Mijn eerste EK2:)

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

Goeiedag allemaal!

Eindelijk is ’t zover. Één van de vele dromen van dit 15-jarige jongetje is uitgekomen, namelijk de aankoop van een Eisernes Kreuz 2e Klasse in, naar mijn idee, TOPstaat! Mint is het niet, maar toch een niet onverdienstelijk Kreuz:) Het mooie aan het hele ding is dat er geen spatje verf mist op het hakenkruis, dit wat toch wat vaak voorkomt d.m.v. intensief gebruik. Dat heeft dit schatje dus niet:) De foto’s zal ik jullie niet onthouden(er ging wat fout met Imageshack, dus ik hoop dat dit alle goeie foto’s zijn...) Het lijkt alsof er op de voorkant en achterkant wat roest- en zilverkleurige plekjes zitten. Deze plekjes worden echter heel erg overdreven door de camera en zijn dus in werkelijkheid zowat niet zichtbaar:

http://img202.imageshack.us/img202/2138 ... ssefot.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/2138 ... ssefot.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/2138 ... ssefot.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/2138 ... ssefot.jpg

Laat de meningen maar eens horen! Voor de verandering zeg ik er gewoon niet bij wat ik ervoor betaald heb, ik wacht de opinies gewoon af:)

Groetjes,

Dutchy:)

P.S. Kleine toevoeging nog, hij is nog eens gestempeld ook! Namelijk met 55, wat weer staat voor J.E. Hammer en Söhne uit Geringswalde :yes:
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Danielcollector »

Ziet er goed uit maar dan toch de vraag: wat heb je er voor betaald?
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door sobel »

Doet er toch niet toe? Als ik een nieuwe auto laat zien hoef ik toch ook niet te zeggen wat het me heeft gekost?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Danielcollector »

liever wel :P
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door sobel »

Vind ik raar.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door rumariho »

fijn om te zien dat er ook hele jonge verzamelaars actief zijn met deze hobby , ben namelijk gestart als 14 jarige (nu 18)met de hobby als groentje maar wat is er een hoop veranderd kwa kennis en omvang collectie, ga zo door dutchy1997

verder mooie ijzere kruis

gr.rinze
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Kugelblitz »

Ziet er goed uit, mooie aanwinst waar elke verzamelaar blij mee zou zijn! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Danielcollector »

ik ben zelf ook 15, iemand nog tips waar ik de ietsje goedkopere duitse medailles kan kopen?
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Danielcollector »

zeg maar een EK voor rond de 50-60?
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door sobel »

Op marktplaats staat er eentje voor 50 euro
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door rumariho »

zou zeggen vind een oude man die zijn verzameling weg gaat doen, deze spullen zijn niet zovaak verkocht-gekocht wat de waarde omhoogschroeft, heb zelf een originele ek voor 45 euro zo gekocht en andere ss items voor weinig geld!!
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

Fijn om te horen dat het een topkwaliteit Kreuz is waar elke verzamelaar blij mee zou zijn:) Ik heb er trouwens 60 euro voor betaald. Zeker niet veel als ik exemplaren op internet zie staan die half verroest zijn en geen makerscode hebben voor 70 euro XD Zo zie je maar, een EK2 voor dat geld is zéker goed te doen, het is alleen even zoeken (weet ik uit eigen ervaring...). Het is echt heel leuk om te lezen dat mensen je stimuleren door te gaan met verzamelen en dat het mooie spullen zijn... Moeders wordt er af en toe gek van, dat er zoveel geld uitgaat naar de militaria, maar zij stopt elke twee weken het halve huis vol met bloemen die na een paar weken weer verwelken... :frownno: Naar mijn idee heb je van een EK2 toch een stukje langer plezier :yes: Kzal ook eens bij tips voor beginners wat eigen-ervarings-tips neerzetten, misschien hebben anderen er nog wat aan:) Nogmaals allemaal bedankt voor de leuke reacties en ik hoop dat er in de toekomst meer mooie spullen bijkomen in het vitrinekistje:)

Groetjes,

Dutchy:)
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Comrade »

Leuke EK II, zijn echt leuke dingen!
Moeders wordt er af en toe gek van, dat er zoveel geld uitgaat naar de militaria
Leef met je mee Dutchy, mijn moeder zegt dat ook vaak genoeg :wink:
Moet je zeggen dat dit waardevast is en alleen maar kan stijgen qua prijs :wink: , helaas wil mijn moeder dat niet geloven :(


Gekocht in Duiven?
In Duiven lagen er ook een paar van 60,-, maar dat is volgens mij echt de bodemprijs qua Ek II in redelijke/mooie staat, anders heb je gewoon geluk.

Is hij ook nog gestempeld?
''Drann, drauf, drüber!''
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

Ik kan het de mijne ook niet aanpraten idd... Eerlijk gezegd nooit op n militariabeurs geweest. Deze gekocht van een particulier die verkoopt voor iemand anders. Hij is óók nog eens gestempeld met nummertje 55 J.E. Hammer en Söhne uit Geringswalde. De reden waarom ik hem gekocht heb is toch de topstaat en het feit dat er geen spatje verf mist van het swastika. Echt een beauty in mijn ogen... Kortom topstaat, alle verf erop én makergemarkeerd voor 60 euro. Het had erger gekund, toch? XD
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Danielcollector »

Hee Comrade ik was ook in duiven!lagen inderdaad veel mooie EK's!
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Plaats reactie