foto van de koppen

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: foto van de koppen

Bericht door Blastmaster1972 »

Erik schreef:
CWM 2013 schreef:Artikel 3, tweede lid, van de WWM stelt dat de bepalingen betreffende munitie mede van toepassing zijn op onderdelen van munitie, voorzover die geschikt zijn om daarvan munitie te maken. Voor wat betreft munitie voor geweren, pistolen en revolvers worden daarvoor geschikt geacht: kogels, hulzen en slaghoedjes voor gebruik in hulzen.
Zonder verlof/ontheffing mag je eenvoudig geen hulzen, geen kogels en/of geen slaghoedjes bezitten. Kan er ook niet meer van maken.
Ah, maar er staat wel "voorzover die geschikt zijn daarvan munitie te maken", en volgens mij zijn die opgegraven koppen daar niet meer geschikt voor! ;)

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
immortal.23
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 jan 2013, 23:16

Re: foto van de koppen

Bericht door immortal.23 »

Ja,ik ben dus uit belgië dus ik weet niet hoe de wetgeving bij jullie is!
Maar ik ben van principe, dat als je er niemand mee in gevaar brengt dat ik het bijhoud en veilig wegberg!
En ik loop er ook niet mee te koop,het is puur uit nostalgie en interesse!
Maar als ik gevaarlijke voorwerpen moet vinden zoals onlangs een 2inch granaat van duits luchtafweer of boordkanon en deze stond op scherp, zal ik deze in een heel diep gat gooien en dichtmaken ofwel naar de politie brengen
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: foto van de koppen

Bericht door Blastmaster1972 »

immortal.23 schreef:Maar als ik gevaarlijke voorwerpen moet vinden zoals onlangs een 2inch granaat van duits luchtafweer of boordkanon
Een 2 inch granaat van een Duits luchtafweer of boordkanon? Die zou ik wel eens willen zien! :yes:

Mvg,

Jos
Laatst gewijzigd door Blastmaster1972 op 22 jan 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: foto van de koppen

Bericht door ammo »

Deze projectielen , kunnen geen kwaad, en btw de duitsers hebben geen 2 inch.
Nemo Me Impune Lacessit
immortal.23
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 jan 2013, 23:16

Re: foto van de koppen

Bericht door immortal.23 »

Foto0099B.jpg
Foto0099B.jpg (10.24 KiB) 1108 keer bekeken
hier is hem en deze zijn NIET ongevaarlijk zeker niet als hij moest vallen op een harde ondergrond
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: foto van de koppen

Bericht door ammo »

Kan er weinig van zien , foto is te klein, wat is de lengte en de doorsnede
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: foto van de koppen

Bericht door Blastmaster1972 »

immortal.23 schreef:
Foto0099B.jpg
hier is hem en deze zijn NIET ongevaarlijk zeker niet als hij moest vallen op een harde ondergrond
Afmetingen?

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
immortal.23
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 jan 2013, 23:16

Re: foto van de koppen

Bericht door immortal.23 »

8 a 9 cm lang +-22mm doorsnede maar het grootste deel roest is er al afgedaan!! Ok ik zat fout het is een duitse 2cm AP granaat! juist dezelfde gevonde op google
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: foto van de koppen

Bericht door Blastmaster1972 »

immortal.23 schreef:8 a 9 cm lang +-22mm doorsnede maar het grootste deel roest is er al afgedaan!! Ok ik zat fout het is een duitse 2cm AP granaat! juist dezelfde gevonde op google
Dus 2cm ipv 2inch... :wink:

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: foto van de koppen

Bericht door Erik »

Blastmaster1972 schreef:Ah, maar er staat wel "voorzover die geschikt zijn daarvan munitie te maken", en volgens mij zijn die opgegraven koppen daar niet meer geschikt voor! ;)

Mvg,

Jos
Jos, wat jij wilt, ik schrijf de wet niet.
Ik neem geen risico. Een veroordeling op grond van WWM kost me m'n verlof en waarschijnlijk ook mijn baan bij de overheid.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: foto van de koppen

Bericht door ammo »

immortal.23 schreef:8 a 9 cm lang +-22mm doorsnede maar het grootste deel roest is er al afgedaan!! Ok ik zat fout het is een duitse 2cm AP granaat! juist dezelfde gevonde op google
Ik denk van niet,en of het duits is betijfel ik ook.Plaats ff een betere foto.
Nemo Me Impune Lacessit
immortal.23
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 jan 2013, 23:16

Re: foto van de koppen

Bericht door immortal.23 »

Foto0099A.jpg
dit ist beste wat lukt, heb da ding 2weken geleden afgeleverd bij federale politie dus kan geen andere foto meer nemen
Grtz
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: foto van de koppen

Bericht door Schijnwerper »

Dit is dus een 2cm Flak granaat Levensgevaarlijk! Zo te zien nog geladen, aluminium Zunderkopje zit er nog op. En is niet verschoten aan de koperenband te zien.
Deze altijd voorzichtig behandelen, als deze afgaat en je staat er met je hoofd vlakbij dan kan je het niet meer navertellen!
Denk dat het een van deze 2 type's is:

Afbeelding
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: foto van de koppen

Bericht door ammo »

Zeker geen 2 cm Flak,lijkt er in de verste verte niet op.
Ik houd het bij 20 mm hispano.
Nemo Me Impune Lacessit
immortal.23
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 jan 2013, 23:16

Re: foto van de koppen

Bericht door immortal.23 »

just ne flak lijkt er in de verste verte niet op, maar zoals ik al zei hem er intussen 3 van gevonden op internet en der sta bij duitse ap granaat van boordkanon vliegtuig of luchtafweer! Maar wat het ook exact mag zijn ZE IS OPGERUIMD!
Grtz from belgium
Gesloten