Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
niels-militair
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 nov 2012, 22:52

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door niels-militair »

johan willaert schreef:502PIR in Rolle, bij Bastogne, 1944...

Zie ook pagina 119 van Mark Bando's tweede boek...

ALLES origineel...

Afbeelding

die schoenen verkopen ze ook in het museum in Bastogne :) .
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Nick-H »

Hier mijn Britse sneeuw smock heb ook de broek erbij ben alleen een beetje te lui om mijn hele pop om te kleden. dus dan maar een oude foto van dat het op de buste zit.

uiteraard ook orgineel :wink:

Afbeelding
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Nick-H »

jappie schreef: Afbeelding
ook een mooie Britse snow suit trouwens :wink:
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door jappie »

Ziet er goed uit heren...
Nick-H schreef:
jappie schreef: Afbeelding
ook een mooie Britse snow suit trouwens :wink:
Bedankt Nick... Die van jou ziet er ook goed uit...
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door jappie »

@ Nick...

De van jou lijkt me Engels... Is deze ook gebaseerd op het Ardennenoffensief??

Doe je verder ook iets met US...???

Gr. Jesper
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

jappie schreef:Helaas is de vorige topic gesloten... Daarom maar weer even een nieuwe

Mijn fout, excuses..

Mijn spul

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Arie verzamelaar »

ik heb alle foto's twee keer bekeken :D zo mooi en veel (er zijn dingen in mijn leven waar ik van droom. DIT DUS)hoelang verzamelt u al als ik vragen mag :roll:
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door CollectorWo2 »

Mooi hoor :)
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Millcoll »

Prachtige poppen!
Is alles origineel van de 101 air.?
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door coco »

Ziet er erg goed uit!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door 779 »

Waarom heb je je medic een Colt .45 ammo pouch gegeven? Het geheel vind ik erg leuk om te zien, leuke displays. Wel jammer dat alle helmen en volgens mij ook alle patches op de jackets repro zijn. Het is zeker representatief om ze allemaal een kale fixed bale te geven. Slechts een klein deel van de paratroopers, medics en infanteristen droegen een unit gemarkeerde helm of jas. (En zie ik nou ook KL boots, of is dat bedrog?)
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Danielcollector »

Hele mooie poppen! Maar ligt het aan mij of heb je van een tafelkleedje een showcamo jasovertrek gemaakt? ;)
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Jan Klaassen »

Danielcollector schreef:Hele mooie poppen! Maar ligt het aan mij of heb je van een tafelkleedje een showcamo jasovertrek gemaakt? ;)
Wilde toevallig net hetzelfde vragen! Was dat gewoonte? Kan me wel voorstellen dat het gebeurde - als iets in je uitrusting ontbrak moest je het maar op een andere manier oplossen!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Naamloos »

Tijdens het Ardennenoffensief was er een groot tekort aan wintercamouflage aan de Amerikaanse zijde. Om toch nog iets te hebben vroegen de Amerikanen de plaatslijke bevolking om hun beddengoed te doneren.

Afbeelding
SC 197832. Three members of an American patrol cross a snow covered Luxembourg field on a scouting mission. White bedsheets camouflage them in the snow. Left to right: Sgt. James Storey, Newman, Ga.; Pvt. Frank A. Fox, Wilmington, Del., and Cpl. Dennis Lavanoha, Harrisville, N.Y. (30 Dec 1944). Lellig, Luxembourg
Afbeelding
COLLECTING BEDSHEETS DURING BATTLE OF THE BULG
E

Afbeelding
BED SHEETS DONATED BY VILLAGERS camouflage 6th Armored Division vehicles.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

779 schreef:Waarom heb je je medic een Colt .45 ammo pouch gegeven? Het geheel vind ik erg leuk om te zien, leuke displays. Wel jammer dat alle helmen en volgens mij ook alle patches op de jackets repro zijn. Het is zeker representatief om ze allemaal een kale fixed bale te geven. Slechts een klein deel van de paratroopers, medics en infanteristen droegen een unit gemarkeerde helm of jas. (En zie ik nou ook KL boots, of is dat bedrog?)
Sommige medics droegen een .45, maar dat was idd niet in overeenkomst met de geneva convention.
Maar het gebeurde (ergens gelezen). Ik had de pouch + holster over dus tja... doe 's gek..

Geen repro helmen, niet één. 3 McCords fb, 1 Schlueter fb. en een hinged loop. Wel een paar NOS chinstraps en 4 hebben een nieuwe kurklaag, verflaag en decals gekregen. Deze 4 vervang ik tzt door originele. Sparen!
Liner chinstraps zijn op één na oorlogs. M'n 2nd inf. div. pop (normandië uitgevoerd, staat er logischerwijs niet tussen) heeft een volledig originele pan, maar een na oorlogs liner ivm maat hoofd.

De 75th inf. div. pop met die witte sprei om heeft ook een originele, met red cross helmet cover dus die zie je niet. Deze heeft inderdaad een sprei om van vóór '40 zelfs :) Goed gezien, leuk hè :P

Patches zijn allen origineel, is ook niet te zien op de foto's of die wel of niet repro zijn.. of 't moeten hele beroerde repro's zijn.... dus dat kan ik niet helemaal volgen :)
Eens dat een klein deel helmen voorzag van decals en (over)jassen met patches, maar goed.. het gebeurde. We hebben denk ik allen wel dvd's en beeldmateriaal waar je dat duidelijk op kunt zien. Ik althans wel. M'n spul een beetje aankleden vind ik wel leuk.. :)

KL boots heb je niet helemaal goed gezien, onder die snow camo pop zitten chinese schoentjes van een knaak. M'n medic heeft 48's aan. Rest is origineel. Heb nog een paar originele buckles op voorraad.. zou ik evt kunnen gebruiken, maar wil voor beide roughouts ofzo. Sparen!

Allen hebben ze origineel ondergoed + sokken aan.. :)

Maar als we het over repro, nep & na-oorlogs hebben, 2 highneck sweaters zijn na-oorlogs. Witte overwanten van die snow camo pop zijn brits..

Tja mannen, ik heb ook een huis wat betaald moet worden. Alles op z'n tijd ................ daarnaast is er nog een kleine vreterd onderweg, dus wordt steeds lastiger.
Laatst gewijzigd door ETO Joe op 23 jan 2013, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Plaats reactie