wat is dit? mijn/bom/niets

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Billy1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2012, 10:31

wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door Billy1 »

met de metaaldetector gevonden voorwerp in de tuin (boerderij) Ik weet van oma dat er best gevochten is daar (twente) Er zijn oa ook kogels gevonden. Maar ik stuitte laatst op iets "geks"
vorm: vierkant/rechthoekig met ronde hoeken. Blik/metaal achtig. En er zat een opgedraaide metaaldraad aan, 2 omelkaar heen gedraaide draden Dat metaaldraad stak ongeveer 5cm uit. Hij zat niet ver in de grond. Ik vertelde dit laatst aan iemand.. die zei.. Is dat geen bom/mijn?
Ik heb het niet uit de grond gehaald toen ik het zag, maar de aarde en het gras er weer over heen gelegd.

Moet ik de eod bellen :lol: of is dit echt niets?

Groetjes
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door panzer lehr »

Plaats dan eens foto's.
Billy1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2012, 10:31

Re: wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door Billy1 »

ja dan moet ik m weer opgraven ... en omdat ik het niet zeker weet, durf ik dat niet goed saffie? het ligt ook bij mijn broer in de tuin. Ik ga daar vanavond wel heen dus kan het overleggen.
Billy1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2012, 10:31

Re: wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door Billy1 »

Maar als mijn beschrijving in de verste verte niet op een explosief lijkt. Dan is het goed toch?
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door Haplo »

Iets wat zelf werd gemaakt ten velde(wat geregeld voor kwam) is lastig te determineren zonder foto.
Mvg/Best regards, Sipke
Billy1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2012, 10:31

Re: wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door Billy1 »

Ik zal het vragen vanavond! en als ik een foto heb zal ik die vanavond plaatsen. thnx alvast
Billy1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2012, 10:31

Re: wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door Billy1 »

Nog iets mij deed het denken aan een voedselblik. Zo'n blik dat ze nu nog gebruiken in het leger. Alleen voelde het metaal dikker. Mijn moeder en schoonzus dachten dat we ter plekke in de lucht zouden vliegen. Vandaar dat ik me nu toch afvraag wat het is.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door Schijnwerper »

Van wat voor matriaal metaal soort was het? Alumium of staal ijzer zink? En wat is ongeveer de afmeting in cm?
Denk aan geen mijn zelf.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Billy1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2012, 10:31

Re: wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door Billy1 »

Hij is ongeveer 25cm lang,iets minder breed. en hoog ongeveer een cm of 15. Hij is niet verroest. T klonk niet massief toen ik er op tikte. Hij heeft een iets opstaand randje, zoals bij een blik. Ik kon gister geen foto's meer maken want het was al donker toen ik aan kwam.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: wat is dit? mijn/bom/niets

Bericht door yente »

Een oude koekendoos?
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie