nakende oorlog tegen Irak

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Amerika (+zovele landen) tegen Irak

Peiling eindigde op 20 feb 2003, 18:18

Ja, ik ben onvoorwaardelijk voor deze oorlog
0
Geen stemmen
Er moet iets veranderd worden, maar een oorlog is misschien niet het beste idee
6
50%
Nee, laat ons het eerst wat diplomatischer aanpakken en de onderzoekers meer tijd geven
3
25%
Nee, de gevolgen kunnen enorm zijn!!
2
17%
Nee, wat dan ook, we moeten alles doen om oorlog te vermijden
1
8%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Sommige mensen kunnen niet zonder toezicht van iemand anders, die weten zich geen raad met teveel vrijheid. Dan gaan ze rare dingen doen...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Mensjes k stond gisteren twee maal ( dr waren twee betogingen in oostende) op kop van een betoging tegen de oorlog in irak, 's ochtends mochten we met 4 (een delegatie van onze school opdat de lessen zouden doorgaan voor de anderen) naar de betoging om dan de organisatoren te zoeken om te zeggen dat we met onze school een oproep doen om 's avonds dan massaal af te komen. Jammergenoeg waren er heel wat scholieren bij die niet kwamen uit overtuiging maar om de lessen te missen. :cry:
Over de middag heb ik dan een speechke gehouden voor de hele school om iedereen zoveel mogelijk op te roepen om 's avonds massaal af te komen (er was namelijk een betoging georganiseerd om 10.00 u en om 19.00 u) en hebben we spandoeken gemaakt (ik jammer genoeg niet omdat ik bijles fysica had) en dan zijn we 's avonds met een bendje gegaan. Er was jammer genoeg niet zoveel volk op af gekomen, maar de sfeer was er zeker en vast wel! En ik moet zeggen dat het enorm deugd doet om uit te schreeuwen dat de oorlog die nu gaande is enorm onrechtvaardig is en nutteloze mensenlevens zal eisen/eist. Al heb ik nu geen stem meer, ik voel me al wat beter omdat ik het gevoel heb dat ik -al is het niet veel, zelfs heel weinig - toch iets kan doen!
En ik hoop dat we jullie -als jullie toch overtuigd zijn van het nutteloze van deze oorlog- ook op demonstraties kunnen zien!!
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Je zal mij niet snel in een demonstratie tegen deze oorlog vinden. Ondanks het buitenspel zetten van de veiligheidsraad (dat was idd niet erg netjes) ben ik wel blij dat Saddam eindelijk eens wordt verwijdert. En als daarbij burgers en soldaten omkomen... Het zijn er waarschijnlijk stukken minder als wanneer Saddam nog eens twaalf jaar aan de macht blijft. Daar had Tony Blair wel gelijk in. (Mijns Inziens)

Ergens in deze discussie werd gezegd dat Bush master of the world speelt. Probleem is juist dat hij dit niet speelt, maar het ook daadwerkelijk is. Ik vindt dat er in Amerika net zo goed als in Irak dringend eens iets moet veranderen. De pers mag van mij best wel eens wat kritischer over Bush schrijven. Wat je nu over het algemeen in de Amerikaanse media leest is bijna persoonsverheerlijking. Niemand durft zich meer tegen de regering uit te spreken omdat dat wordt opgevat alsof ze dan het terrorisme steunen. :? :bonk:

Bovendien hoop ik dat Amerika na Irak ook Israel eens onder druk gaat zetten om zich terug te trekken uit de bezette gebieden.(Ik vrees alleen dat de kans daarop klein is.) Als de Palestijnen eindelijk eens een eigen staat krijgen, krijgen we misschien eindelijk eens rust in die regio in plaats van elke avond een ontplofte bus op tv te zien.

Ik vraag me wel af waar de volgende oorlog van Amerika plaats zal vinden. Volgens mij is deze oorlog slechts een startschot in een campagne van oorlogen. Misschien in Noord Korea... :?:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Fuck us is sick. Beetje kinderen "martelen" en verhoren

http://www.swr.de/report/archiv/sendung ... 070502.ram

SICK SICK
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik ben niet voor de oorlog, hier gebeuren volgens mij wat dingen in een zwaarbeveiligde bunker waarover wij niets mogen weten... Zoals jullie misschien al weten, Saddam is door de Amerikanen gesponsord geweest. Osama Bin Laden heeft een speciale CIA training gekregen van de Amerikanen. Wat wil je, als je zelf al het onheil gaat creeren? De SAS en het Vreemdelingen-Legioen heeft Saddam en Osama al verschillende keren in het vizier gehad.
Dit is niet pluis,
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

jr. schreef:Ik ben niet voor de oorlog, hier gebeuren volgens mij wat dingen in een zwaarbeveiligde bunker waarover wij niets mogen weten... Zoals jullie misschien al weten, Saddam is door de Amerikanen gesponsord geweest. Osama Bin Laden heeft een speciale CIA training gekregen van de Amerikanen. Wat wil je, als je zelf al het onheil gaat creeren? De SAS en het Vreemdelingen-Legioen heeft Saddam en Osama al verschillende keren in het vizier gehad.
Dit is niet pluis,
Jr.
En je vergeet dat iedereen de kernwapens uit het middenoosten wilt hebben. :D en mr. Sharon lacht vriendelijk
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Heeft iemand de filmdocumantaire "Fahrenheit 9/11" al gezien? Ik heb 'm al gezien en er blijft niets over van Bush en zijn "War on Terror".
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

nee maar ik wil hem graag zien
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Proos schreef:Heeft iemand de filmdocumantaire "Fahrenheit 9/11" al gezien? Ik heb 'm al gezien en er blijft niets over van Bush en zijn "War on Terror".
Ik heb hem nog niet gezien maar gisteren was er op Nova een item over. Ze lieten de film zien aan Theo van Gogh (filmmaker) en Maarten van Rossem (De altijd droge Amerika deskundige). Beide waren het erover eens dat de vormgeving een 9 (Van Gogh) en een 8,5 (Van Rossem) verdiende en de inhoud een 3.
Beide heren vonden het meer propaganda tegen Bush dan een film, dus ik weet nog niet zeker of ik hem ga kijken: dat Bush een waardeloze president is weet ik zelf ook wel, daar heb ik de propaganda van Michael Moore niet voor nodig. :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het begint met een stukje over de verkiezingen, waarom Bush de verkiezingen 'won' en niet Al Gore. Daarna wordt in beeld gebracht hoe Bush meer vakantie aan het vieren was dan als president het land besturen, terwijl er ondertussen aan alle kanten raporten binnenkomen over mogelijke aanslagen van de Bin-Laden club. Je ziet hoe hij in een klaslokaaltje zit, terwijl hij een basisschool bezoekt, en in zijn oor gefluisterd wordt dat zijn land aangevallen wordt met passagiersvliegtuigen. Ondertussen worden verschillende fragmenten getoond waaruit blijkt wat de Amerikanen eigenlijk wisten, maar waar de Bush-regering doof voor was. Vooral doof omdat er erg goede contacten zijn met de Bin Laden familie. Er komt aan het licht wat de financiële belangen zijn van de Bush familie en waarom Irak aangevallen moest worden, tegen beter weten in.

Al met al een zeer interessante docu-film.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Volgens mij is die film enkel belicht van één kant. Alle negatieve zaken over Bush staan er in, de goede besluiten en positieve zaken zijn er voor het gemak maar uit gehaald.

Je maakt mij niet wijs dat een president van Amerika gewoon fijn vakantie kan vieren i.p.v. regeren bijvoorbeeld.

Net als Sjoerd, vind ik Bush ook niet de sterkste president, maar ik doe niet mee aan de hype om Bush maar voor alles uit te kunnen maken. Hem bijvoorbeeld de domste president van Amerika te vinden ooit. Ik hoef de film niet te zien dus.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Sorry, maar Bush is geen zegen geweest voor Amerika de tijd dat hij in de regering zat. En hij heeft in het begin van zijn presidentschap de helft van de tijd vakantie gevierd, dat is ook op het Nederlandse nieuws te zien geweest.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten