Kostenplaatje Re-enactment

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Kostenplaatje Re-enactment

Bericht door Martijn95 »

Hallo Mede forummers,

Ik heb toch al enkele jaren interesse in het Re-enactment, en dan voornamelijk het Engelse. Ik vroeg mij af, hoeveel kost ongeveer een uniform met alle toeters en bellen erop? Zo kan ik evt. geld ervoor vrijmaken :wink:,

Bij voorbaat dank!

Martijn
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Kostenplaatje Re-enactment

Bericht door laurens jan »

hallo,

Als je een uniform van hoge kwaliteit zoekt:
BD broek en jas ongeveer 250,-
De webbing is niet zo duur je kunt eventueel orginele dingen gebruiken die niet zo kostbaar zijn en deze netjes blancoën
Schoenen kun je met een beetje geluk krijgen voor 40-60 Let wel op dat sommige winkels hier 90-125 voor vragen vanzelfsprekend gaat het hier om reproductie.
Helm lijkt me 30,-? ( correct my if i'm wrong )
Wapen wordt nader bepaald en mag pas gedragen worden na je 18 en blank firend pas na het verkrijgen van een verlof.
Echter mag je met een dichtgelaste in dit geval engelse Lee-enfield wel na je 18e rondlopen zonder verlog.
hopelijk kan je hier wat mee!
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: Kostenplaatje Re-enactment

Bericht door Gijscollector »

Ik denk dat je voor een geheel complete Britse (para) outfit inclusief een Lee Enfield rond de 1000-1200 euro zit als je goed materiaal aanschaft (geen NL jaren 50 Battledress dus ofzo :wink: ). Bij een complete Amerikaanse outfit wordt het al wat duurder aangezien een (blank firing) garand al 1000-1200 euro kost...
"Op den bresch voor Nederland"
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Kostenplaatje Re-enactment

Bericht door laurens jan »

Gijscollector schreef:Ik denk dat je voor een geheel complete Britse (para) outfit inclusief een Lee Enfield rond de 1000-1200 euro zit als je goed materiaal aanschaft (geen NL jaren 50 Battledress dus ofzo :wink: ). Bij een complete Amerikaanse outfit wordt het al wat duurder aangezien een (blank firing) garand al 1000-1200 euro kost...
Klopt idd maar als je geen para gaat verzamelen koop je je bd voor 250. smock en para helm hoeft dan niet :wink:. Scheelt wel weer een 250-300 euro :!:
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Kostenplaatje Re-enactment

Bericht door Erik »

Martijn,

misschien een goed idee als je je zelf eerst eens goed gaat orienteren binnen de wereld van reenactment! En natuurlijk studie verricht naar wat een Britse soldaat zoals aan spul bij zich had!
Dan stel je voor je zelf vast wat je nou eigenlijk wilt. Wil je een soldaat zoals uit die tijd uitbeelden of wil je voor het verzamelen gaan. Ga je voor spiksplinternieuw of ga je voor spullen die lijken alsof ze inderdaad al maanden in intensief gebruik zijn?
Als je dat een beetje scherp heb ga je zoeken of het verkrijgbaar is, origineel of replica. Vooral bij Brits is veel origineel spul goed verkrijgbaar en vaak niet veel duurder dan replica.
Reenacten doe je in de regel niet alleen. Er is veel kennis aanwezig, sluit je aan bij een vereniging. Zij kunnen je op weg helpen om de juiste spullen voor de juiste prijzen te vinden. Daarnaast, in verenigingsverband kun je optreden! Als eenling, niet aangesloten, kun je het vergeten met je wapen rond te stappen (en dat geldt dan ook voor deko-wapens, bajonetten etc.)

De greep van 1000-1200 EU is inderdaad reeel voor Brits reenactment.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: Kostenplaatje Re-enactment

Bericht door Gijscollector »

Inderdaad zoals Erik zegt, oriënteer je eerst even binnen de re-enactmentwereld voordat je materiaal aan wilt gaan schaffen. Per Britse re-enactmentgroep / uitbeelding kan het namelijk nogal verschillend zijn wat je precies aan moet schaffen. Kijk bijvoorbeeld ook eens in deze topic: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=68&t=27218 (Ben ik heel toevallig zelf ook lid van O-) )

Een smock heb je als bijv. infanterist dan weer niet nodig, maar in plaats daarvan heb je dan wel weer een greatcoat nodig (niet alleen omdat het gedragen werd maar vooral voor de broodnodige warmte) en wellicht ook wat andere dingen, dus dat zal niet erg veel verschillen :wink: Een Battledress zul je in ieder geval nodig hebben, maar de broek is voor para bijvoorbeeld weer anders dan voor (glider) infanterie.
"Op den bresch voor Nederland"
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Re: Kostenplaatje Re-enactment

Bericht door Martijn95 »

Hartstikke bedankt voor de reacties! Ik zal mij inderdaad eens gaan oriënteren zoals hierboven werd aangeraden.

Mvg,

Martijn
Plaats reactie