Verzameling RAJBRNS

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Ik heb maar weer wat foto's gemaakt van een deel van mijn verzameling, hopelijk vinden jullie het interessant/leuk. :)

Op de eerste foto zoals te zien een mengelmoes van Duitse spullen, namelijk een complete Luftschutz helm, K98 bajonet(helaas komen de nummers niet overeen).
Tevens een Duits gasmaker, bijna compleet op de riempjes na.
En een K98 schoonmaaksetje.

Afbeelding

Hieronder een deel van mijn items gerelateerd aan de Hitlerjugend.

Afbeelding
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door Edgar »

Mooie collectie al, goed bezig.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door Comrade »

Mooi!
Zit er op het mes ook nog een motto?
Ik zie het niet goed, maar is dat links boven de hele ausweis of alleen het blad met de foto?
Volgens mij is de schede repro.
Volgens Lakesidetraders zit er op originele schede's nog een knop(Scabbard rivet).
Ik hoor graag andere en tegenstrijdige meningen(over de schede natuurlijk kugh... Mallory kugh...).

Groet,
Comrade
Laatst gewijzigd door Comrade op 23 aug 2012, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door Mallory »

Comrade schreef:Ik hoor graag (...) tegenstrijdige meningen.
Prima, ik start: ik verzamel militaria omdat ik dat materiaal lelijk en veel te duur vind. :wink:

Edit: ik zou eerst de definitie van "tegenstrijdig" eens opzoeken Comrade *kuch*
Laatst gewijzigd door Mallory op 23 aug 2012, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Comrade schreef:Mooi!
Zit er op het mes ook nog een motto?
Ik zie het niet goed, maar is dat links boven de hele ausweis of alleen het blad met de foto?
Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij is de schede repro.
Volgens Lakesidetraders zit er op originele schede's nog een knop(Scabbard rivet).
Ik hoor graag andere en tegenstrijdige meningen.

Groet,
Comrade
@edgar:
Bedankt! :)

@comrade:
Dat linksboven is een ausweis .
Zover ik weet is het gewoon helemaal origineel en heb er genoeg gezien zonder dat knopje die 100 % origineel zijn,
En het is zonder motto.
Laatst gewijzigd door rajbrns op 22 aug 2012, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamel items van het Derde Rijk
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Hierbij trouwens meer gedetailleerde foto's van de ausweis:

Afbeelding

Afbeelding
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door Memory »

Leuke verzameling, maar 1 klein puntje..
Wat heeft het Mutterkreuz met de HJ te maken? staat er naar mijn weten gewoon los van..

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Memory schreef:Leuke verzameling, maar 1 klein puntje..
Wat heeft het Mutterkreuz met de HJ te maken? staat er naar mijn weten gewoon los van..

Alex
Ten eerste dankjewel!

Het klopt dat Hitlerjugend en Mutterkreuz los van elkaar staan, maar die heb ik er bijgelegd omdat het voor moeders was die meerdere Duitse kinderen hadden.
Deze kinderen zijn vervolgens veelal in de Hitlerjugend gegaan of zaten er al in(tenminste dat neem ik aan) en dat vond ik een mooie link.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door Comrade »

Leuke link en leuke ausweis, jammer dat hij in slechte conditie is, maar nog steeds vind ik hem mooi

Mallory: ik bedoel meningen over de schede :roll: , maar ik zal in ieder geval het plaatje weg halen, het is een beetje topic vervuiling.....

Rajbrns: ik zie wel een schoonmaaksetje en bajonet, maar waar is de K98 zelf? :mrgreen:
''Drann, drauf, drüber!''
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Comrade schreef:Leuke link en leuke ausweis, jammer dat hij in slechte conditie is, maar nog steeds vind ik hem mooi

Mallory: ik bedoel meningen over de schede :roll: , maar ik zal in ieder geval het plaatje weg halen, het is een beetje topic vervuiling.....

Rajbrns: ik zie wel een schoonmaaksetje en bajonet, maar waar is de K98 zelf? :mrgreen:
Haha , die K98 komt er wel een keer als ik een vergunning heb :mrgreen: , aangezien ik geen zin heb om in de problemen te komen :lol:
Verzamel items van het Derde Rijk
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door Men of Valor »

Een K-98 mag je vrij bezitten in Nederland mits je 18 jaar bent en het volgens de wet onklaar is gemaakt.
Maar een leuke collectie by the way!!

grt Men of Valor
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Men of Valor schreef:Een K-98 mag je vrij bezitten in Nederland mits je 18 jaar bent en het volgens de wet onklaar is gemaakt.
Maar een leuke collectie by the way!!

grt Men of Valor
Bedankt! :)
Ik ben inmiddels al bijna 22 dus dat komt goed uit haha, maar zal binnenkort is naar die wet kijken dan.
Aangezien ik vaak tegenstrijdigen verhalen hoor, want sommige zeggen dat onklaar gemaakt in Nederland inhoudt dat het wapen doormidden gezaagd moet zijn en bevestigd moet zijn op een plaat en anderen zeggen weer dat het voldoet als het wapen niet meer schietklaar is.
Als dat eerste waar is dan wil ik uberhaupt geen K98 aanschaffen, omdat het zonde is om een wapen zoveel schade aan te brengen.
Verzamel items van het Derde Rijk
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Na een tijd van drukte en nu ik weer eindelijk in het bezit ben van een digitale camera(de oude was gestolen) zal dit topic z.s.m. weer nieuwe foto's krijgen .
Verzamel items van het Derde Rijk
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door CollectorWo2 »

Nee,dat is soms in amerika met met zware wapens meen ik.
In nl moet de loop dicht zijn en de grendelvast gelast en de trekker vast zijn,beste met certificaat erbij maar zonder is ook geen ramp d8 ik.
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door ammo »

rajbrns schreef:
Men of Valor schreef:Een K-98 mag je vrij bezitten in Nederland mits je 18 jaar bent en het volgens de wet onklaar is gemaakt.
Maar een leuke collectie by the way!!

grt Men of Valor
Bedankt! :)

Aangezien ik vaak tegenstrijdigen verhalen hoor, want sommige zeggen dat onklaar gemaakt in Nederland inhoudt dat het wapen doormidden gezaagd moet zijn en bevestigd moet zijn op een plaat ]

Dit geld alleen voor automatische wapens, zonder verlof.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie