Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmedaille

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmedaille

Bericht door Dutchy1997 »

Hallo allemaal,

Een hele lijst dit keer in 1 topic. Mijn vader moet voor zijn werk twee weken naar Groningen, en hier wordt een bodemvondt Luftschutzhelm aangeboden. Logo is vaag aanwezig, voor de rest lijkt hij mij in goede staat (geen barsten etc.). Aangezien mijn budget niet zo groot is is dit een mooi stapje in de goede richting:)

Verder zijn er ook nog een Kriegsverdienstkreuz met zwaarden en een Ostmedaille. De Ostmedaille heeft twee gaten in de achterkant en heeft hierom ook niet mijn prioriteit voor 12,50, maar het Kriegsverdienstkreuz is te overwegen voor die prijs. Op de foto’s afgaande lijkt hij me echt en hij schijnt ze weg te doen jegens einde verzameling (vandaar de lage prijs). Aangezien ik nog niet zo héél ervaren ben in deze dingen, toch de experts om hulp vragen:)

Link Kriegsverdienstkreuz: http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... ind=4&fs=1

Link Ostmedaille: http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... ind=5&fs=1

Link Luftschutz helm: http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... otoGallery


Printscreens helm +medailles:
http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... aille.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/3/ ... utzhe.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/35 ... erdie.png/

Kortom: Zijn de medailles echt (over helm twijfel ik niet) en zijn de voorwerpen de prijs waard en zoja, wat is het maximum bedrag dat jullie ervoor zouden geven?

Groetjes,

Dutchy:)
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door Naamloos »

Ik zie dat er op de Luftschutz helm al 45,00 is geboden door ''onbekende''. Als je het mij vraagt al teveel geld voor zo'n helm. Met een beetje zoeken heb je een veel nettere MET binnenwerk voor iets meer dan honderd euro. Zonder decal gaan ze vaak nog lager.

De ostmedaille kan je voor een leuk prijsje kopen, maar bij deze zijn de hakenkruizen na de oorlog verwijderd. Bedenk dat je voor iets meer geld een veel nettere kan kopen.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door michiel01 »

als ik zie dat de collectors Guild een M38 Gladiator heeft staan voor krapaan 200 dollar in veeeel betere staat, dan is 45 echt veels te veel.
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door Naamloos »

Collectors Guild zijn afzetters die spullen voor veel te hoge prijzen verkopen :/
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door michiel01 »

Naamloos schreef:Collectors Guild zijn afzetters die spullen voor veel te hoge prijzen verkopen :/
Dat bedoel ik!
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door Naamloos »

michiel01 schreef:
Naamloos schreef:Collectors Guild zijn afzetters die spullen voor veel te hoge prijzen verkopen :/
Dat bedoel ik!
Ow! Ik dacht het even anders :P

Een hele mooie Luftschutz helm met decal en goed binnenwerk heeft wel een waarde van 150-175 euro, maar als je goed zoekt kun je zeg nog wel goedkoper vinden. Vooral in deze tijden willen mensen maar al te graag hun spullen verkopen :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door jurgen »

Naamloos schreef:
michiel01 schreef:
Naamloos schreef:Collectors Guild zijn afzetters die spullen voor veel te hoge prijzen verkopen :/
Dat bedoel ik!
Ow! Ik dacht het even anders :P

Een hele mooie Luftschutz helm met decal en goed binnenwerk heeft wel een waarde van 150-175 euro, maar als je goed zoekt kun je zeg nog wel goedkoper vinden. Vooral in deze tijden willen mensen maar al te graag hun spullen verkopen :)
Leg dat eens uit als je wilt. Ik heb nog niet abnormaal veel spul te koop gezien anders.
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door platoz »

In ieder geval zijn beide medailles 100% origineel, zoals overigens ook al zijn andere items allemaal originelen zijn.

Deze verkoper Henk is een betrouwbare verkoper, met altijd goede foto's. Dus wat je ziet is wat je krijgt. Heb zelf in het verleden al eens iets van hem gekocht.

De prijzen voor deze items zijn niet aan de hoge kant, een kriegsverdienstkreuz doet meestal rond de 25 euro, afhankelijk van de staat. De Ostmedaille heeft inderdaad wat beschadigingen, maar als je daar mee kan leven, dan is de prijs eigenlijk wat je er zelf nog voor over hebt. Een Ostmedaille in goede staat kost zo'n 30 euro.

Hoop dat je hier wat aan hebt :wink:
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door Naamloos »

jurgen schreef:Leg dat eens uit als je wilt. Ik heb nog niet abnormaal veel spul te koop gezien anders.
Afdingen gaat makkelijker! Je merkt gewoon dat mensen minder spullen kopen (ook militaria) en dat veel verkopers hun spullen steeds moeilijker kwijt raken. Dat merk ik ook met de in en verkoop van platen. Maar het ligt er ook aan wat je verzamelgebied is...
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door Dutchy1997 »

Topic kan weer gesloten worden. Gisteravond MOEST ik van de computer af en vanochtend school (ineens een uur eerder beginnen?!). Nu staat-ie op gereserveerd...
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door rutger »

Dutchy1997 schreef:Topic kan weer gesloten worden. Gisteravond MOEST ik van de computer af en vanochtend school (ineens een uur eerder beginnen?!). Nu staat-ie op gereserveerd...
Beter spaar je even door voor een dergelijk item in een nette conditie.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Kriegsverdienstkreuz + Luftschutzhelm+ eventuele Ostmeda

Bericht door Dutchy1997 »

Kriegsverdienstkreuz zag er anders prachtig uit hoor...
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Plaats reactie