Nederlands jasje met schuitje?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door 779 »

Ik niet, verkoper geeft aan dat hij met niemand niet een overeenkomst had, behalve met ene Niels die zijn auto kapot heeft gereden waardoor hij geen geld heeft (meen dat dat een forumlid van hier is...) M.a.w. er is volgens verkoper GEEN overeenkomst met 101airborne rondom 150 euro.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door CollectorWo2 »

Hmm,vreemd hoor bob..
Ik had maar 1 mail gehad over het bod en heb me netjes verontschuldigd,dat ik niet kon kopen,heb een koppeling die minder word ;)
Opzich is het een mooi jasje,als het kon deed ik het.
Maar de verkoper ziet het bod dus wel als een overeenkomst..
Ik zelf vind dat geen overeenkomst is met 1 mail.
Ik had meteen de gegevens gehad.
Waarom dat hij dat niet meteen deed bij 101airborne?
Dan moet hij gewoon zeggen dat hij het bod te weinig vond :roll:
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door Bas ww2 »

Ja ik mailde die gene eerst voor 50 euro toen werdt er 150 geboden bood ik 160 vervolgens kreeg ik de ochtend erna een mailtje dat hij VERKOCHT was voor 225,dus ik vind het vrij vreemd dat dat dan ook op niets is uitgekomen en ik heb echt 160 geboden maarja.
Ik kreeg inderdaad niet meteen de gegevens maar goed ik hoef het hele jasje nu niet meer met dit soort ongein.
altijd opzoek naar FLAK items
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door 779 »

thunderbird schreef:Hmm,vreemd hoor 779..
Ik had maar 1 mail gehad over het bod en heb me netjes verontschuldigd,dat ik niet kon kopen,heb een koppeling die minder word ;)
Opzich is het een mooi jasje,als het kon deed ik het.
Maar de verkoper ziet het bod dus wel als een overeenkomst..
Ik zelf vind dat geen overeenkomst is met 1 mail.
Ik had meteen de gegevens gehad.
Waarom dat hij dat niet meteen deed bij 101airborne?
Dan moet hij gewoon zeggen dat hij het bod te weinig vond :roll:
Alsof de verkoper er iets aan kan doen dat jouw koppeling het begeeft. Als jij een bod doet, en de koper gaat akkoord en stuurt jouw de bankgegevens, dan IS dat 200% een koopovereenkomst. Het is naar mijn idee in Nederland alleen toegestaan als beide partijen akkoord gaan om de deal te annuleren, of, je mag het item retourneren als je het ontvangen en betaald hebt. Snap je dat marktplaatsverkopers soms knettergek worden van deze vervelende 'wannabe kopers'? Daarnaast die koppeling werd minder, dus dat had je al way back zien aankomen en je koopgedrag kunnen aanpassen. :bonk:

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door 779 »

101airborne! schreef:Ja ik mailde die gene eerst voor 50 euro toen werdt er 150 geboden bood ik 160 vervolgens kreeg ik de ochtend erna een mailtje dat hij VERKOCHT was voor 225,dus ik vind het vrij vreemd dat dat dan ook op niets is uitgekomen en ik heb echt 160 geboden maarja.
Ik kreeg inderdaad niet meteen de gegevens maar goed ik hoef het hele jasje nu niet meer met dit soort ongein.
De verkoper had dus geen koopovereenkomst met jou.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door Bas ww2 »

Oke, ik zei ALLEEN dat hij ze aan mij zou gaan mailen hij was het wel van plan. Maar er kwam een ander bod van 225 overheen. Ik zeg dus dat zonder dat bod ik het wel zou hebben. Maar nee ik had geen officiële overeenkomst maar je mag toch wel van een soort van overeenkomst komen als iemand zeg ik ga akkoord met je bod ik zal je mijn gegevens sturen.
EN dat de verkoper dat zegt is logisch want als je er 200 voor kan krijgen waarom zou je dan iets verkopen voor 160.
altijd opzoek naar FLAK items
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door CollectorWo2 »

Dus als hij meteen zijn gegevens geeft is het een overeenkomst??
Okeej,dat wist ik niet dat zal ik onthouden :)
Ik heb me nog verontschuldigd dus dat zeg ik nog,dat doen de meeste ook niet eens ff.. ;)
Oke, ik zei ALLEEN dat hij ze aan mij zou gaan mailen hij was het wel van plan
Ik denk nu dat hij een beter bod afwachte, je eigen gegevens weetje wel uit je hoofd :roll:
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door Bas ww2 »

Ik moet toch zijn gegevens hebben om het geld te kunnen overmaken.
En aangezien meerdere mensen het uitwisselen van gegevens zien als overeenkomst zie ik dat ook.
EN verder vind ik dat we behoorlijk off topic gaan.
altijd opzoek naar FLAK items
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door 779 »

thunderbird schreef:Dus als hij meteen zijn gegevens geeft is het een overeenkomst??
Bieden op marktplaats.nl is niet bindend, staat in de voorwaarden van marktplaats.nl. Als je in contact komt met de verkoper en de woorden "ik neem hem" en de "betaalgegevens worden verstrekt" dan is dat wél een schriftelijke en bindende overeenkomst ja. Gewoon realiseren dat ouwehoeren op internetverkoop buitengewoon vervelend is, jammer genoeg is er geen blokkeer knop voor de verkopers om bepaalde bieders/kopers per IP ban te blokkeren. Misschien eens voorstellen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door Memory »

Die knop mag er ook komen voor vervelende verkopers..
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door Bas ww2 »

Of oplichters! (ken dr nog wel een paar van mp)
altijd opzoek naar FLAK items
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door 779 »

Daarom moet je ook betalen via paypal, of de bankgegevens op de oplichterspagina van politie.nl checken
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door Schijnwerper »

Pff :x Echt lachen dit :roll: Van zulke kopers ook veel van geleerd, zit al nu al ruim 10 jaar op marktplaats meer om eens wat te kopen dan verkopen, maar soms lijkt het wel gerichte spam, die onervaren jonge opportunistische kopers haal ik er nu wel zo tussen uit.
Wordt je gek van weetje, je weet zelf als verkoper niet waar je aan toe bent, of ze lopen te zeuren over de verzend kosten, of ik daar aan verdien :roll:
Kan er zo 2 A4tjes over schrijven :)
Een ding heb ik geleerd zet je advertentie pas gereserveerd als het bedrag op je rekening is bij geschreven!
En Bob heeft zeker gelijk indeze.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door CollectorWo2 »

Ben het ook eens met bob ;)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Nederlands jasje met schuitje?

Bericht door Bas ww2 »

Ik ook en inderdaad mensen doen altijd moeilijk over de verzenden kosten.
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie