Comrade's beginverzamelingetje

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door platoz »

Comrade, als je zulke foto's kunt kopen voor een "mooi prijsje", dan kun je er vaak donders op zeggen dat er iets niet klopt. In dit geval is het dus helaas Russische repro. Ik hoop in ieder geval dat je ervan leert. Dat bedoel ik niet belerend, iedereen maakt fouten, je bent nog 16, maar gebruik dit forum of WAF om je items te laten checken. Zoals je merkt kan het je gewoon een duit in je portemonnee schelen. Al doende leert men :wink:

Wees sowieso zeer voorzichtig met het kopen van spullen op Marktplaats. Vaak is het gewoon ZOOI. Laat je niet verleiden door de lage prijzen. Zoals in dit geval dus blijkt: goedkoop is duurkoop. Er zijn genoeg websites waar je terecht kan voor mooie spulletjes en waar je in ieder geval zekerheid hebt over de echtheid, of kunt terugvallen op de garantieregeling. Houd sites als tarnmilitaria, dutchmilitaria.com, militariaplaza, militariadefoerier, janssen-militaria en hiscoll (om er maar eens een paar te noemen) regelmatig in de gaten en dan komt er genoeg moois voorbij. Dit zijn allemaal nederlandse verkopers die hun naam hebben opgebouwd, als je liever niet uit het buitenland koopt.

Marktplaats is voor mij NOOIT de eerste plaats om te kijken voor mooie, nieuwe items. Doe je het toch, doe dan in ieder geval je huiswerk goed. Naarmate je langer actief bent in deze hobby krijg je vanzelf de kennis waarmee je jezelf kunt redden op sites als marktplaats en ebay. Wees nu nog gewoon terughoudend, en geef jezelf een paar jaar om die kennis en ervaring op te bouwen. Marktplaats is voor mij een plek waar ik misschien twee keer per jaar een mooie koop aan overhoud. Om je een idee te geven...
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Arie verzamelaar »

ik ben een jaar begonnen maar doe meer geallieerde dingen heb pas een pop bij elkaar
omdat ik nog maar tien ben accepteert iedereen mij wel
goed bezig :)
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Bedankt voor je reactie,
Inderdaad, ik waag me na de zoveelste oplichting niet meer op MP.
Ik weet trouwens niet of ik verder ga met dingen kopen, mede door dit incident, wel blijf ik dit forum volgen en info/ervaring opdoen.
Ook ga ik deze zomervakantie nog naar Duiven en blijf wel zoeken met mijn metaaldetector.

De 2 redenen dat ik niks meer ga kopen:
Mijn ouders zijn er niet heel blij mee en telkens als ik ''iets'' koop zegt mijn moeder: Zonde geld, jij mag het kopen maar ik zou het niet doen. Dit is niet echt motiverend.
Ook ga ik over 2 jaar studeren en moet daarvoor al mijn geld van mijn bijbaan hiervoor opzij schuiven.
Ik denk dat ik na mijn studie dit weer op pak.

Arie ik vind het knap dat jij al op 10 jarige leeftijd dit soort dingen verzameld, volgens mij was ik toen nog met Lego bezig :lol:

Platoz, deze foto's had hij niet op MP, omdat hij van een mailtje had vernomen dat ik geïnteresseerd ben in FJ bood hij me wat foto's aan die hij nog achter had liggen. Het leek een aardige man die gewoon aan het opruimen was en deze foto's weg wou. Zijn advertenties op MP bevatte allemaal originele foto's. Hierdoor vertrouwde hem te veel. Dom, dom, dom.

Groet,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door laurens jan »

Comrade,

Het is natuurlijk je eigen beslissing maar echt stoppen met iets kopen lukt je niet! echt niet 8).
Het beste wat je kunt doen is naar een verkoper toe gaan omdat,
1, geen verzending
2, hij heeft altijd meer liggen dan op Mp of zo iets staat
3, je kunt met hem praten en dit hadelt makelijk (vind ik hoor)

Ik weet niet hoelang je al verzameld maar dat je moeder zegt zonde geld stopt vanzelf (heb ik altijd zelf ook gehad :lol: :lol: )
Het beste wat je kunt doen is een mooie volle boeken kast kopen ( dit is ook verzamelen ) iedereen zegt en heeft dit altijd tegen mij gezegd en heb hier zeker veel aan gehad!
En wat ook handig is als je iets koopt ook al is het maar iets klein's zet het op dit forum er zitten hier veel mensen die van alles wat weten!
In ieder geval veel succes :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Arie verzamelaar »

mijn vader kenden een verzamelaar en die helpt mij 8)
heb pas een belt cartridge gekocht uit amerika :!: :) :D
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Arie verzamelaar »

we gaan bijna op vakantie naar de Ardenne en dan moet het fototoestel leeg zijn dus kan nu geen foto's maken
na de vakantie zal ik ze laten zien
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door yente »

Comrade,
Jammer dat je die beslissing moet nemen. Die reactie van je ouders heb ik ook vaak gehad maar tegen hun heb ik nooit verteld hoeveel ik heb gegevens aan een item. Mijn vader kan er wel beter mee om met die 'hoge' prijzen. Want dit is het in hun ogen toch wel voor bv een stom foto'tje of een oude leger riem. Maar ook tegen hem zeg ik zeer zelden mijn uigaven. Op een rommelmarkt en hij is er bij of we zien elkaar later, zeg ik de prijzen soms wel. Als argument op die hoge prijzen zeg ik altijd 'Je koopt beter militaria, dit behoudt zijn waarde en je kan er eventueel zelfs winst op maken wanneer je iets goedkoop hebt gekocht. Daarentegen wanneer je je geld belegd bij bv de banken of in aandelen, mag je blij zijn dat je er de helft van terug ziet.' Dit is beter dan aandelen ;)
Het is wel jammer dat mijn vriendin hier ook niet zo achterstaat maar zolang ik het geld eerlijk verdeel valt het nog mee. :D

Tevens vind ik het wel jammer dat jij je studie precies zelf moet betalen? Dan snap ik je keuze ook wel.
Ga eventueel enkel nog naar rommelmarkten, daar kan je ook nog koopjes doen.

@ arie 10 echt, ik heb onlangs ook enkele zaken op de amerikaanse ebay gekocht. Echt zeer lage prijzen daar! Zeker wanneer ja WO1 items koopt zijn de prijzen echt spot goedkoop! Bv ik heb er een WO1 cartridge belt gekocht voor 38 euro. De verzending is jammer genoeg nog wel een hele dobber, iets van een 45 dollar maar wanneer je een aantal dingen samen laat overkomen is dat al vele beter. De WO2 versies van de belt gaan hier rond de 175 euro. Dan verkies ik toch een WO1 versie die je ook op je WO2 pop kan zetten.

Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Natuurlijk ga ik nog rommelmarkten bezoeken!
Maar al de maatregelen tegen studeren en lang studeren en die leningen wil ik liever zo weinig mogelijk lenen. Niet als die mensen die met een schuld van 50.000 uit hun studietijd komen en Laurens jan, jij hebt gelijk hoor.
Helemaal stoppen gaat niet, misschien eerst wat boeken.

Naar mensen toe gaan is bijna onmogelijk voor mij, want in mijn regio word al amper wat met MP gedaan dus laat staan militaria, in een radius van 25 km staan er 5 advertenties :frownno:

Mijn moeder zal er nooit mee stoppen, zelfs als ik al 2 maanden niks heb gekocht dan heeft ze het erover dat het zonde geld is.

Het enige wat ik wel ga kopen zijn BOEKEN!

Arie, het is altijd handig als je word geholpen in het begin.

Bedankt voor jullie reacties/tips,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door yente »

Mijn nederlandse studiegenoten hebben me ook al verteld dat het in Nederland zo duur is om te studeren. Indien het een mogelijkheid is voor je kan je beter in België studeren. Nog wel duur maar een pak minder!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door rajbrns »

Helaas dat je grotendeels het verzamelen van militaria moet stilzetten, maar geloof me dat houdt je niet lang vol!
:mrgreen:
Ik studeer zelf ook en kan ondanks die kosten prima verzamelen, natuurlijk kun je niet altijd even grote bedragen uitgeven maar het is wel te doen.

Ik snap wel dat je de reactie van je ouders niet leuk vindt, maar ik vind eigenlijk dat ze het gewoon moesten respecteren aangezien het jouw hobby is en je eigen geld.
Bovendien houden oorlogsspullen meestal hun waarde en/of stijgen in waarde, dat zou je ze kunnen vertellen.

Maar voor mij is het eigenlijk makkelijk praten, aangezien een groot deel van mijn familie ook verzamelt of geïnteresseerd is in de Tweede Wereldoorlog.
Dat zelfs als ik met mijn moeder op de rommelmarkt ben dat zij ook gaat kijken voor oorlogsspullen. :lol:
Bovendien heb ik zoiets van al het geld wat ik investeer in mijn verzameling kan ik nog terug krijgen, terwijl de mensen die al hun geld uitgeven aan stappen het nooit meer terugkrijgen.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door yente »

rajbrns schreef:Helaas dat je grotendeels het verzamelen van militaria moet stilzetten, maar geloof me dat houdt je niet lang vol!
:mrgreen:
Ik studeer zelf ook en kan ondanks die kosten prima verzamelen, natuurlijk kun je niet altijd even grote bedragen uitgeven maar het is wel te doen.

Ik snap wel dat je de reactie van je ouders niet leuk vindt, maar ik vind eigenlijk dat ze het gewoon moesten respecteren aangezien het jouw hobby is en je eigen geld.
Bovendien houden oorlogsspullen meestal hun waarde en/of stijgen in waarde, dat zou je ze kunnen vertellen.

Maar voor mij is het eigenlijk makkelijk praten, aangezien een groot deel van mijn familie ook verzamelt of geïnteresseerd is in de Tweede Wereldoorlog.
Dat zelfs als ik met mijn moeder op de rommelmarkt ben dat zij ook gaat kijken voor oorlogsspullen. :lol:
Bovendien heb ik zoiets van al het geld wat ik investeer in mijn verzameling kan ik nog terug krijgen, terwijl de mensen die al hun geld uitgeven aan stappen het nooit meer terugkrijgen.
Dat laatste heb je goed gezegd. :)
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door laurens jan »

rajbrns schreef:Helaas dat je grotendeels het verzamelen van militaria moet stilzetten, maar geloof me dat houdt je niet lang vol!
:mrgreen:
Ik studeer zelf ook en kan ondanks die kosten prima verzamelen, natuurlijk kun je niet altijd even grote bedragen uitgeven maar het is wel te doen.

Ik snap wel dat je de reactie van je ouders niet leuk vindt, maar ik vind eigenlijk dat ze het gewoon moesten respecteren aangezien het jouw hobby is en je eigen geld.
Bovendien houden oorlogsspullen meestal hun waarde en/of stijgen in waarde, dat zou je ze kunnen vertellen.

Maar voor mij is het eigenlijk makkelijk praten, aangezien een groot deel van mijn familie ook verzamelt of geïnteresseerd is in de Tweede Wereldoorlog.
Dat zelfs als ik met mijn moeder op de rommelmarkt ben dat zij ook gaat kijken voor oorlogsspullen. :lol:
Bovendien heb ik zoiets van al het geld wat ik investeer in mijn verzameling kan ik nog terug krijgen, terwijl de mensen die al hun geld uitgeven aan stappen het nooit meer terugkrijgen.


rajbrns, Daar heb je 100% gelijk in (nog een extra reden om meer wo2 aan te kopen :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Edgar »

Je komt toch uit Bovenkarspel?

Ken wel een aantal verzamelaars in die regio hoor.
Naar mensen toe gaan is bijna onmogelijk voor mij, want in mijn regio word al amper wat met MP gedaan dus laat staan militaria, in een radius van 25 km staan er 5 advertentie
Natuurlijk ga ik nog rommelmarkten bezoeken!
Helaas :mrgreen: , meer concurrentie voor mij.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Comrade »

Edgar: Ik om uit Lutjebroek, dus ja, Bovenkarspel.

Kom jij dan ook uit West-Friesland?
Ik ga toch in de zomervakantie naar Apeldoorn, dus de concurrentie word pas groter als ik terug ben :evil: .

Is dat blaadje bij de AH van jou of weet jij van wie dat is?


Het klopt militaria zakt nooit in waarde, zelfs niet nu in tijden van crisis.

Groet,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Comrade's beginverzamelingetje

Bericht door Arie verzamelaar »

nog even over die lego ik speel ook gewoon met lego hor :+ :lol:
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
Plaats reactie