Ijzeren kruis 1ste klasse met schroef

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Ijzeren kruis 1ste klasse met schroef

Bericht door Giel »

Ik heb deze nu al een jaar, m'n pa heeft hem ergens gekocht, en ik weet nog steeds niet of die origineel is, hij is gestempeld met L/16, en bestaat duidelijk uit drie delen waaronder een magnetisch middenstuk. Ofwel is het een goede fake, ofwel is die origineel. Waarom ik twijfel, is omdat ik al veel zulke kruizen heb vastgehad en met vergelijking met de mijne, mijne veel lichter weegt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik denk dat het een originele is, omdat hij uit 3 delen bestaat, en hij heeft een hersteller nummer. De hersteller is; Steinhauer & Luck, Ludenscheid, ook heeft hij het zogenaamde "Screw-back device". Zeker weten doe ik het niet maar de meeste replica's zijn uit 1 stuk.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Stravers schreef:Ik denk dat het een originele is, omdat hij uit 3 delen bestaat, en hij heeft een hersteller nummer. De hersteller is; Steinhauer & Luck, Ludenscheid, ook heeft hij het zogenaamde "Screw-back device". Zeker weten doe ik het niet maar de meeste replica's zijn uit 1 stuk.
De oude replica's waren zo maar de nieuwe niet hoor ..
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

gilles schreef:
Stravers schreef:Ik denk dat het een originele is, omdat hij uit 3 delen bestaat, en hij heeft een hersteller nummer. De hersteller is; Steinhauer & Luck, Ludenscheid, ook heeft hij het zogenaamde "Screw-back device". Zeker weten doe ik het niet maar de meeste replica's zijn uit 1 stuk.
De oude replica's waren zo maar de nieuwe niet hoor ..
Jazeker, zo is dat
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Giel probeer het eens op wehrmacht-awards, die mensen kunnen je met zekerheid een antwoord geven terwijl de meeste mensen hier alleen maar kunnen gokken..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Die mensen hebben al bijna bevestigd nu dat het vals is, morgen stuur ik verse foto's op naar daar omdat iemand twijfeld.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Kun je dan hier posten waarom hun vonden dat het een valse is? Ben wel benieuwd wat er niet goed aan is.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Veel te onafgewerkt, voor een ek1
Plaats reactie