'Hoogste punt’ holocaust-gedenkteken bereikt

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik vind dit toch een aartslelijk monument om die mensen te herdenken.
Trekt echt op geen bal.

Adrian.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

jr. schreef:Als je 1 van al de Joden was die toen onder ERBARMELIJKE, MENSONTERENDE toestanden een VRESELIJKE dood was gestorven, zou een "stel blokken" toch wel iets betekenen voor jou.
Jr.
Blijkbaar betekend dit ook niet veel voor jou want je noemt dit gewoon een 'stel blokken' en niet eens een monument.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Jazeker noem ik dit een stel blokken, ik haal deze woorden uit Giel's mond. Hij vind dit een stel blokken dat op niets trekt, ik probeer hem duidelijk te maken dat het een bepaalde emotionele waarde heeft.
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

jr. had het ook tussen haakjes gezet ;)

maar ik vind het nou ook niet echt bepaald 'aantrekkelijk', maar zeer zeker wel indrukwekkend *lijkt me*, denk dat je ook de gedachte erachter moet weten om dat 'stel blokken' goed te kunnen snappen!
"Arnhem bridge. And hold it!"
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Beton doet denken aan massa, grijze kleur doet denken aan de grauwheid van die dagen...., als beton nat wordt heeft het een bepaalde geur, als je ertussen loopt doet het benauwd en beklemmend aan..geeft het gevoel weer van die dagen....
Het monument moet ook niet mooi zijn......
Ik vind het zeer indrukwekkend
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik had persoonlijk geopteerd voor een iets romantischer en meer barok-achtig monument, zoals bijvoorbeeld het graf van de onbekende soldaat in Brussel.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Het beton, staan daar namen in gegraveerd of zo?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Doet me denken aan de sovjet flats die ik tegenkwam in Tsjechie.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

jr. schreef:Jazeker noem ik dit een stel blokken, ik haal deze woorden uit Giel's mond. Hij vind dit een stel blokken dat op niets trekt, ik probeer hem duidelijk te maken dat het een bepaalde emotionele waarde heeft.
Jr.
ow ow, het gaat hier bij mij puur om de uiterlijke waarde, je kan een emotionele waarde veel beter aan een mooie herdenkingsplaats plakken!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Maar de mensen moeten juist het sobere zien van de concentratiekampen, als je een monument gaat plaatsen met veel bloemetjes en souvenirwinkeltjes dan heeft men een 'goed' beel over al hetgeen. Dit monument weerspiegelt eigenlijk heel het concentratiekamp gebeuren, het grijs, de (zoals Jacob al heeft vermeld) geur als beton nat is etc. Over zo'n onderwerpen moet men zeer concreet en cordaat zijn, anders wordt dit een pretpark gebeuren.
Beleefde groeten,
Junior.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Correct , maar ik denk dat de meeste overlevenden dit ook maar crap vinden
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

jr. schreef:Maar de mensen moeten juist het sobere zien van de concentratiekampen, als je een monument gaat plaatsen met veel bloemetjes en souvenirwinkeltjes dan heeft men een 'goed' beel over al hetgeen. Dit monument weerspiegelt eigenlijk heel het concentratiekamp gebeuren, het grijs, de (zoals Jacob al heeft vermeld) geur als beton nat is etc. Over zo'n onderwerpen moet men zeer concreet en cordaat zijn, anders wordt dit een pretpark gebeuren.
Beleefde groeten,
Junior.
Niet overdrijven met souveniershopjes en pretpark hé, er zijn genoeg andere gedenkplaatsen die veel mooier en veel sfeervoller zijn!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Miesjel schreef:Het beton, staan daar namen in gegraveerd of zo?
het is geen beton...

Grafiet of iets dergelijks.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie