hitler jugend dolk orgineel?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: hitler jugend dolk orgineel?

Bericht door wvd »

Net opgezocht en idd m6 is voor aluminium er zou m7 moeten staan op dolken.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: hitler jugend dolk orgineel?

Bericht door michiel01 »

Repro
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Re: hitler jugend dolk orgineel?

Bericht door jacob »

En een hele slechte repro ook nog. En dat verhaal dat je opa hem 70 jaar terug heeft gevonden??....Ik koop/bekijk het item en niet het verhaal. Dus check even bij je Opa of het idd 70 jaar gelee was..

Trouwens..het lettertype is zo slecht dat ik het in eerste instantie las als" BLUT und THEE "
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: hitler jugend dolk orgineel?

Bericht door Mallory »

Het zou wel heel naar zijn als je eigen familieleden over zoiets zouden liegen. Maar daar nog kan het inderdaad minder lang geleden zijn dan ze dachten dat het object in hun bezit kwam. Ik heb wel vaker objecten van kennissen gezien die 'altijd in de familie' geweest zouden zijn. En raar maar waar, ook daar zit best nog al eens nep spul tussen.
Bedenk je ook dat sommige mensen een andere insteek hebben dan de meeste verzamelaars. Zo heb ik laatst een Duitse helm in handen gehad waar het kippengaas vanaf is gehaald omdat men dit toentertijd (jaren '50) lelijk vond. :|
Hans Bakker
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 jan 2011, 13:39

Re: hitler jugend dolk orgineel?

Bericht door Hans Bakker »

Is al meerdere malen gemeld maar deze is 100% fake. Klopt helemaal niks aan.
850613006
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2012, 21:23

Re: hitler jugend dolk orgineel?

Bericht door 850613006 »

oke in ieder geval bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: hitler jugend dolk orgineel?

Bericht door asjemenou »

850613006 schreef:Oke dan snap ik het, mijn opa heeft hem namelijk gevonden toen hij zelf een klein jongetje was, maakte ze toen al repro,s hiervan dan zo een 70 jaar geleden?
Zoals het bekende verzamelaars gezegde luidt; "koop het object, niet het (verkopers) verhaal." Zeventig jaar geleden (1942 dus) werden deze Hitlerjugend dolken waarschijnlijk nog wel origineel gemaakt maar al kort na de oorlog werden dit soort nazi objecten nagemaakt voor de Amerikaanse soldaten die in Duitsland gelegerd waren. Zo vlak na de oorlog werden er ook al zeer mooie kopieën van nazi sierdolken gemaakt. Sommige kopieën hebben vandaag de dag al een flinke waarde. Niet zoveel als een originele maar toch.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Reinhardt
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2012, 12:41

Re: hitler jugend dolk orgineel?

Bericht door Reinhardt »

Deze is niet origineel ook de schede niet.Groetjes Patrick
Plaats reactie