Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Comrade »

Ik heb geen idee, hij noemt zich ww2pieter op ebay(staat op printscreen), via de mail gewoon Pieter en hij woont in Ermelo.
Meer weet ik niet(natuurlijk wel zijn adres maar dat zet ik hier niet neer).

Vind het wel jammer dat mensen spullen die van mij zijn geweest gebruiken om op te lichten.
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door sobel »

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Fahnenjunker »

Oh, hij weer....
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 779 »

Comrade schreef:Ik heb geen idee, hij noemt zich ww2pieter op ebay(staat op printscreen), via de mail gewoon Pieter en hij woont in Ermelo.
Meer weet ik niet(natuurlijk wel zijn adres maar dat zet ik hier niet neer).

Vind het wel jammer dat mensen spullen die van mij zijn geweest gebruiken om op te lichten.
Hij vermoed dat ze uit WO2 komen, geen garantie dus. Daarnaast is een koper via eBay verzekerd en al helemaal als je met PayPal betaald.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Comrade »

Maar dat is valse hoop geven.
Hij zegt ook dat ze gevonden zijn met Feldpost tijdens een huisopruiming, wat gelogen is.
''Drann, drauf, drüber!''
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Dutchy1997 »

Werd tijd om dit topic wat nieuw leven in te blazen na bijna twee weken van inactiviteit :P Ik kwam net twee bronzen Moederkruizen tegen op Marktplaats die worden verkocht als twee bronzen modellen waarbij onderaan de advertentie (die trouwens maar twee regels lang is) staat: ''Beide orgineel en in mint staat.'' Dat mogen jullie zelf gaan beoordelen aan de hand van de advertentie... Let vooral op de ''mint'' achterkant van zowel de normale als de miniatuur-uitvoering, en komt het door de flits of is het normale model geen brons maar goud? Zoals gezegd, oordeel zelf :yes: Mevrouw vraagt trouwens 60 eurootjes voor dit ''mintstaat'' setje...

Link Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr
Mutterkreuz advertentie Marktplaats.png
Groetjes,

Dutchy:)
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door wvd »

Mint word helaas teveel gebruikt in deze hobby. Het meeste is verre van mint net als deze set trouwens.
De prijs van €60 is niet goedkoop maar ook niet duur eigenlijk een normale prijs voor een groot kruis en een miniatuur in brons. Ik zou het er niet voor betalen maar dealers vragen het er ook voor
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 779 »

Vraagprijs wil nooit zeggen dat hij ook daarvoor verkocht wordt.

En mint is een Engelstalige term, hebben jullie Duitse verzamelaars geen eigen vocabulair? :P Wat is er mis met een zoekterm als ungebraucht of hoe je dat ook schrijft...
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Dutchy1997 »

Ik heb pas twee-en-een-half jaar Duits, maar het zal vast wel iets van ungebrächt zijn, met umlaut ''a''. En ach, mint wordt zoveel gebruikt dat het er gewoon bij ingroeit en je het standaard begint te gebruiken. Ook klinkt het wel iets beter dan ungebracht, ungebrächt of hoe je het ook schrijft :P Mint wordt inderdaad teveel gebruikt in de hobby. Ik ben beginnend dus ik wil niet als betwetertje overkomen, maar dit is inderdaad verre van mint. Op het normale kruis zit volgens mij een redelijk grote, ronde vlek op de achterkant en op de miniatuur zit volgens mij allemaal aanslag op de achterkant? Nu wilde ik het toch niet kopen... Het is niet dat ik het niet interessant vind, maar ik focus me momenteel meer op militaire onderscheidingen (ja, ik wéét dat ik een Mutterkreuz in Gold heb met doosje, maar die kon ik gewoon niet laten liggen :P ), ik verzamel immers militaria! :P
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door wvd »

Moederkruis moet je gewoon hebben in elke collectie :) . Al is dat bij mij aardig uit de hand gelopen wat zal ik zeggen ik vind het design van die dingen gewoon prachtig met dat emaille. Al verzamel ik alleen de varianten van de grote kruizen verder eigenlijk alles ervan.

Mint is mint en dan moet het ook mint zijn. Ik zal een voorbeeld geven van wat mint is en wat gelukkig in mijn collectie zit. Alles wat er minder uitziet dan dit is niet mint :P :wink:
gab deumer (2)kopie.jpg
gab deumer (3)kopie.jpg
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Dutchy1997 »

Kijk, DAT is pas mint! Alsof de tijd stil heeft gestaan en hij zo uit de fabriek is komen rollen! Echt een prachtig ding wvd, echt iets om trots op te zijn :yes: Moederkruis hoort inderdaad in elke collectie, en daarom heb ik deze in het goud ook direct aangeschaft toen ik hem in de buurt kon ophalen! Nu moet ik zeggen dat mint (of ungebrächt :P ) voor mij niet per sé hoeft. Gedragen vind ik persoonlijk wat mooier, maar dit geldt eigenlijk alleen voor alle niet-zilverkleurige onderscheidingen. Neem bijvoorbeeld een VWA Silber laatoorlogs, dus zink. Dat gaat helemaal vergrijzen, de glans is eraf en dan is hij gewoon niet meer mooi in mijn ogen. Wel gedragen, maar gewoon niet meer mooi. Met zilverkleurige producten mag het er nog best vanaf stralen (tenzij er Buntmetall onder zit, dat is natuurlijk ook mooi als dat erdoorheen komt...), zoals bij deze.

Mijn moeder heeft het niet zo op de militaria, maar het Mutterkreuz vindt ze prachtig. Die ideale combinatie van blauw emaille met goud en een blauw-wit lintje vindt ze werkelijk prachtig. Op de grauwe uitstraling van m’n EK2 heeft ze het niet zo, maar dat Mutterkreuz... Ze vindt het alleen jammer dat er een swastika op staat (heeft ze het óók niet zo op...). Maar ach, het is gewoon een mooie medaille die, zoals je zelf al zegt, eigenlijk in elke collectie thuishoort, militaria of niet :mrgreen:
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door CollectorWo2 »

Ziet e rprachtig uit wvd :)
Is dit een magazijnvondst?
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door wvd »

Geen magazijn vondst maar altijd goed bewaard gebleven zit zelf het omslag papiertje nog bij. Helaas was het een enkel stuk dat verkocht werd en geen vondst/lot anders had ik ze allemaal gekocht :P

Dutchy als je moeder moederkruizen mooi vind moet je ze eens mijn site laten zien. http://www.dasmutterkreuz.com :wink:
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Dutchy1997 »

Je moet eens weten hoevaak ik die site al helemaal heb doorgespit samen met moeders :P Ze vindt al die dingen werkelijk prachtig. Natuurlijk ook wel trots op het eigen geslacht dat ze dat allemaal konden :roll: Interessante foto van de overleden moeder die je tegenkomt als je op de homepage belandt, zie je zeker niet zo vaak en het maakt echt indruk... Mijn Mutterkreuz is zeker niet de mooiste (lintje is veel te kort, doosje zéér gehavend) maar ach, de geschiedenis erachter is interessant (mijn geschiedenisleraar VERPLICHTTE me dat ding mee naar school te nemen zodat hij het kon aanschouwen, samen met mijn EK2 :P ) en voor 40 euro heb ik een medaille in topstaat, mooi gehavend doosje dat gewoon werkt en een ietwat te kort lintje. En niet te vergeten natuurlijk een stuk dat in de collectie MOET :yes:
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door wvd »

40 euro is niet gek. Goed te horen dat de site bezocht word binnenkort weer een update moet nog een ding binnen krijgen denk over twee weken een update :yes:

Die foto op de site kan je wel uniek noemen ik heb nooit een tweede gezien deze is zelfs zeldzamer dan de kleurenfoto die er opstaat.Maar goed we dwalen tever af van het topic waar het om draait.
Plaats reactie