collaboratie

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Jef 007
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2012, 00:05

collaboratie

Bericht door Jef 007 »

hallo
weet iemand waar ik terecht kan betreffende inlichtingen over mijn grootvader?
Hij ZOU gecollaboreerd hebben met de Duitsers. Hij ZOU bij verstek ter dood veroordeeld zijn.
Bestaat er ergens een militair dossier in Belgie? een procesdossier?
Ik heb al naar verschillende diensten gemaild in Belgie maar ik krijg nergens een antwoord
Bij mijn familie krijg ik ook geen antwoord
dank bij voorbaat
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: collaboratie

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Jef 007 schreef:hallo
weet iemand waar ik terecht kan betreffende inlichtingen over mijn grootvader?
Hij ZOU gecollaboreerd hebben met de Duitsers. Hij ZOU bij verstek ter dood veroordeeld zijn.
Bestaat er ergens een militair dossier in Belgie? een procesdossier?
Ik heb al naar verschillende diensten gemaild in Belgie maar ik krijg nergens een antwoord
Bij mijn familie krijg ik ook geen antwoord
dank bij voorbaat
De procesdossiers moeten er als het goed is zijn geweest, of ze er nog steeds zijn weet ik natuurlijk niet... Maar deze proces verbalen kan volgens mij iedereen bezitten. Mijn vader heeft ongeveer 10 jaar terug het complete dossier gekocht van Friesland/Groningen. Dit dossier bevat grotendeels alle proces verbalen van "foute Nederlanders' die na de oorlog zijn veroordeeld. Hier staat onder andere in wat ze gedaan hebben, hun staf etc. Het dossier hebben we nog steeds en bevat ongeveer 40 000 A4'tjes. Voordat hij het dossier kocht was het ook al in handen van een andere verzamelaar...

Groeten
ghost
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2010, 19:06

Re: collaboratie

Bericht door ghost »

in belgie via het gerechtshof in Brussel ..
Plaats reactie