Afmetingen Thompson M1

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door Gijscollector »

Wat ik totaal niet begrijp is dat diverse mensen je erop hebben geattendeerd dat een nepwapen ---> categorie 1 wapen (zelf gemaakt of niet, of in een andere kleur etc.) gewoon hartstikke verboden is en je er toch eentje wilt maken...? :bonk:
"Op den bresch voor Nederland"
jimf98
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2012, 18:50

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door jimf98 »

Ik ga er ook een maken, maar. Het wordt een Thompsen die vele malen groter wordt. Dit is niet illigaal, het heeft andere afmetingen en al zie je alleen maar de schaduw dan weet je al dat hij nep is. Ik kan er ook nog dingen aan toevoegen die een normaal wapen niet heeft. Hopenlijk snap je nu dat ik er voor zorg dat hij niet meer onder categorie 1 van de wapens valt.
jimf98
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2012, 18:50

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door jimf98 »

Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken. Als iemand me alleen nog kan helpen met de breedte is het goed. Ik hoef geen berichten meer met teksten als: het is illigaal. Ik zorg er wel voor dat hij niet illigaal is.
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door Gijscollector »

Waarom zou je dan de afmetingen nodig hebben terwijl je hem toch groter gaat maken :bonk:

Maar verdiep je ook eens in de Nederlandse wapenwet door o.a. de nieuwste circulaire WWM te lezen (CWM 2012 versie II : http://www.knsa.nl/pdfs/stcrt-2012-19854.pdf ), dan weet je ook dat het zwart op wit staat dat het illegaal is om een nepwapen / voorwerp dat gelijkend is op een wapen (dus ook in een iets groter/kleiner formaat) te bezitten. Mensen zeggen dat niet zomaar en dat moet je dus niet wegwuiven onder het motto "Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken" en " Ik hoef geen berichten meer met teksten als: het is illigaal."...

En uiteraard heeft de politie hier diverse voorlichtingscampagnes over gehouden zoals: http://www.vet-nep.nl/

Als ik een moderator was dan had ik dit topic in ieder geval gesloten wegens het vergaren van gegevens om een illegaal wapen te fabriceren :wink:
"Op den bresch voor Nederland"
jimf98
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2012, 18:50

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door jimf98 »

Oke, weet je wat ik maak hem niet. Maar ik ga wel de mooiste Thompson tekening oooooit maken! Ik weet dat het dom was maar het is ook leuk om bezig te zijn, maar zo'n strafblad is het het niet waard. Van mij mag er ook een slotje op, ik heb er niks meer aan en was dom bezig.
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door ZEN.45 »

Gijscollector,

Jij leest blijkbaar "voorwerp dat gelijkend is op een wapen",

ik lees "Ook speelgoedwapens en lucht-, gas- en veerdrukwapens die zo sterk op vuurwapens lijken dat ze voor bedreiging gebruikt kunnen worden vallen onder deze categorie".

Ik ben geen jurist, maar dit lijkt mij toch een zeer verschillende interpretatie. Ik zie niet hoe deze omschrijving van toepassing is op het project van jimf98.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door 779 »

Als ik het goed begrijp, vind jij, een speelgoedwapen iets anders dan een zelf geknutseld wapen?
jimf98
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2012, 18:50

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door jimf98 »

Maar, je mag wel een onklaar gemaakt echt wapen hebben maar geen stukje hout dat op een wapen lijkt?
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door Mr Mojo Risin »

jimf98 schreef:Maar, je mag wel een onklaar gemaakt echt wapen hebben maar geen stukje hout dat op een wapen lijkt?
De onklaar gemaakte wapens die je in Nederland vrij mag bezitten zijn in de lengte doormidden gezaagd en op een plaat gemonteerd. Volgens de logica achter de NL wet kan je dus wel stellen dat dit niet meer op een werkend wapen lijkt. Voor onklaar gemaakte wapens naar het Belgisch model heb je in NL net zo goed een vergunning nodig.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door Haplo »

Behalve grendel geweren.
Mvg/Best regards, Sipke
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door 779 »

jimf98 schreef:Maar, je mag wel een onklaar gemaakt echt wapen hebben maar geen stukje hout dat op een wapen lijkt?
Weet niet of dit klopt, maar ik meen wel dat je 18 jaar of ouder moet zijn.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door Mr Mojo Risin »

Haplo schreef:Behalve grendel geweren.

Ow ja, die was ik even vergeten. :bonk:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door Kugelblitz »

Ok lui, laten we het binnen de perken houden, ik bespeur toch een lichtelijk geïrriteerde sfeer bij sommigen!
De topicstarter heeft zijn antwoorden gekregen en/of van zijn plan afgezien. Wat mij betreft mag hier best verder gediscussieerd worden over wat wel of geen illegale wapens zijn, maar let erop dat het niet escaleert, aangezien in het verleden gebleken is dat dit nogal gevoelig ligt bij sommigen en frustratie opwekt! :wink:

Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jimf98
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2012, 18:50

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door jimf98 »

@Kugelblitz Daar ben ik het helemaal mee eens. Het plan gaat niet door, maar we kunnen hier wat mij betreft wel blijven discusieren.
jimf98
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2012, 18:50

Re: Afmetingen Thompson M1

Bericht door jimf98 »

Maar waarom is zo'n bb gun van de kermis dan niet illigaal?
Plaats reactie