originele MG kist?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: originele MG kist?

Bericht door asjemenou »

101airborne! schreef:Ik denk dat ik het ga proberen want in t ergste geval moet ik hem overspuiten, en hij was gratis dus veel zal ik er niet aan verliezen. Maar ik ben eerst nog met me Duitse helm bezig Dus dat zal in de voorjaarsvakantie gaan gebeuren ofzo. Bedankt
Als je de toplaag er niet (makkelijk) af kan krijgen dan zou ik 'm laten zitten. Je hebt het MG kistje dan wel gratis verkregen maar door hem over te spuiten zal hij niet in waarde stijgen. De nieuwe verflaag is immers niet de originele verflaag.
De kosten van het overspuiten zullen waarschijnlijk hoger zijn dan dat de waarde van het MG kistje is. Ik spreek uit ervaring.
Een aantal jaren geleden heb ik een soortgelijk MG kistje ook Dunkelgelb overgespoten. Het MG kistje had jarenlang dienst gedaan als spijker-/schroevenbak en was zodoende overgeschilderd met de eerste de beste kleur groene verf. Deze groene verf was niet te verwijderen zonder de onderliggende Dunkelgelb verflaag te beschadigen.
Voor het verwijderen van de (groene) verf had ik verfafbijt nodig. Een verfafbrander kon ik niet gebruiken vanwege de rubberen afdichtring in het deksel.
Voor het overspuiten had ik grondverf en Dunkelgelb verf nodig. De Dunkelgelb verf moest ik laten mengen. Dunkelgelb is immers voor de meeste verfproducenten geen standaardkleur. Omdat dit meestal wordt aangemaakt met verf van een betere kwaliteit kost zo'n literbus aangemaakte verf ook duurder. Om het netjes te doen heb ik een compressor/spuitpistool gebruikt. Daarbij heb je ook thinner/spuitverdunner nodig.
Je doelstelling is wel begrijpelijk maar een meerwaarde zal het aan het MG kistje niet geven. De keuze is aan jou.
Als je zonodig een goed MG kistje wilt hebben dan kan je er beter eentje op een militariabeurs kopen. Zo extreem duur zijn deze MG kistjes niet.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: originele MG kist?

Bericht door Bas ww2 »

Ik zit inderdaad met het probleem van de kosten ect. Daarom denk ik dat ik het kistje laat zoals het is. Op de rug van een pop valt hij niet heel erg op.
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie