Originele MG kist met originele verf?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door Schijnwerper »

racefiets schreef:Vaak werd dit soort verf ook in het veld gedaan. Er werden bv een paar voertuigen in camo gespoten en er was wat verf over. Helmen, kisten en ander materiaal kon dan ook van een extra laagje voorzien worden.
Wat me in dit geval wel erg op valt is de schade aan de verf rond de draaggreep maar niet bij de sluiting. Daar is ze nog als nieuw.....

Is zo ja, alleen wat je al zegt verf is nog te vers te fel, en te veel twijfel zeker al bij de sluiting ja.
Zeker waar het al weg is de verf, zie je de echte oorsprokelijke staat van het kistje.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door Bas ww2 »

Maar je hebt hem op het oog wat vragen ze er voor want voor 75 euro heb je echt een kistje in een pracht staat en als je niet 100% zeker ben begin eens met op google dingen in te tikken, dan wordt je al een beetje wijzer, ga kijken bij websites en geef gewoon een deel uit aan boeken (ik weet het moet ik zelf ook doen) en als je je geld goed wil uitgeven raad ik je aan op beurzen en op websites als militariaplaza te kopen aan. Daar heb je goed spul met garantie.
altijd opzoek naar FLAK items
zero
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 jul 2005, 13:15
Locatie: noordbergum

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door zero »

101airborne! schreef:Maar je hebt hem op het oog wat vragen ze er voor want voor 75 euro heb je echt een kistje in een pracht staat en als je niet 100% zeker ben begin eens met op google dingen in te tikken, dan wordt je al een beetje wijzer, ga kijken bij websites en geef gewoon een deel uit aan boeken (ik weet het moet ik zelf ook doen) en als je je geld goed wil uitgeven raad ik je aan op beurzen en op websites als militariaplaza te kopen aan. Daar heb je goed spul met garantie.

En jij geloofd zeker ook nog steeds in sprookjes
Net of je op beurzen en websites garantie hebt zal jij vaak bedrogen uit komen
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door 779 »

zero schreef:
101airborne! schreef:Maar je hebt hem op het oog wat vragen ze er voor want voor 75 euro heb je echt een kistje in een pracht staat en als je niet 100% zeker ben begin eens met op google dingen in te tikken, dan wordt je al een beetje wijzer, ga kijken bij websites en geef gewoon een deel uit aan boeken (ik weet het moet ik zelf ook doen) en als je je geld goed wil uitgeven raad ik je aan op beurzen en op websites als militariaplaza te kopen aan. Daar heb je goed spul met garantie.

En jij geloofd zeker ook nog steeds in sprookjes
Net of je op beurzen en websites garantie hebt zal jij vaak bedrogen uit komen
Op internet: Ja, via de wet kopen op afstand, geloof iets van een dag of 30. Anders kan aangifte worden gedaan.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door Kugelblitz »

Schijnwerper schreef:Ja dat is wel zo Bobby, was ook niet geheel nagatief bedoeld. Ik snap en zie steeds een worsteling, om te proberen iets leuks toe te voegen aan je verzameling voor een goede prijs.
Of wat in iedergeval 100% goed is ja! Waar geen twijfel meer over is zo.
Dat vraagt ie alleen 99% van wat ie heeft gekocht of wil kopen, dat moet 50% naar beneden.
Dat kan niet alleen met vragen, maar ook zelf onderzoek, en iemand af en toe een spiegel voorhouden misschien,
Sorry Bob :)
Schijnwerper heeft hier wel een punt. Vragen staat natuurlijk vrij, maar constant een topic openen met de hoop een koopje te kunnen doen met iets wat overduidelijk rommel is, wordt na een tijdje irritant voor velen.
Laat je niet weerhouden vragen te stellen, maar doe eerst zelf wat onderzoek. Ga na wat voor kistje het is en welke camopatronen gebruikelijk zijn etc. Dat is inderdaad wel wat werk, maar daar leer je tenminste wat van. De volgende keer heb je nu alsnog geen idee of je een goed kistje voor ogen hebt omdat je niet weet waarop je moet letten.
Uiteindelijk moet je toch zelf beslissen op beurzen, website's etc. als je niemand bij je hebt.

Tenslotte een advies voor alle beginners: zet het idee uit je hoofd een koopje te doen op Marktplaats en andere verkoopsite's, dat zit er gewoon niet echt in. Je kunt altijd geluk hebben, maar die kans is gewoon nihil. Als iets goedkoop is, of er is nog niet op geboden, heeft dat altijd een reden. Natuurlijk kun je weleens iets voor een paar tientjes minder vinden, maar een helm voor €50,-, een schuitje voor €75,- etc. is gewoon niet aan de orde, ook al kom je die dagelijks tegen op MP.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door Bas ww2 »

Er zijn toch websites als militariaplaza die garantie geven op hun materiaal? Maar zoals iedereen zegt doe zelf voor onderzoek, desnoods google je de items wordt je soms toch ietsje wijzer van dan dingen hier te vragen en alleen maar een ja of nee te horen want zo'n kistje heeft ook dingen ingestands ik zal straks mijn kistje even op de foto zetten (heb er eentje voor een hele goede koop gekregen) maar je moet gewoon dingen gaan uitzoeken kenmerken,camouflage partonen, en prijs want hoe weet je of iets een koopje is? Ik bedoel je koopt een kist voor 60 euro met twijfels of je koop een originele voor 75 euro. Ik ben ook genezen van de koopjes :) laatste was toch een veldflesje en een eetensketeltje voor 30 euro. Dat was en heel veel geluk en kennis ik wist wat ik kocht. Dus ga je geld investeren in boeken iets wat niet vaak genoeg kan worden gezegd je kan beter een keer 100 euro aan boeken uitgeven en dit terug verdienen door miskopen te omzeilen dan dat je telkens voor kleine of grote bedragen het schip in gaat.
Sorry ik moet het zelf ook gaan doen(ben er al mee bezig)
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door Kugelblitz »

Er zijn veel site's die zogenaamde garantie geven, maar niet alleen leven dit na als het erop aankomt. Persoonlijk weet ik dat Hiscoll.com en Militariaplaza.nl op dat gebied zeer betrouwbaar zijn, maar het is toch altijd verstandig in de eerste plaats van je eigen kennis uit te kunnen gaan en niet puur te vertrouwen op de kennis van een handelaar. Bovengenoemde site's zijn eerder uitzonderingen, niet elke dealer is zo coulant...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door 779 »

Kugelblitz schreef:niet elke dealer is zo coulant...
Maakt niet uit. Koper is wettelijk beschermd. ALLE gelokaliseerde internet dealers in NL zijn zich verplicht eraan te houden. Kun je ze gewoon netjes op wijzen want niemand zit te wachten op negatieve feedback.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door Bas ww2 »

Dat klopt heb ik meer dan voldoende ervaring mee maar goed Ik heb mijn mg kistje even op de foto gezet en ook eens een boek erop nageslagen het is niet veel maar beter dan niets:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us[/URL[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/404/sam1096v.jpg/]Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us]Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Dit voertuig heeft wel deze kleuren:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door Kugelblitz »

779 schreef:
Kugelblitz schreef:niet elke dealer is zo coulant...
Maakt niet uit. Koper is wettelijk beschermd. ALLE gelokaliseerde internet dealers in NL zijn zich verplicht eraan te houden. Kun je ze gewoon netjes op wijzen want niemand zit te wachten op negatieve feedback.
True, maar toch werkt het in de praktijk niet altijd zo. Ook al confronteer je ze ermee, ze blijven volhouden ondanks negatieve feedback. In een advocaat in de arm nemen kan een dure grap worden...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door 779 »

Dan moet je ook betalen via PayPal, dan vechten zij het geschil uit voor jou :) en wie koopt er nog bij dealers in NL? Zr zijn asociaal duur want ze moeten ervan leven plus 21% BTW betalen... Zij halen het ook van eBay.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door ammo »

101airborne! schreef:Dat klopt heb ik meer dan voldoende ervaring mee maar goed Ik heb mijn mg kistje even op de foto gezet en ook eens een boek erop nageslagen het is niet veel maar beter dan niets:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us[/URL[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/404/sam1096v.jpg/]Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us]Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Dit voertuig heeft wel deze kleuren:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Jammer dat deze kist voorzien is van een nieuwe verflaag.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door Bas ww2 »

Dat is in de oorlog gedaan dunkelgelb doorgebruikt afrikakorps spul.
altijd opzoek naar FLAK items
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door 779 »

Er zijn vandaag de dag nog duizenden liters verf op de markt welke periodiek gemaakt is gedurende de oorlog.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Originele MG kist met originele verf?

Bericht door Bas ww2 »

Nou ja ik haalde hem destijds op samen met een Belgische wo1 helm die gene had zijn schuur opgeruimd of zoiets stonden gratis af te halen op marktplaats.
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie