reactie! Hoezo voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten? Ik vind €300,- niet echt goedkoop, er zijn zeer veel mooie (goedkopere) onderscheidingen onder die prijsklasse, zoals EK1, PKA, diverse Luftwaffe Abzeichen etc. Dat betekent niet dat ik het me niet kan veroorloven, of dat ik niet bereid ben ervoor te sparen... Dit was gewoon een reactie op de vraag van Comrade. Tenslotte heb ik nog nooit iets voor schandalig hoge prijzen verkocht en als ik een keer wat meer voor een item krijg, dan ik zelf heb betaald kan dat niet?

Ik ben je arrogantie spuug en spuugzat, doe eens normaal man en laat iedereen gewoon in z'n waarde. Dat jij zo'n grote collectie hebt en zeer veel kennis van zaken, betekent nog niet dat alles op jouw manier moet gebeuren of dat anderen iets niet duur kunnen vinden of zich aan jouw prijzen moeten houden. Wat mij betreft hangt er een enorme schaduw boven jouw kennis en prachtcollectie en die wordt veroorzaakt door je ziekelijke allesoverstijgende betweterigheid en zelfingenomenheid.

Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: Collectie overzicht

Bericht door Jabnus »

Kugel, gezien je reactie zit er schijnaar toch iets dieper dwars bij jou dan? Ik kan me nog herinneren dat je een jaar of twee geleden zo graag chevrons van me wilde kopen, maar 15 euro inclusief verzending veel en veel te duur vond. Groot was mn verbazing toen je vervolgens zelf na een paar weken voor boven de 20 euro chevrons ging aanbieden tegen "de laagste prijs". Comrade idem, koopt speldje voor 2 euro op een rommelmarkt, zegt dat zelfs op forum hier en biedt het dan 10x zo duur hier op het forum aan als koopje. Dat noem ik voor een dubbeltje...etc. Zo hoort het niet, het is niet netjes naar je medeverzamelaars toe en dan moet je verder ook nooit meer over hoge prijzen praten in welk topic dan ook. Zeker niet op je eigen forum. Mensen vergeten dat soort dingen niet en je zet er jezelf ook mee te kijk. Tuurlijk is het je goed recht dingen te verkopen, et cetera, iedereen heeft wel eens dubbele dingen die weg mogen, maar dat is een heel ander verhaal. En ik zeg niks over je financiele situatie of al die andere dingen uit je priveleven, ze zijn ook totaal niet relevant hier en waarom je ze aanhaalt mag joost weten. Ik zeg wel dat verzamelen op dit forum steeds maar weer gaat over de "waarde" van dingen en dat dat afleid van waar het om gaat: de spullen zelf. Als ik kijk naar de pms die ik krijg van andere leden hier, dan zijn er veel meer mensen die zich daar aan ergeren. Geld is niet belangrijk, als het daarom gaat kunnen de mensen die daar steeds zo over bezig zijn beter in aandelen gaan handelen of een spaarrekening openen. Het is zo jammer dat dat telkens weer ter sprake komt en dat laat pas een rare smaak na. Dat mensen hun eigen financiele situatie steeds moeten noemen is al helemaal niet interessant. Dit forum kan zoveel meer zijn, maar door dit soort dingen blijft het altijd op dit niveau hangen en groeit de kennis omtrent de voorwerpen zelf nooit.

Gaston

ps: Aangezien je het zelf aanhaald een reactie: jouw functie hier op het forum is mod, toch? Mag ik daarom niks typen verder in een topic waar jij in post? Het gaat toch om militaria? Mijn post is evengoed een reactie op voorgaande posts als jouw pakweg laatste 100 a 200 posts zonder noemenswaardige inhoud, waarin je krampachtig probeert een grote jongen te lijken? Voordat je nu gaat steigeren, ik beledig je niet, constateer en evaleer slechts je eigen posts, dat heeft niks met mod zijn te maken, net als mijn reply hierboven. Toch moet ik er schijnbaar rekening mee houden als ik in een topic post waar jij ook in post, omdat je mod bent???? Errrrm? Je haalt zelf toch wel heel graag je status erbij? (waarom in godsnaam?). Mijn collectie is ook helemaal niet zo groot als jij doet voorkomen, ik vind zelfs dat ik een hele kleine collectie heb, al heb ik van de andere kant waarschijnlijk nog geen 10% gepost tot nu toe. Vergeleken met de jouwe die steeds de verkoop ingaat heb ik misschien wel een paar dingetjes meer, maar daar gaat het niet om. Iedereen is ergens begonnen en ik zal de laatste zijn om kleine collecties af te branden, hoogstens de wijze hoe mensen ermee omgaan als ze zelf patsen meer te zijn dan ze in werkelijkheid zijn. En ja, je hebt er helemaal gelijk in, daar ben ik al vaker arrogant om genoemd door die mensen zelf. :lol: De pot verwijt de ketel...et cetera. Jij bent mod en natuurlijk meer dan ik ben, dat laat je bovenstaande post wel zo duidelijk zien :lol: En betweterig of zelfingenomen? Man ik pm me helemaal suf met alles en iedereen en geef de helft van de tijd spullen gewoon weg aan jonge medeverzamelaars (inclusief hier op het forum!), daar loop ik niet mee te koop, dat doe ik in stilte, niet omdat ik mod ben en wil dat de hele wereld dat weet, maar omdat ik zelf nog veel te goed weet hoe het is om te beginnen, Als ik wat verkoop is dat ook altijd inclusief verzendkosten, geen gedoe en ook altijd voor faire prijzen, vaak zelfs onder de prijs die ik er zelf voor gegeven heb. Daar loop ik verder ook niet mee te koop of ben er zelfingenomen over. Misschein dat een stuk of 5 mensen die de laatste paar weken dingen gratis van me gehad hebben je dat even willen pm-en? Kijk eerst eens zelf even verder dan je neus lang is voor je anderen ergens van beschuldigd wat je zelf aangaat. Van de andere kant ben jij namelijk een 21-jarig jochie dat probeert in elke reply over te komen als iemand die alles weet en misschien reageer je daarom nu zo heftig? Hij is op zn teentjes getrapt omdat iemand die bijna 2x zo oud is als hemzelf een andere mening heeft? Om het actueel te verwoorden en in een poging alsnog luchtig te blijven: lees je eigen behoorlijk directe reply eens en "doe zelf eens normaal man" :lol: ! Jouw heftige reactie is op zn minst even ongepast als waarom je de mijne aanhaalt.


---


Ontopic: Wim, dat topstuk is werkelijk prachtig. Weet hoe erg je ernaar uit keek en het was het totaal waard om op te wachten! Of het nu gaat om een eeuwen oud schilderij of om voorwerpen uit bijv. WO2, mensen die erin geinteresseerd zijn kunnen er een zelfde soort passie voor hebben en zeker een zelfde soort tevredenheid uit halen bij het bestuderen van die voorwerpen. Of je nu naar het Rijksmuseum gaat en enkele uren voor de nachtwacht op een bankje gaat zitten dromen, of thuis met een naslagwerkwerk erbij een speldje onderzoekt, er is niks mooiers dan een historisch voorwerp wat je kunt onderzoeken, zowel letterlijk het voorwerp zelf, als de achtergrond ervan. :wink:



ps: jajaja ik geef mezelf weer even een "afkoelban" van een week...
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door Kugelblitz »

Gaston, ik heb je nergens verboden te reageren in een topic, ik haalde slechts mijn status aan om te benadrukken dat ik me nog enigszins fatsoenlijk moet uitlaten. Wat betreft die chevron's, wellicht een onlogisch verhaal, maar je weet niet wat ik voor die exemplaren betaald heb en ik denk ook dat niemand erover zou vallen wanneer men eens een paar euro 'winst' zou maken.
Dat ik mijn 'privé-sfeer' aanhaal komt doordat jij mij verwijt een zuinige Hollander te zijn, iets wat ik totaal niet ben en ook niet genoemd wil worden, ik heb daar namelijk net zo'n hekel aan als jij. Wellicht kom ik zo op je over, maar je kent me niet buiten het forum, dus wellicht vergis je je wel.

Tenslotte hoort het bij mijn functie, jaja ik haal het maar weer al te graag aan, om een beetje aanwezig te zijn en hier en daar wat te posten, dat hoeft ook niet altijd heel inhoudelijk te zijn.
Wat betreft het zijn van een grote jongen, ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar dat is zeker niet mijn intentie. Ik heb een bescheiden collectie met een aantal mooie stukken waar ik zeer tevreden mee ben en waarvan de helft niet op het internet rondzwerft. Ik wil me dan ook zeker niet voordoen als een kenner of eigenaar van een topcollectie, ik ben gewoon tevreden met wat ik heb en dat mag men best weten. Volgens mij haal jij er net zo goed voldoening uit anderen jouw collectie te tonen. Ik betwijfel dan ook of men mij over het algemeen als dusdanig ervaart.

Ik ben helemaal niet uit op ruzie, maar ik erger me steeds weer aan de manier hoe je reageert op mensen en hoe dwingend/onbetwistbaar je je reacties vormgeeft. Er is gewoon geen ruimte voor weerwoord. Dat zal waarschijnlijk niet zo bedoeld zijn en is wellicht jouw manier van verwoorden, maar komt gewoon niet prettig over. Het kan echter ook geen toeval zijn dat velen er zo over denken en dat heeft niks te maken met het feit of je weleens dingen weggeeft, veel pm's verstuurt of voor kleine prijzen verkoopt. Het is een houding! Ik heb ook al dikwijls dingen voor veel minder weggedaan dan ik ervoor betaald heb of inderdaad ook weggegeven.

Enfin, je mag van mij denken wat je wilt, via het internet blijft het lastig iemand echt te leren kennen. Ik vind het spijtig dat ik zo op je over kom, maar wellicht presenteer ik me dan onbewust wel zo. Wellicht moeten we elkaar eens treffen op een beurs! :wink:

On-topic maar weer!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

On topic maar weer inderdaad anders open graag een apart discussie topic hiervoor dan blijft dit topic verder schoon :P

Vandaag eens kijken of ik nieuwe foto's kan maken van de badge zal ze proberen snel te posten met het resultaat zoals het geworden is.
Wat betreft het topstuk dat komt nog ik heb nog heel wat spullen die niet op foto staan omdat die nog niet compleet zijn. En heb deze maand weer een hele berg moederkruis item's gekocht. Zal trouwens niet alle mk posten omdat die op de site staan en komen.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door wvd »

Vandaag kwam de postbode een mooi pakketje brengen ik zal zeggen wie het kleine niet eert....

Even snel een nieuwe display foto gemaakt maar dan nu compleet
moederkruis pinbackkopie.jpg
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie overzicht

Bericht door Kugelblitz »

Prachtig trio, Wim! _/-\o_
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie