Welke sport of andere hobby beoefen je?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
dejoep
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2012, 13:12

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door dejoep »

Kugelblitz schreef:Ga als het goed is komend jaar in Amsterdam honkballen, was dit jaar te laat met inschrijven, helaasch...
Klinkt goed! Wel even in de gaten houden dat je dit jaar er optijd bij bent dan ;)

@101airborne - Handboogschieten klinkt ook leuk :) Heb dat in een ver verleden wel eens een paar keer gedaan maar daar houdt het dan ook bij op ;)
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Danielcollector »

Ex-Judoka bruine band en Op dit moment tennis
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door killian »

Dat is die voor zwart toch? Zo ja, kun je hierna meteen zwart doen of heb je dan nog iets tussen bruin en zwart?
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Kugelblitz »

killian schreef:Dat is die voor zwart toch? Zo ja, kun je hierna meteen zwart doen of heb je dan nog iets tussen bruin en zwart?
Ben er ook zo uitgestapt, enkele jaren bruine band gehad. Voor de zwarte band moet je bepaalde dan(?)punten behalen, ofwel door kata's (mooi uitvoeren van worpen) of door wedstrijden, je moest volgens mij een bepaald aantal punten halen voordat je examen mocht doen voor de zwarte band.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Danielcollector »

ja klopt. Ook moest je minimaal 18 zijn en dan had ik nog een tijdje moeten wachten waar ik geen zin in had.
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Bas ww2 »

Ik zou altijd nog MMA willen doen, maar ik heb het zo al druk genoeg.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door killian »

aha dat werkt anders dan bij taekwondo dan, daar kun je dan-examen doen, hoe oud of jong je ook bent.
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Dutchy1997 »

Ruim een maand geleden dat hier wat is gepost, dus ik zal mezelf maar weer opofferen dit topic wat nieuw leven in te blazen :roll: Echt ''beoefenen'' kun je het niet noemen, maar één van mijn hobby’s is tekenen. Ik teken uit de losse hand in principe alles wat los en vast zit, en nu kon ik mijn tekenvaardigheden eindelijk eens een keertje uitleven op de Tweede Wereldoorlog. Voor maatschappijleer is het de bedoeling dat wij een land creëren waarbij wij zelf de basisbeginselen van een grondwet samenstellen, dit in verband met het hoofdstuk ''Rechtsstaat'' waar wij momenteel mee bezig zijn. Ook mochten we iets creatiefs eromheen verzinnen om het geheel zo iets extra te geven. Nu is mijn maatschappijdocent ook mijn geschiedenisdocent én ook nog eens mijn mentor! We zijn eigenlijk allebei zeer geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog, en hij zei dat ik maar eens wat soldaten moest tekenen in ''Tweede Wereldoorlog-style''. Zo gezegd, zo gedaan! Er zijn wat kleine aanpassinkjes gedaan om het niet helemaal op een Duitser te laten lijken, zo zijn de uniformen compleet gedenazificeerd, heeft de helm wat weg van een M16/M16-model, is de K98 wat ingekort, heeft de officier een ietwat vreemde pofbroek aan en heeft zijn schirmmütze een iets ander model. Al met al zijn de soldaten er nog wel uit te halen voor de persoon die weet waar het op moet lijken, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Mochten jullie hier nog opmerkingen o.i.d. over hebben, dan hoor ik het graag. Ik ben pas 15 en heb dus nog een hele tijd voor me om het te verbeteren :mrgreen:

Model Duitse soldaat:
Tekening Duitse soldaat.jpg
Model Duitse officier:
Tekening Duitse officier.jpg
Groetjes,

Dutchy:)
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Kugelblitz »

Als je kritisch kijkt, valt er met name in de gezichten en details nog een en ander te verbeteren, maar voor je leeftijd teken je niet slecht!
Wat meer letten op de verhoudingen en gezichtsuitdrukkingen (schaduwen etc.), maar ziet er niet slecht uit! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Dutchy1997 »

Kugel, ik geef je he-le-maal gelijk wat betreft die gezichten! Je moet alleen bedenken dat ik als voorbeeld een plaatje van internet heb gebruikt (wat op zijn plaats weer een plaatje is uit een boek) en het plaatje was ook niet wat je noemt megagroot aangezien ik het via mijn iPad moest tekenen... Nu wil ik mezelf niet gaan verdedigen, maar er is een reden voor die nogal rare gezichtsuitdrukkingen :P Nu moest het ook nog eens snel getekend worden aangezien het deze week moet worden ingeleverd, dus het is meer een samenloop van omstandigheden :P Hoe dan ook, ik zal binnenkort nog eens een nieuwe tekening maken en er rustig de tijd voor nemen, kijken of dat beter gaat (en zoeken naar mijn favoriete HB-potlood, want deze tekende niet zo fijn)! In onderstaande link zijn trouwens de plaatjes te zien, je haalt ze er wel uit, het zijn nogal veel plaatjes namelijk :P Als er nog een verzoekje is om een bepaald figuur te tekenen, brand maar los :wink: :mrgreen:

http://www.militair.net/forum/viewtopic.php?t=742
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Danielcollector »

Kugel heeft inderdaad gelijk.qua gezichten lijken ze een beetje alsof ze een fysieke aandoening hebben,maar bijvoorbeeld de borst van de officier is wel netjes gedaan.
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Bas ww2 »

Ze zien er leuk uit, voor de gezichten kan je eens op youtube kijken (haal er veel vandaan voor het de 1/35 modelbouw).
altijd opzoek naar FLAK items
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door rajbrns »

Ik voetbal, maar daar ga ik aan het eind van het seizoen mee stoppen.
Wil wel blijven sporten, maar weet nog niet wat.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Bas ww2 »

misschien sportschool??
altijd opzoek naar FLAK items
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door rajbrns »

101airborne! schreef:misschien sportschool??
Dat is inderdaad een goede optie :)
Verzamel items van het Derde Rijk
Plaats reactie