Huis zet streep door nucleaire plannen Bush

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Huis zet streep door nucleaire plannen Bush

Bericht door Proos »

WASHINGTON -- Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft onverwacht een streep gezet door een groot deel van de plannen van de regering van president George Bush voor de ontwikkeling van nieuwe nucleaire wapens. Bush had om 68 miljoen dollar voor onderzoek gevraagd, maar hij krijgt veel minder.

De VS heeft geen ,,nucleair arsenaal uit de Koude Oorlog'' meer nodig, zei David Hobson, een van de verantwoordelijke parlementariërs. De regering krijgt maar een paar miljoen van de 15 miljoen die zij had willen hebben voor de ontwikkeling van een kleine kernbom waarmee ondergrondse bunkers kunnen worden opgeblazen. Geld voor onderzoek naar andere 'mininukes', oftewel kleine nucleaire wapens, komt er helemaal niet.

Het ministerie van Energie, waar het nucleaire onderzoek onder valt, heeft verbijsterd gereageerd. Bush' partijgenoten hebben de meerderheid in het Huis. Bovendien was de begroting al goedgekeurd door zowel het Huis als de Senaat. Ter discussie in het Huis stond alleen het daadwerkelijk uitgeven van het geld.

bron: De Standaard
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Hope blooms eternal
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het is in ieder geval opvallend dat Bush zelf allerlei plannen heeft voor nieuwe kernwapens terwijl hij "hyper"-reageert wanneer een ander land voorbereidingen treft om kernwapens te kunnen ontwikkelen of 't daarop lijkt. Raar land.... dat Amerika.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Inderdaad een raar land, gelukkig dat er weer eens een plan van Bush wordt gedwarsboomd, dat is volgens mij een van de eerste keren sinds 11-9-2001. Er is nog hoop...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Haha, tja, de verkiezingen komen er weer aan en dan hoop ik op betere tijden. Ik moet er niet aan denken dat die kwal nog eens vier jaar aan het bewind komt.

Afbeelding
When does the Hurting stop?!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

HAHAHAHAHAHA :D :D :D :D :D :D

Goed gevonden, dat plaatje. Je moet er inderdaad niet aan denken dat Georgie nog 4 jaar aan het bewind blijft. :?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Thunderlizards rule :) .
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie