Aanbrengen van een decal

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Totenkopf
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 feb 2011, 15:59

Aanbrengen van een decal

Bericht door Totenkopf »

Heeft iemand ervaring met het aanbrengen van een origineel decal op een helm? Ik ontvang graag tips etc..
Heavy Fuel

Re: Aanbrengen van een decal

Bericht door Heavy Fuel »

Geen ervaring mee,maar waarom zou je het doen? Je verpest de decal en de helm.

Mvg
Willem
Gebruikersavatar
Totenkopf
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 feb 2011, 15:59

Re: Aanbrengen van een decal

Bericht door Totenkopf »

Laat ik voorop stellen dat ik er geen voorstander ben om met originele items te rotzooien. Echter zou ik een "kale" helm van een decal willen voorzien. Let wel: originele helm en originele decal. Maar zoiets alleen wanneer er positieve ervaringen zijn hiermee.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Aanbrengen van een decal

Bericht door michiel01 »

Totenkopf schreef:Laat ik voorop stellen dat ik er geen voorstander ben om met originele items te rotzooien. Echter zou ik een "kale" helm van een decal willen voorzien. Let wel: originele helm en originele decal. Maar zoiets alleen wanneer er positieve ervaringen zijn hiermee.

Spijtig te horen dat je dit wilt doen.
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Aanbrengen van een decal

Bericht door Mallory »

Totenkopf schreef:Laat ik voorop stellen dat ik er geen voorstander ben om met originele items te rotzooien. Echter zou ik een "kale" helm van een decal willen voorzien. Let wel: originele helm en originele decal. Maar zoiets alleen wanneer er positieve ervaringen zijn hiermee.
Ook (juist) als je met twee historische objecten gaat rotzooien (noem het 'opleuken' of 'verpesten'), tast je de historische waarde ervan aan. Het object is nl. aangepast en niet meer zoals hij origineel uit de tijd van gebruik kwam. Ik zou het nooit doen.
Gebruikersavatar
Totenkopf
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 feb 2011, 15:59

Re: Aanbrengen van een decal

Bericht door Totenkopf »

michiel01 schreef:
Totenkopf schreef:Laat ik voorop stellen dat ik er geen voorstander ben om met originele items te rotzooien. Echter zou ik een "kale" helm van een decal willen voorzien. Let wel: originele helm en originele decal. Maar zoiets alleen wanneer er positieve ervaringen zijn hiermee.

Spijtig te horen dat je dit wilt doen.
Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen. Ik overweeg het mits er positieve ervaringen mee zijn en het resultaat er naar is.
Heavy Fuel

Re: Aanbrengen van een decal

Bericht door Heavy Fuel »

Plaats eens foto's van de decal en de helm,wellicht horen die niet eens samen. Als de decal knikjes heeft,heb je best kans dat de decal in stukjes breekt,het spul is best oud.

Mvg
Willem
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: Aanbrengen van een decal

Bericht door strapping »

Dit moet je echt niet doen je zal de decal er nooit goed op krijgen
En zoals Heavy fuel al zegt hoort de decal wel bij die helm
En je zal de waarde van de helm flink naar beneden halen
Zal echt zonde zijn
Gr Henk
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Aanbrengen van een decal

Bericht door sobel »

En het risico dar als je hem verkoopt (uiteraard als helm origineel, decal origineel maar later opgezet) een eventuele volgende eigenaar niet zo eerlijk zal zij ln
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Totenkopf
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 feb 2011, 15:59

Re: Aanbrengen van een decal

Bericht door Totenkopf »

Gezien deze reacties lijkt het mij verstandiger er niet aan te beginnen. Vandaar dat ik deze topic heb geopend, waarom een gok wagen terwijl er hier veel kennis en ervaring is waar je er je voordeel mee kan doen!
Plaats reactie