Windhund op facebook

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Windhund op facebook

Bericht door Sander89 »

Even wat schaamteloze promotie, maar blijf op de hoogte van de nieuwste foto's en feitjes van WO2 Duits re-enactmentgroep 'der Windhund' via:

http://www.facebook.com/derwindhund
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Windhund op facebook

Bericht door Erik »

Niks schaamteloos aan hoor Sander, fijn dat onze favoriete vijand nu ook op facebook te volgen is! Eerste gewapende treffen in mei, zodalijk (Grebbeliniedagen)?
Groetjes van de groepscommandant Nederland Paraat!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Windhund op facebook

Bericht door Comrade »

Wist niet dat jullie een gezichtsboek pagina hadden, zal ik wel even gaan volgen dan!
''Drann, drauf, drüber!''
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Windhund op facebook

Bericht door jurgen »

Nette aanvulling op de website. Zo'n facebookpagina is voor alles en iedereen zowat een 'must' tegenwoordig, of het is alleszins toch erg handig om meer geïnteresseerden te bereiken.

Wat ik me wel afvraag is waarom de voertaal van een Duitse re-enactmentgroep bijna uitsluitend Engels is? Ik begrijp wel dat het een internationale bedoening is en dat Engels tegenwoordig de Lingua Franca is, maar wie bezig is met of geïnteresseerd is in Duits re-enactment of Duitse militaria in het algemeen verstaat toch een basiskennis Duits zou ik denken. En dat geeft het geheel net wat meer authenticiteit vind ik persoonlijk.

Maar wie ben ik natuurlijk.. :wink:
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Windhund op facebook

Bericht door Erik »

jurgen schreef:Ik begrijp wel dat het een internationale bedoening is en dat Engels tegenwoordig de Lingua Franca is, maar wie bezig is ....
Ik denk dat je daar precies goed zit Jürgen! Ik ken de mannen van Windhund, of tenminste een deel daarvan, en met die basiskennis Duits zit het wel goed hoor! Re-enacten doe je ook niet op een forum, maar in het veld en daar moet het gebruikt worden! Alles buiten de reenactment om (zoals op facebook, sites e.d.) is communicatie en dat is inderdaad het handigst in de algemene taal Engels.

Hoe lelijk die ook is.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie