Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzamelen?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door KNIL. »

coco schreef:KNIL ligt eraan welk geloof ;)
Heb je gelijk in, maar binnen een bepaald geloof is het ook nog een kwestie van interpretatie.
een gewone moslim interpreteerd de Koran zo dat ongelovigen vermoorden niet goed is, Al Quida interpreteerd het tegenovergestelde.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door yente »

KNIL. schreef:
coco schreef:KNIL ligt eraan welk geloof ;)
Heb je gelijk in, maar binnen een bepaald geloof is het ook nog een kwestie van interpretatie.
een gewone moslim interpreteerd de Koran zo dat ongelovigen vermoorden niet goed is, Al Quida interpreteerd het tegenovergestelde.
Mijn mening is dat ze dat gewoon als excuus gebruiken, niets geloof is daar aan..
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door KNIL. »

yente schreef:
KNIL. schreef:
coco schreef:KNIL ligt eraan welk geloof ;)
Heb je gelijk in, maar binnen een bepaald geloof is het ook nog een kwestie van interpretatie.
een gewone moslim interpreteerd de Koran zo dat ongelovigen vermoorden niet goed is, Al Quida interpreteerd het tegenovergestelde.
Mijn mening is dat ze dat gewoon als excuus gebruiken, niets geloof is daar aan..
Wat bedoel je? dat al Quida de Koran als excuus voor het vermoorden van ongelovigen gebruikt?
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door yente »

Jep. De normale moslims vinden dat moorden niet goed is omdat dat tegen de Koran is (zoals jij al aanhaalt). Ik vind het dikke zever dat zij een andere interpretatie hebben. Ze willen gewoon macht.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door KNIL. »

yente schreef:Jep. De normale moslims vinden dat moorden niet goed is omdat dat tegen de Koran is (zoals jij al aanhaalt). Ik vind het dikke zever dat zij een andere interpretatie hebben. Ze willen gewoon macht.
Ze willen macht ja, omdat ze (Al-Quida) vinden dat de moslimslanden op dit moment onvoldoende via de regels van de Islam geleid worden.
Zij hebben een radicale interpretatie van de Koran terwijl de normale moslim dit niet heeft. Al Quida wil o.a dat de Sharia (de islamitische wet) in elk moslimsland wordt ingevoerd, dit is nu niet het geval.
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door platoz »

coco schreef:Ik zie de link tussen geloof en verzamelen niet, tenzij je praktiserend Joods bent en Duits verzameld, maar dan nog
Wel eens gehoord van Graig Gottlieb?

Op hem is nou net DIE combinatie van toepassing.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door coco »

Dan zie ik nog geen link er tussen, is hij helemaal speciaal Duits gaan verzamelen omdat hij praktiserend Joods is
OF is hij Duits gaan verzamelen omdat hij dat ineressant vind, ik denk niet dat iemand wo2 materiaal gaat verzamelen vanwege een geloof maar vanwege het feit dat hij/zij het interessant vind. Net als iedereen hier zo'n beetje.

Overigens lijkt het me wel lastig uit te leggen binnen je Joodse gemeenschap.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame

Bericht door platoz »

Of hij praktiserend Joods is, weet ik niet. Maar hij is wel van Joodse origine, dat steekt hij ook niet onder stoelen of banken.

Ik heb in een interview van hem wel eens gelezen dat er idd Joden zijn die het hem kwalijk nemen in nazi militaria te handelen.

Het feit dat hij uitgerekend met die spullen zijn levensonderhoud verdient, wordt door vele Joden niet begrepen en geapprecieerd, maar hij schijnt daar niet warm of koud van te worden.

Dat hij van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt zal idd puur met interesse te maken hebben, maar het blijft toch een beetje vreemd.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Plaats reactie