US musette ww2?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

US musette ww2?

Bericht door Bas ww2 »

Hallo Allemaal,
Ik heb deze musette een tijd geleden voor weinig gekocht maar is hij onu ww2 of later?
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.usAfbeelding

Uploaded with ImageShack.usAfbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Bedankt
altijd opzoek naar FLAK items
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: US musette ww2?

Bericht door 779 »

Ziet eruit als een mode item, of zeer slechte repro. Weet dat een lokale schoenenwinkel een aantal jaren terug deze tassen verkocht. Waarde in deze 'groene' wereld is minder dan €1,00.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: US musette ww2?

Bericht door Bas ww2 »

Oke, nou ja ik verkoop hem wel weer als mode item.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: US musette ww2?

Bericht door earlymb »

Ik denk dat je het beste eerst eens de "G.I. Collectors' Guide" kan kopen, daar staat vrijwel alle gebruikte uitrusting in met foto's. Als je namelijk werkelijk elk dingetje dat je wil weten op het forum zet loop je het risico dat je op den duur geen antwoord meer krijgt. Een vraag stellen mag natuurlijk best, maar als al die vragen makkelijk beantwoord kunnen worden door 1 of 2 boeken aan te schaffen zul je dat regelmatig als antwoord krijgen, en terecht.

Zie hier het boek waar je het beste mee kan beginnen voor US spul: http://www.amazon.com/GI-Collectors-Gui ... 235250080X
Het wordt regelmatig 2e hands te koop aangeboden op fora en marktplaats voor rond de 25 euro. Deel 2 gaat vooral in op kleinere persoonlijke voorwerpen.
Laatst gewijzigd door earlymb op 03 jan 2013, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: US musette ww2?

Bericht door Bas ww2 »

Ik ben al lang bezig voor dat boek maar elk koopje(van dat boek) wordt direct voor mijn neus weggekocht als ik mijn vietnam helm heb betaald zal ik daar geld voor aan de kant leggen, maar ik mag toch af en toe een vraagje stellen?
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: US musette ww2?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Hoeveel heb je eigenlijk voor dit item betaald? Niet teveel hoop ik.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: US musette ww2?

Bericht door Bas ww2 »

10 euro maar ik vind het niet veel, betaalde destijds voor mijn repro 20 euro ofzo, nou ja soms maak je een foutje.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: US musette ww2?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Daarvoor raak je hem mosschien nog wel kwijt als 'mode-item'. Maar bedenk ook, 10 euro is al ongeveer 1/5 of 20% van de prijs van een GI Collector's guide. :wink:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: US musette ww2?

Bericht door Bas ww2 »

Jaa ik die ene kopen van de link van earlymb, en deze had ik gekocht als nepper was hij echt dan was het mooi meegenomen.
altijd opzoek naar FLAK items
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: US musette ww2?

Bericht door 779 »

Ik denk dat je gewoon moet stoppen met die het kopen van die zogenaamde koopjes op oa. marktplaats.nl. Daar staan amper koopjes en anders heb je hoogstens een paar keer per jaar geluk mee. Een musette bag kost gewoon vanaf 40 euro tot 250 euro afhankelijk van staat, model en identificatie.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: US musette ww2?

Bericht door Bas ww2 »

Ik kan ook beter mijn huiswerk doen,soms vind je koopjes maar vaak niet that's it.
altijd opzoek naar FLAK items
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: US musette ww2?

Bericht door Danielcollector »

als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat bijna altijd ook zo.
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: US musette ww2?

Bericht door earlymb »

Er zijn nog genoeg koopjes te vinden, maar dat is vaak omdat jij meer weet dan de andere partij. Probeer eerst maar eens dat boek te vinden, dat zal je ook geld besparen door minder miskopen... :wink:

Let er trouwens wel op dat er een Frans- én een Engelstalige uitgave is!

http://www.ebay.com/itm/GOVERNMENT-ISSU ... 23236540ee
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: US musette ww2?

Bericht door earlymb »

101airborne! schreef:Ik ben al lang bezig voor dat boek maar elk koopje(van dat boek) wordt direct voor mijn neus weggekocht als ik mijn vietnam helm heb betaald zal ik daar geld voor aan de kant leggen, maar ik mag toch af en toe een vraagje stellen?
Af en toe een vraag stellen mag natuurlijk, daar is het forum voor bedoeld. Maar er wordt wel van je verwacht dat je eerst zelf onderzoek doet, o.a. door in de boeken te duiken. Je kan onmogelijk elk boek kopen, maar er zijn een aantal standaardwerken die je gewoon moet hebben als je een serieuze verzameling wil opbouwen. Als je dat niet doet loop je, zoals ik al zei, het risico dat je gewoon geen antwoord meer krijgt omdat mensen geen zin hebben voor jou te gaan studeren.

Ik heb trouwens een kleine website over mijn Vietnam-verzameling: http://vietnammilitaria.webs.com/

Succes, alle begin is moeilijk maar je kan beter even wachten met het kopen van meer militaria totdat je dat boek bij elkaar hebt gespaard. :)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: US musette ww2?

Bericht door Bas ww2 »

Ja ik zag op de Ciney beurs inderdaad het boek en de twee talen, maar ik ga die van die link kopen goeie prijs en ik vind het boek ook onderhand wel een must.
Ik zal morgen avond mijn vietnam helm laten zien het is er eentje van de para's! Leuke website trouwens.
En bedankt voor de link van het boek, ga hem zeker kopen ookal lijkt het veel die prijs betaald zich altijd terug in de miskopen die je daardoor vermijd.
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie