Opruiming zolder

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
_Arthur

Re: Opruiming zolder

Bericht door _Arthur »

ArnoldKwijt schreef:Het is niet mijn zolder. Het moet leeg en ik moet het gewoon weggooien of er mee doen wat ik wil.
Het meeste is gewoon rommel, troep oude kranten, de libelles, oude kleerkasten, stoelen meeste kapot enzo.
Ik krijg een vergoeding ervoor.
Veel mensen zouden het geen dat je aan fotos hier hebt gepost ook als 'rommel en oude troep' kwalificeren, echter, zoals je al hebt gelezen: dit is wel oude troep met een behoorlijke waarde voor verzamelaars.

Dus, voordat je die rommel en oude kranten weg kiepert, zou ik ook deze spulletjes nader bekijken zelf: weggooien kan altijd nog als het echt geen waarde vertegenwoordigd.
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Opruiming zolder

Bericht door ArnoldKwijt »

ik ben daar niet helemaal uit of ik dat wil verzamelen. Ik heb al wat andere hobby's en of er dan nog tijd voor ga hebben......
Ligt er ook aan wat er nog is denk ik. Gezien de reacties denk ik dat het voor jullie nogal wat is, maar ik heb daar nog niet het "juiste" gevoel bij.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Opruiming zolder

Bericht door sobel »

Ik snap wat je bedoeld, als ik een bak zou vinden met honkbalplaatjes zou ik ook niet meteen verwachten dat ik iets zou vinden wat in de duizende euro's loopt/kan lopen.

Mocht je het van de hand willen doen dan zal ik als ik jou was wel info vergaren over de waarde. Het zou zonde zijn als mensen het snel van je zouden willen overkopen voor een koopje onder het mom van ''hij heeft er toch geen verstand van''
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Opruiming zolder

Bericht door Kugelblitz »

ArnoldKwijt schreef:ik ben daar niet helemaal uit of ik dat wil verzamelen. Ik heb al wat andere hobby's en of er dan nog tijd voor ga hebben......
Ligt er ook aan wat er nog is denk ik. Gezien de reacties denk ik dat het voor jullie nogal wat is, maar ik heb daar nog niet het "juiste" gevoel bij.
Hoe moeten we dit interpreteren? In de zin van dat je je niet goed kunt voorstellen dat mensen dit verzamelen, of dat je er geen goed gevoel bij hebt omdat het nazi materiaal betreft? Het laatste zou ik wel ergens kunnen begrijpen, maar weet dat er veel mensen zijn die hier wel vanuit historisch oogpunt interesse in hebben en zeker geen politieke agenda hebben. Ook dit is geschiedenis, zij het een zwarte die nog vrij recent is. Aan Romeinse spullen hangt ook een negatief verhaal, maar dat is inmiddels wel vergeten...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Opruiming zolder

Bericht door ArnoldKwijt »

Jawel ik kan me wel goed voorstellen dat mensen dit verzamelen. Wat betreft Nazi verhaal dat valt bij mij onder de noemer geschiedenis. Als ik ook maar enigzinds moeite zou hebben met dit spul of jullie dan zou ik niet eens hier gepost hebben. Ik las dat ook hier re-enactors zijn, ik ben er ook 1 maar dan middeleeuws, ik doe aan vrijvechten met zwaard, dat is geen plastic zwaard maar een vol metalen zwaard waar je echt wel respect voor moet hebben. Ik bedoel precies wat ik zeg: heb ik er wel tijd voor. Ik rij ook een Nekaf, gewoon voor de fun ervan. Ik ben wel heel erg verbaasd over de waarde. Ieder zijn hobby, ik gun het iedereen.

Groet
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Opruiming zolder

Bericht door Kugelblitz »

Ach zo, tja het zij inderdaad waanzinnige bedragen, maar als je er een paar jaar in zit kijk je er niet meer zo van op... Nu is jouw jasje ook wel iets aparts en dat doet de prijs wel een beetje stijgen, maar een normaal Duits jasje zit ook al wel snel zo tegen de €1000,- aan maar Panzer is wel gewild.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Opruiming zolder

Bericht door Fahnenjunker »

Je hebt eigenlijk al een instant verzameling met deze ene zolder. Een dergelijke grote en bijzondere vondst komt niet vaak voor. Kugel en Sobel hebben gelijk, als je het al wilt verkopen, verdiep je er dan goed in om te voorkomen dat je wordt afgezet. Panzerabwehr is zeer geliefd en een dergelijk onaangeroerd jasje met zeldzame schouderstukken is zeer gewild. Mooi om te zien dat zulke dingen nog gevonden worden!
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Opruiming zolder

Bericht door Danielcollector »

Misschien een idee uit te zoeken of dit allemaal van dezelfde soldaat was, dan kan je het lotje namelijk beter als geheel houden I.p.v los verkopen.
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Opruiming zolder

Bericht door ArnoldKwijt »

Gemaakt en verspreid in 1935, om het idee van de Duitse "noodzaak" voor een grote (oorlogs) vloot te benadrukken. (15,-)
P1110844.JPG
DUITSE WO.II BIJDRAGE VLAG Artillerie (12,-)
P1110957.JPG
DUITSE WO.II BIJDRAGE VLAG Kavallerie (12,-)
P1110959.JPG
Deze vlaggen werden uit gegeven aan particulieren bij deelname aan evenementen. Het evenement kan een fondsenwerver, of een viering zijn.
Materiaal is gegoten plastic. Er zijn meerdere uitvoeringen.






Van de vele hier nog wat kleine dingetjes. De eerste is van metaal de andere twee plastic?
Laatst gewijzigd door ArnoldKwijt op 09 dec 2012, 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Opruiming zolder

Bericht door Fahnenjunker »

Originele speldjes, de kunststof exemplaren zijn van de Winterhulp. Alle drie ca. 10 euro per stuk.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Opruiming zolder

Bericht door ArnoldKwijt »

Ik heb eens gezocht op winterhulp. Daar zijn er nogal wat van! ik herken enkele die ik ook hier heb liggen.
Hier nog een medaille:
P1120191.JPG
En nog 1:
Medal of the Holy Land (Signum Sacri Itineris Hierosolymitani), Goud. (200,-)
P1120187.JPG
Deze lijkt wel van goud, is heel zacht.
Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door ArnoldKwijt op 09 dec 2012, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Opruiming zolder

Bericht door Danielcollector »

waar houd het op jongens?
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Opruiming zolder

Bericht door ArnoldKwijt »

Sorry. Ik wilde niet opdringerig overkomen. Ik dacht dat het wel interessant was.

Dank voor de reacties zover!!

Groet
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: Opruiming zolder

Bericht door strapping »

Nee lekker door gaan hoor ik geniet hier wel van
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Opruiming zolder

Bericht door jurgen »

Een buitengewoon interessant topic is dit. Moest ik zoiets vinden zou mijn bloed toch wel sneller gaan stromen, ik zou even niet weten waar ik het heb. En daar zal ik wel lang niet de enige in zijn. :wink:

Die laatste twee medailles zijn me overigens volledig onbekend. Zouden ze Nederlands kunnen zijn?
Plaats reactie