Operatie overlord

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Operatie overlord

Bericht door rajbrns »

laurens jan schreef:Laten we het op het volgende gooien
BoB is een mooie film die een Redelijk verhaal verteld maar er is meer dan 101e airborn! Kan iedereen hier mee leven ?
Ik kan hier wel mee leven in ieder geval :)
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Operatie overlord

Bericht door broeloe »

De interesse voor wo2 moet ergens mee beginnen.
voor de één is dat een film, voor de ander een boek, game, familielid etc.
Als iemands interesse wordt aangewakkerd door BOB zal deze er zelf achter komen dat er meer is dan Easy compagnie.
Maar als opstart: prima!

Leuk feitje: in Amerika kreeg de 82ste airborne divisie een ticker-tape parade in New York, en niet de 101st.
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Operatie overlord

Bericht door yente »

Het 82e heeft toch ook meer actie gezien dan het 101 ste meende ik. In italië heeft het 82e ook gevochten, niet?
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Operatie overlord

Bericht door Cas »

laurens jan schreef:Laten we het op het volgende gooien
BoB is een mooie film die een Redelijk verhaal verteld maar er is meer dan 101e airborn! Kan iedereen hier mee leven ?
BoB is een serie....
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Operatie overlord

Bericht door laurens jan »

Cas schreef:
laurens jan schreef:Laten we het op het volgende gooien
BoB is een mooie film die een Redelijk verhaal verteld maar er is meer dan 101e airborn! Kan iedereen hier mee leven ?
BoB is een serie....

Klopt! foutje
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Operatie overlord

Bericht door Proos »

Discussie over films, series, 101st, etcetera is begrijpelijk, maar het is denk ik goed om terug te keren naar de centrale vraag. De vraagsteller kan er niets aan doen dat zijn/haar topic gekaapt is op een specificatie van zijn in bredere zin geformuleerde vraag, want ik lees er niets over bepaalde divisies of TV-series.

Simpelweg is de vraag hoe je achter informatie over deelnemers komt in zo'n grote militaire operatie en hoe je eventueel aan kaarten van de strategische planning/beweging zou kunnen komen. Ik haal voor het gemak de vraag even opnieuw aan:
JariRHV schreef:Ik ben opzoek naar namen van soldaten die mee hebben gedaan aan operatie overlord. Zijn hier lijsten van van of heeft iemand deze namen. Ook ben ik op zoek naar kaarten over de volledige operatie overlord weet iemand waar ik deze kan vinden?

Alvast bedankt.
Ik heb een bericht van een anonieme gebruiker afgewezen omdat het verder stookt in de discussie rondom series die de vraagsteller niet helpt. Daarom een herhaling van de vraag. Wie heeft er goede tips voor JariRHV? Die zijn zeer welkom!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Operatie overlord

Bericht door 779 »

De vraag is nog te algemeen. Van welke nationaliteit wil hij lijsten? Amerikaans? Engels? Canadees? Nieuw-Zeelands? Nederlands? Van welke soort eenheden? Welke divisie? Daarnaast zijn veel namenlijsten in privébezit door mensen bijgehouden daar een studie van hebben gemaakt. Sommige eenheden hebben openbare namenlijsten zoals o.a. van de US 101st ABN, al moet je daar iets van 75 euro voor betalen wil je die kopen. Ik vermoed dat de vraag komt van een 12 jarig iemand die interesse in de oorlog heeft, maar alleen snelle en vooral gratis resultaten wil zien. Dan raad ik meer een site zoals deze voor de US GI's: http://www.wwiimemorial.com/default.asp ... age=search
Plaats reactie