Plaats hier je ardennen items en poppen

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door ETO Joe »

thnx!

helm decals + kurk + verf zijn niet origineel, maar wel fixed loops mccord.
liner is een hele discussie, welke ik hier niet aan ga, maar dat kán een laat oorlogse zijn volgens 2 amerikanen met veel kennis in huis wat betreft pannen.. Niet dat ik er vanuit ga, maar 't kán..
Hier in NL heeft iedereen er een uitgesproken mening over, maar wellicht een enkeling die werkelijk weet hoe 't zit. En die ben ik nog niet tegengekomen :)

ondergoed, sokken, jasje etc., gear alles origineel, broek heb ik m'n twijfels bij. Kan ook een na-oorlogse Noorse zijn, nog niet in verdiept. Wel met zakken die gedateerd lijken qua naaiwerk. Kleinigheidje hou je.. Verder alles origineel, heb een lichte allergie voor repro

rest van m'n poppen zijn ook grotendeels al dan niet geheel origineel

(mij zul je dan ook nooit een normandy para zien opbouwen, ik ga die centjes niet betalen voor een M42 suit, dus dan maar helemaal géén pop)
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door ETO Joe »

oh ja, iemand ervaring met white washen van een helm?

heb een potje krijtverf gekocht, wil dat proberen op een oude NL pan.. volgens mij gebruikten ze o.a. die zooi destijds?
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door ETO Joe »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
museum
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2012, 15:16

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door museum »

Hallo vrienden verzamelaars,

Wel ...ik was de trotse bezitter van een grote collectie, privaat museum, waaraan ik 35 jaar heb gewerkt.
---
Momenteel rest er nog een aantal mooie originele US WW2 spullen.
waaronder 3 mooie mannequins :
1) een volledige mannequin soldaat M43, 1st Inf Div :
US helm, M43 broek & vest, Mostardhemd, Suspenders, Munitie riem, Draagtas granaten, Drinkbus, First aid, Mannequin

2) een volledige mannequin US soldaat winter camouflage :
US helm ( BE), Winter cammouflage vest en broek, Suspenders, Munitie riem, Rubber overboots, Mannequin

3) een volledige mannequin soldaat camouflage HBT 30 Inf Div :
US helm (BE), Cammo Helm cover, HBT cammouflage cover all, Suspenders M41, Garand belt, M43 bottines, Demolition bag, mannequin

daarnaast heb ik nog een aantal originele uitrustingsstukken en technical manuals ---.
! allemaal origineel US WW2 materiaal !

modbreak: wegens het overtreden van de forumregels aangepast. Mvg Michiel
groetjes... :)
Bijlagen
DSC07431.jpg
DSC07429.jpg
DSC07432.jpg
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door ETO Joe »

vet!
wintercamo doet 't goed hier ;)

wat is er met de rest gebeurt??
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door earlymb »

Mooie camo coverall! Ik heb nog nooit een foto gezien dat die ook in de ETO gedragen werden? Wel veel in PTO, en met name later in Nederlands-Indië (1945-1950). Bovendien werden in de ETO dacht ik geen camo helmhoezen gedragen? Ik dacht alleen door de mariniers in de PTO?

Prachtige collectie! :)
museum
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2012, 15:16

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door museum »

Hallo,

thanks voor de leuke feedback !

Earlymb : de HBT camo overall is slechts een korte periode gebruikt in het ETO, nl door de 30e Inf Div bij de landing in Normandie.
Aangezien er verwarring bestond met andere camo ( Duitse), werd deze vrij vlug vervangen door het standaard M43 uniform.
In het PTO werden deze camo inderdaad veel frequenter gebruikt.
... je kan gelijk hebben ivm de helmovertrekken, dat weet ik niet zo heel zeker ...

ETO Joe : wel, het grootste deel van de verzameling heeft reeds een andere "thuis" gevonden.
Mijn bedoeling is dat ik voor de overblijvende zaken ook een nieuwe thuis kan vinden.
Eerstdaags zal ik deze aanbieden op de "Marktplaats".
Ik heb me hiervoor zojuist geregistreerd, maar ik wacht nog op acceptatie.

groetjes... :)
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door utmi »

museum schreef: Earlymb : de HBT camo overall is slechts een korte periode gebruikt in het ETO, nl door de 30e Inf Div bij de landing in Normandie.
Aangezien er verwarring bestond met andere camo ( Duitse), werd deze vrij vlug vervangen door het standaard M43 uniform.
In het PTO werden deze camo inderdaad veel frequenter gebruikt.
... je kan gelijk hebben ivm de helmovertrekken, dat weet ik niet zo heel zeker ...
De camo gebruikt in Normandie zijn 2 delige (jas en broek) Army modellen (de coverall is trouwens ook een army model). Die waren weer ander dan de USMC modellen (P41/44). Er is geen foto bekend waarop de coverall in ETO gebruikt werd, wel een verhaal dat het door een enkele (ik meen) glider piloot gedragen is.
Ik weet dat er een wat ouder verzamelboek is m.b.t. D-Day waarin een coverall staat met dat verhaal dat het op Duitse camo leek. Het verhaal klopt, maar dus niet de coverall erbij...
De camo overtrek is puur een USMC model en nooit ETO gebruikt.

maar goed, dit topic gaat over de Ardennen! :wink:
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door earlymb »

utmi schreef: De camo gebruikt in Normandie zijn 2 delige (jas en broek) Army modellen (de coverall is trouwens ook een army model). Die waren weer ander dan de USMC modellen (P41/44). Er is geen foto bekend waarop de coverall in ETO gebruikt werd, wel een verhaal dat het door een enkele (ik meen) glider piloot gedragen is.
Ik weet dat er een wat ouder verzamelboek is m.b.t. D-Day waarin een coverall staat met dat verhaal dat het op Duitse camo leek. Het verhaal klopt, maar dus niet de coverall erbij...
De camo overtrek is puur een USMC model en nooit ETO gebruikt.

maar goed, dit topic gaat over de Ardennen! :wink:
Dat dacht ik ook inderdaad, dat die 2-piece camo HBT's beperkt in Normandië zijn gedragen is bekend, maar een coverall heb ik zelf op foto's nog nooit gezien in de ETO. Zelfs in de PTO zijn die coveralls maar beperkt gedragen omdat ze zo impopulair waren. Ze werden toen meestal weer ingenomen en opgeslagen op een dump in Biak, die later door Nederland is overgekocht voor gebruik in Nederlands-Indië.
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door ETO Joe »

Dat je 't maar ff weet.... bam.

Maar goed, je gaat verkopen, wat zonde.. Goed voor ons.
Mooi prijsje voor die snowcamo pop en ik heb interesse, pb-tje? :)
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
museum
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2012, 15:16

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door museum »

Hallo ETO Joe,

PB verstuurd ... neem je eens contact ?

groetjes
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door coco »

Dit is toch een Ardennen topic...?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Plaats hier je ardennen items en poppen

Bericht door michiel01 »

Lijkt me duidelijk, dat dit dus niet zodanig is toegestaan.
Gesloten