Opruiming zolder

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Opruiming zolder

Bericht door Fahnenjunker »

Niet wassen, stomen. Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, het verwijderd vuil en dood eventueel aanwezig ongedierte zoals mottenlarven. Het verwijderd niet de historische waarde maar dit is dus persoonlijk, andere mensen houden het liever zo. Op de post doen kan maar als ik zoiets zou kopen voor dat geld ga ik altijd even persoonlijk langs om het te inspecteren. Voor dat geld is me dat het ritje wel waard.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Opruiming zolder

Bericht door ArnoldKwijt »

Om eerlijk te zijn: ik weet nog niet of ik dit verkoop. Wel zou het fijn zijn als iemand er na kan kijken om te zien of het echt is en of het in goede staat is. Ik woon in Limburg. Als iemand koffie lust?

Groet
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Opruiming zolder

Bericht door Fahnenjunker »

Van zo'n prachtvondst zou ik ook nog even genieten, tenzij het je echt niet interesseert. Kwijt kun je het altijd wel, dus zou niet over een nacht ijs gaan.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: Opruiming zolder

Bericht door strapping »

dat zier er niet verkeerd uit !!
zou wel willen dat ik een keer zoiets op zolder tegen kwam :P
gr henk
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Opruiming zolder

Bericht door 779 »

Stomen verlaagd wel de waarde, want de inkt van de stempels en labels vervagen cq vergaan in zijn geheel...
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Opruiming zolder

Bericht door Fahnenjunker »

Daar heb ik nog nooit last van gehad maar ik geloof je meteen. Het is maar net wat je belangrijker vindt, een schone jas of stempels.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Opruiming zolder

Bericht door Jan Klaassen »

Bij mijn weten droeg de DRK geen groene, maar grijze petten en schuitjes... :?:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Opruiming zolder

Bericht door patrickh »

Fahnenjunker schreef:Daar heb ik nog nooit last van gehad maar ik geloof je meteen. Het is maar net wat je belangrijker vindt, een schone jas of stempels.

Stempels, indien aanwezig geven toch vaak bij veel mensen de doorslag, dus wel degelijk belangrijk!
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Opruiming zolder

Bericht door Fahnenjunker »

Ik zeg niet dat stempels niet belangrijk zijn, alleen dat dit voor sommige mensen geen beletsel is om een kledingstuk te stomen.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Opruiming zolder

Bericht door Kugelblitz »

Dat jasje en de broek zien er goed uit. Zou de set zo laten en niet stomen, wassen etc. Als je hem wilt verkopen is deze staat het best, gewoon onaangeroerd van de zolder... Zou er goed over nadenken of je dit wegdoet, ook al heb je er misschien niets mee is het toch wel iets heel bijzonders om te vinden en hoort wellicht bij de historie van het huis?

Waanzinnige vondst! :D
Laten we het vooral gezellig houden! :)
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Opruiming zolder

Bericht door ArnoldKwijt »

Inmiddels hebben zich enkele gemeld om te kijken of het spil wel echt origineel is. Vandaar uit zie ik wel weer verder. Wat ik ook nog vond overigens was een duits erekruis en nog wat klein spul zoals speldjes enzo.
P1120150.JPG
P1120151.JPG
Iemand daar nog wat over te melden?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Opruiming zolder

Bericht door sobel »

Ijzeren kruis 2e klas, met mijn geringe kennis zeg ik dat hij goed is. Misschien de moeite om het kleine spul ook te posten, wieweet zit er wat bijzonders bij?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Opruiming zolder

Bericht door ArnoldKwijt »

1.JPG
3.JPG
2.JPG
Een kleine greep eruit. om ze allemaal te zetten is denk ik wel veel maar zal kijken voor bijzondere dingetjes. (zover ik weet dan)
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Opruiming zolder

Bericht door Dutchy1997 »

Je kruis is een Eisernes Kreuz 2e Klasse, of in het Nederlands een Ijzeren Kruis. Staat er nog een getal in de ring? Dit getal is namelijk een makerscode en aan de hand hiervan kun je dus bepalen wie en waar deze medaille gemaakt is. Ook kan het de waarde aanzienlijk opschroeven als er een makerscode opstaat. Verder een mooie medaille, zekers :)
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Opruiming zolder

Bericht door Fahnenjunker »

Of maak een groepsfoto. De forumleden kunnen je dan vertellen welke interessant zijn. Deze zijn niet zo bijzonder maar wel origineel, het Ijzeren Kruis ook.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Plaats reactie