battle look helm

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

danke :) misschien tot het abwo weekend wie er ook mag gaan.

Greetz
tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

danke :) misschien tot het abwo weekend wie er ook mag gaan.

Greetz
tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

danke :) en misschiet tot bij het abwo weekend in oosterbeek. Wie er ook mag gaan.

greetz Tim
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: battle look helm

Bericht door laurens jan »

Ja we snapen het! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: battle look helm

Bericht door asjemenou »

tim-tnt83 schreef:thanks all...ik gaat m ff afdragen keertje lekker in de modder rollen ofzo. De leren bandjes heb ik de binnekanten met bruine schoenpoets bewerkt ziet er al stukkie beter uit als dat bleke leder.
Leuke parahelm. Wat je zou kunnen doen is de buitenzijde van het bandenstel insmeren met zwarte schoensmeer. Bij een origineel model van dit type parahelm is de buitenzijde van het bandenstel namelijk chocoladebruin tot zwart gekleurd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: battle look helm

Bericht door Nick-H »

asjemenou schreef:
tim-tnt83 schreef:thanks all...ik gaat m ff afdragen keertje lekker in de modder rollen ofzo. De leren bandjes heb ik de binnekanten met bruine schoenpoets bewerkt ziet er al stukkie beter uit als dat bleke leder.
Leuke parahelm. Wat je zou kunnen doen is de buitenzijde van het bandenstel insmeren met zwarte schoensmeer. Bij een origineel model van dit type parahelm is de buitenzijde van het bandenstel namelijk chocoladebruin tot zwart gekleurd.
De buiten kant van de chinstraps is op de foto niet te zien.
Ik ben ervan overtuigt dat de buitenkant van de chinstraps zwart is:) het is namelijk een pegasus militaria repro.

Maar Tim........ ga de helm gewoon gebruiken. dan slijt hij op een mooie en vooral realistische manier :wink: Je zal zien dat hij na het eerste evenement er al wat gebruikter uitziet:) En vergeet vooral niet dat de spullen toen ook nieuw waren :wink:

Nick/Rupert
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

haha sorry wat betreft die 3 reacties daar boven ging wat verkeerd denk ik haha.

Ik doe nu niks meer aan de helm ga m gewoon dragen en idd is een helm van pegasus militaria dus mooi zwart aan de buitenkant van de chinstraps.
Plaats reactie