Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

mathiasaerts schreef:Prachtige poppen!
Is alles origineel van de 101 air.?
Als je de mijne bedoeld, nee.. niet alles. Sweater is 50's, helm is voorzien van nwe kurk en verlaag + decals. Liner + chinstrap wel origineel. Rest in principe ook, broek heb ik m'n twijfels bij gezien ik het met uitgewassen labels moet doen.

Die zittende 101st heeft bijna alles origineel aan, op en om, muv de buitenpan. NOS fb, met nwe kurk en verlaag + decals.
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door 779 »

Ik snap dat je een hypotheek en andere vaste lasten hebt hoor. Alles is tegenwoordig onbetaalbaar. Ik zie echter liever één complete en originele aangeklede GI dan een paar die voor een deel origineel zijn. Vind je manier van displayen leuk om te zien!
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

Arie verzamelaar schreef:ik heb alle foto's twee keer bekeken :D zo mooi en veel (er zijn dingen in mijn leven waar ik van droom. DIT DUS)hoelang verzamelt u al als ik vragen mag :roll:
Als u mij bedoeld, ik verzamel sinds 2008 dacht ik..... ja..
Vind m'n collectie niet groot, héél klein zelfs als ik mezelf vergelijk met bijv. Johan.

Maar goed, wat ik heb is op zich wel dik ja.. :)
Bedankt voor je waardering :D

Heb nog 2 vitrinekasten met kleine spulletjes, ration.. medical.. hygiene etc. Een paar poppen naast bovenstaande, nog wat losse kleding en spul om tzt een diorama te bouwen (stukje Ardennen bos met foxhole).
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

779 schreef:Ik snap dat je een hypotheek en andere vaste lasten hebt hoor. Alles is tegenwoordig onbetaalbaar. Ik zie echter liever één complete en originele aangeklede GI dan een paar die voor een deel origineel zijn. Vind je manier van displayen leuk om te zien!
Helemaal met je eens hoor, die wil ik hier ook zien :P
Komt wel.. maar in m'n enthousiasme ben ik altijd met tig dingen tegelijk bezig. Zat er al aan te denken om die staande 101st helemaal af te maken. Dus patch eraf (want die vind ik ook niet echt op die overcoat passen), originele buitenpan en liefst paraboots onder de overshoes.

Wat is trouwens jullie mening over dat jasje van die 28th inf. pop met die buckle boots aan..?
Ik heb gezocht naar die kleur om zo een beetje in de buurt te komen van de kleuren die ze in 'When Trumpets Fade' gebruiken.. Dat ze kleuren een beetje verdraaien in films is algemeen bekend.. maar om dus een beetje bij dié kleuren in de buurt te komen heb ik die pop deze jas aan gedaan... weet alleen niet helemaal goed wat voor type jas het is (lijkt een M41, maar die knopen vind ik wazig)
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Arie verzamelaar »

oke bedankt :)
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

niet onderwerp gerelateerd :)
Laatst gewijzigd door ETO Joe op 26 jan 2013, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Men of Valor »

Mooi gedisplayd,verder een nette collectie.
En inderdaad geduld is een schone zaak in onze hobby.

grt Men of Valor
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

Danku :)
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door jappie »

Ziet er heel goed uit mannen...
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Kugelblitz »

Erg verzorgde en sfeervolle displays, mooie kleuren en compositie, zo zie ik het graag! :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Arie verzamelaar »

ziet er goed uit
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door johan willaert »

ETO Joe schreef: Afbeelding
Zie je misschien een datum op het 7Up flesje?
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

ik ga even speuren.. brb

back, even gekeken.. op de bodem staat:

C-94
Douglas
3 (logo) 46
28.

denk 1946?

jouw para op pagina 1 is trouwens erg gaaf, buckles onder die overshoes is mooi detail, zoals 't hoort.
med. kitje op de helm origineel? pfff... dat heeft wat gekost!
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door johan willaert »

ETO Joe schreef: med. kitje op de helm origineel? pfff... dat heeft wat gekost!
Bwa, als je het echt wilt weten... Het was 125Euro voor die Parachute First Aid Kit... Er hing voor die prijs trouwens ook nog een M1C helm met Westinghouse AB liner aan.... :wink:

Flesje zal inderdaad vermoedelijk 1946 zijn...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

johan willaert schreef:
ETO Joe schreef: med. kitje op de helm origineel? pfff... dat heeft wat gekost!
Bwa, als je het echt wilt weten... Het was 125Euro voor die Parachute First Aid Kit... Er hing voor die prijs trouwens ook nog een M1C helm met Westinghouse AB liner aan.... :wink:

Flesje zal inderdaad vermoedelijk 1946 zijn...
Ga je niet menen?... Mien hemel, doe mij die maar :)
Stond volgens mij destijds ook te koop aangeboden als zijnde '46. Mja, allemaal 't zelfde en 't stempeltje zie je niet aan de voorkant ;)
Kan nog geen oorlogse vinden
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Plaats reactie