Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door Paul Siemons »

Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen voor WOII

De Griekse regering is van plan om de komende weken Duitsland opnieuw aan te klagen voor de in de Tweede Wereldoorlog geleden schade. Het Griekse ministerie van Financiën zoekt in de archieven naar documenten om die vraag te rechtvaardigen.

Er zijn werkgroepen opgericht door de plaatsvervangende minister van Financiën, Christos Staikouras. Die moeten tegen eind dit jaar hun bevindingen kunnen voorleggen, zo deelde het ministerie van Financiën vandaag mee.

VN Tribunaal Papandreou wil de komende weken bij het VN Tribunaal in Den Haag van Duitsland nieuwe herstelbetalingen eisen voor de bezetting door de nazi's. Dat bedrag zal vermoedelijk in de miljarden lopen.

Het grootste deel van de Griekse bevolking staat achter de premier. De Griekse oppositie kwam overigens al in het voorjaar van 2010 met het voorstel om opnieuw een schadevergoeding van Duitsland te eisen, om zo de Griekse begroting te saneren.

Boycot Duitse producten
Destijds wimpelde premier Papandreou het voorstel af, maar dat was nog vóór het EU/IMF reddingspakket van 110 miljard euro. In de media wordt steeds vaker opgeroepen om Duitse producten te boycotten. De Grieken nemen het Duitsland vooral kwalijk dat er harde voorwaarden werden verbonden aan het verstrekken van de financiële noodhulp, waardoor de regering in Athene forse bezuinigingen moest doorvoeren en veel Grieken hun baan verloren

Verder: http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Finan ... medium=RSS


Mvg,
P.Siemons
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door laurens jan »

Hmmm weet niet zoveel van de achtergrond maar waarom op nieuw schade vergoedingen?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door 779 »

Omdat Griekwnland failliet is slimpie :-P
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door platoz »

Leve de Europese solidariteit! _/-\o_

Gewoon té belachelijk voor woorden.

Het geeft alleen maar aan hoe platzak die Grieken zijn.

Dat ze eerst maar eens werk gaan maken van hun eigen corruptie en belastingontduikers :roll:

Terwijl heel Europa miljarden opzij moet leggen om Griekenland te redden, krijgt uitgerekend het land die de grootste bijdrage levert stank voor dank terug.

Wat een volk, die Grieken.... :r
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door CollectorWo2 »

Schandaal...
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door Jan Klaassen »

Dit is echt een grapje, of niet? Nu waren de Duitsers al niet zo te spreken over de Grieken, nu natuurlijk al helemaal niet meer. Schaadt meer dan het repareert en is vooral slecht voor Griekenland zelf denk ik...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door yente »

Opzich echt erg van die grieken hoe ze alles proberen om hun schulden af te betalen. Echter, zoals op een ander forum door iemand vermeld, was het wel duitsland die een tijdje geleden de oude dwangarbeiders wou belastingen laten betalen..
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
patrick99
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 jan 2011, 08:58
Locatie: Hulst

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door patrick99 »

Dan kunnen ze met dat geld nog meer corrupte ambtenaren mee betalen, dat ze nog geld durven te vragen.
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door laurens jan »

Nou wij zijn niet eens Grieks of Duits ik vraag me af hoe ze er in Duitsland op reageren.......
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door asjemenou »

Een zeer ongelukkig moment van de Grieken om met zo'n claim te komen. Hebben ze ook het voornemen om van de Turken herstelbetalingen te eisen voor de 400 jaar overheersing ?
Misschien moeten zij, en ook de overige Europeaanse volkeren, eens gaan inzien dat wij elkaar momenteel hard nodig hebben. Zet gezamelijk eens een streep door het verleden en kijk gezamelijk naar de toekomst en hoe samen deze crisis te bestrijden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door jacob »

Afscheid nemen van die failliete rotzooi daar. Het is zeer nobel om te streven naar een utopia waar iedereen vredig met elkaar leeft maar dat is niet erg realistisch.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door Jan Klaassen »

Volgens mij heeft dat peroxide-paradepaardje gisteren nogal verloren, dus dat afscheid nemen zit er zo 1-2-3 niet in ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door asjemenou »

jacob schreef:Afscheid nemen van die failliete rotzooi daar. Het is zeer nobel om te streven naar een utopia waar iedereen vredig met elkaar leeft maar dat is niet erg realistisch.
Afscheid nemen waarvan? Griekenland en de Euro? Ik denk niet dat Europa, en dus ook Nederland, baat heeft bij een instabiel land in de regio. Als Griekenland uit de Eurozone zal of moet stappen dan heeft dat directe gevolgen voor jouw en mijn portemonnee.
Ik denk dat wij Europeanen toch veroordeeld zijn tot meer onderlinge samenwerking, willen wij de concurrentie van de opkomende economieën aan kunnen gaan.
Zelfs in een "onafhankelijk" land als Zwitserland is men zich hiervan bewust. Vaak word gedacht dat dit land een eigen onafhankelijke koers vaart maar een groot deel van de Zwitserse wetgeving is afgestemd op EU regels en wetten.
Het is een utopie om te denken dat wij in Europa terug kunnen naar de situatie van voor 1940 toen ieder Europees land nog z'n onafhankelijke koers bepaalde. We weten allemaal waartoe dit heeft geleid.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door jacob »

Soms moet je je verlies willen nemen en niet iets oneindig blijven sponsoren. Europa wilde te snel groeien terwijl een deel er niet klaar voor was. Je kunt allemaal wel de zelfde valuta willen maar zorg dan eerst maar eens dat de regelgeving beter op elkaar afgestemd is.

Maar dit slechts mijn burgelijke mening.
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Griekenland eist van Duitsland nieuwe herstelbetalingen.

Bericht door laurens jan »

jacob schreef:Soms moet je je verlies willen nemen en niet iets oneindig blijven sponsoren. Europa wilde te snel groeien terwijl een deel er niet klaar voor was. Je kunt allemaal wel de zelfde valuta willen maar zorg dan eerst maar eens dat de regelgeving beter op elkaar afgestemd is.

Maar dit slechts mijn burgelijke mening.

Schaar ik mij achter! :yes:
Plaats reactie