Munten gehad van veteraan.

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door sobel »

779 schreef:Waarom word er zo negatief gedaan over deze munten? Vorige week nog werd hier de halve voorraad Mein Kampfs verkocht en SS items liggen ook voor het oprapen...

En je wilt een serieus antwoord?...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door Eric »

sobel schreef: En je wilt een serieus antwoord?...
+1
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door 779 »

sobel schreef:
779 M schreef:Waarom word er zo negatief gedaan over deze munten? Vorige week nog werd hier de halve voorraad Mein Kampfs verkocht en SS items liggen ook voor het oprapen...

En je wilt een serieus antwoord?...
Ja, anders vroeg ik het niet. Ze komen van een veteraan. Snap dat er misschien negatieve gevoelens uit voortkomen, maar dit forum staat nou niet bekend om zijn verzamelaars met veel en goede kennis. Daarbij een hele hoop +1 stemmers...
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door CollectorWo2 »

Dit is dezelfde reden waarom de politie op militariabeurzen moderne hakenkruisvlaggen etc. in beslag neemt.
Ben ik niet mee eens,in la gleize gezien dat zelfs originele voorwerpen in beslag waren genomen.. :? :roll:
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door Millcoll »

De munten zijn na oorlogs en verschillende verzamelaars zeggen dat het neo munten zijn
zelfs de eventuele koper zegt ik citeer;' het schijnt nogal een fanatiekeling te zijn geweest'
Dus die man (de veteraan) is zijn idealen van toen niet kwijtgespeeld... :?:
Mijn kampf uit 1940 of ss spelden worden hier niet aangeboden als neo voorwerp maar
om het aan serieuze verzamelaars te verkopen
Iets wat niets met idealen te maken heeft maar uit pure historische intresse.

en een verzamelaar gaat meestal toch geen kopie ss materiaal kopen of wel? :frownno:

grtjs mathias
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door Danielcollector »

wat mathias zegt is helemaal waar, dat de mein kampfs werden hier niet verkocht als een deel van de ''neo nazi cultuur'' maar als geschiedkundig verzamelobject.....daarnaast is het overduidelijk dat de munten niet langer geleden zijn gemaakt als 20 jaar, dus wel degelijk door een extremist.
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door patrickh »

779 schreef:
sobel schreef:
779 schreef:Waarom word er zo negatief gedaan over deze munten? Vorige week nog werd hier de halve voorraad Mein Kampfs verkocht en SS items liggen ook voor het oprapen...

En je wilt een serieus antwoord?...
Ja, anders vroeg ik het niet. Ze komen van een veteraan. Snap dat er misschien negatieve gevoelens uit voortkomen, maar dit forum staat nou niet bekend om zijn verzamelaars met veel en goede kennis. Daarbij een hele hoop +1 stemmers...

Ook al komen ze van een veteraan, ze hebben niets met wo2 verzamelmateriaal te maken, , en ook al komen ze van een veteraan, het is gewoon kitsch en als zodanig niet verzamelwaardig in een WO2 collectie.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door sobel »

Ik denk dat de reacties al aardig hebben verwoord wat ik wil zeggen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door Jan Klaassen »

"Buy the item, not the story".

Oh, en nog +1 voor een heleboel comments hierboven ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door patrickh »

Klopt Sobel, maar ik MOEST toch even reageren op de reactie van BobM die nergens op sloeg, hoewel ik hem wel hoog aansla op zijn reacties normaliter, maar nu dus even niet :wink:
Marcus
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2012, 18:07

Re: Munten gehad van veteraan.

Bericht door Marcus »

In ieder geval bedankt voor de reacties.
Plaats reactie