Na-oorlogse granaat kop?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Na-oorlogse granaat kop?

Bericht door killian »

ammo schreef:
Ja!!!!!!
Heb nog eens even verder gezocht omdat het gewicht niet klopt met het volume (als het staal zou zijn).
Op een site heb ik gelezen dat de kern uit staal of wolfraam bestond. Zou het, omdat ik het erg zwaar vind voor staal, misschien wolfraam kunnen zijn?

''Ammunitions:
Cartouche de 25mm Mle1934 à balle perforante (charge forte) (AP) - in German service: Pzgr 122(f)
Caliber : 25x194R mm
Weight of projectile : 0.320 kg (steel/tungsten core)
Length of projectile : 109 mm
V° = 950 m/s (charge forte = 148g propellant powder – more propellant to offset shorter barrel length)
Penetration : 40mm/0° at 500m; 32mm/35° at 200m''

Mvg.

killian
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Na-oorlogse granaat kop?

Bericht door ammo »

killian schreef:Oke de kern is dus van staal en niet gevaarlijk, maar hij is niet afgeschoten(de kop) anders zouden er normaal gezegd toch afdrukken van de groeven op moeten zitten.
of had dit kanon een loop zonder groeven?
Nee het projectiel is niet afgeschoten, en nee is niet gevaarlijk,of je het ding zo mag hebben is de vraag, ligt eraan waar je woont,
nederland of belgie
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Na-oorlogse granaat kop?

Bericht door killian »

ok bedankt voor de info
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Plaats reactie