Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door johan willaert »

Was trouwens zo'n 15 jaar geleden...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

foetsie
Laatst gewijzigd door ETO Joe op 26 jan 2013, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

kurt knispel schreef:Afbeelding

Nu staat hij niet meer alleen.. haha

(de patronen zijn op verlof)
Erg gaaf !!
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Mr Mojo Risin »

ETO Joe schreef:Weet niet goed of hij hier thuis hoort..
Hoort hier inderdaad niet echt thuis, hetzelfde geld voor je persoonlijke items. Dit topic gaat over poppen en items gerelateerd aan het Ardennenoffensief. Indien je meer van je collectie wil laten zien, doe je dat best in je eigen collectietopic.

Overigens wel mooie items. :wink:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Arie verzamelaar »

weer een mooie pop _/-\o_
hij staat er alleen niet echt goed bij :P
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

Mr Mojo Risin schreef:
ETO Joe schreef:Weet niet goed of hij hier thuis hoort..
Hoort hier inderdaad niet echt thuis, hetzelfde geld voor je persoonlijke items. Dit topic gaat over poppen en items gerelateerd aan het Ardennenoffensief. Indien je meer van je collectie wil laten zien, doe je dat best in je eigen collectietopic.

Overigens wel mooie items. :wink:
ho wacht, als ik naar een museum in de ardennen ga, tref ik dezelfde items aan.. en zo ook dergelijk aangeklede poppen in on-leaf kledij :)

maar goed, de intentie van de topic starter was wellicht niet die vitrinekasten + die laatste pop...

ik zal ze weghalen, mits dat nog kan

thnx iig :)
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

Arie verzamelaar schreef:weer een mooie pop _/-\o_
hij staat er alleen niet echt goed bij :P
heeft idd beetje gay houding.. de originele rechterarm was stuk, deze kreeg ik er gratis bij. Maar kan altijd wel iets in die houding verzinnen, benen staan ook wel vreemd ja.. zo sta ik er iig zelden bij in nuchtere toestand :mrgreen:
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Danielcollector »

Hahaha beetje waar,maar wel mooie uitrusting!compliment!
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Mr Mojo Risin »

ETO Joe schreef:
Mr Mojo Risin schreef:
ETO Joe schreef:Weet niet goed of hij hier thuis hoort..
Hoort hier inderdaad niet echt thuis, hetzelfde geld voor je persoonlijke items. Dit topic gaat over poppen en items gerelateerd aan het Ardennenoffensief. Indien je meer van je collectie wil laten zien, doe je dat best in je eigen collectietopic.

Overigens wel mooie items. :wink:
ho wacht, als ik naar een museum in de ardennen ga, tref ik dezelfde items aan.. en zo ook dergelijk aangeklede poppen in on-leaf kledij :)

maar goed, de intentie van de topic starter was wellicht niet die vitrinekasten + die laatste pop...

ik zal ze weghalen, mits dat nog kan

thnx iig :)
Hoe ik het zie, is dit een topic voor:
1) Poppen die aangekleed zijn om een GI ten tijde van het Ardennenoffensief uit te beelden.
2) Items gerelateerd aan het Ardennenoffensief.

Met items gerelateerd aan het Ardennenoffensief bedoel ik dan items die daadwerkelijk ermee verbonden zijn, bv. een M1 bajonet die nabij het front is opgegraven of een geïdentificeerd uniform van een GI die daadwerkelijk aanwezig was tijdens het offensief. Anders kan ik of iemand anders hier ook gewoon een foto van bv. een M1 carbine magazijntasje posten en het een ardennen item noemen, omdat ze deze toen ook gebruikten. En als iedereen dan maar foto's begint te posten van random items gaat de originele bedoeling van het topic toch wat verloren, vind je niet?
De foto's moet je niet persé verwijderen hoor. Indien je een eigen collectietopic start, kunnen de posts evt. naar daar verplaatst worden.

Heb je nog vragen of aanmerkingen, mag je me altijd een pb sturen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door 779 »

En reproductie, post-WW2 en pre-WW2 items horen ergens thuis in het "Eerste Wereldoorlog en overige tijdvakken" gedeelte en niet in het verzamelwaar gebied van WW2 items. Misschien dat de twee nieuwe mods al die topics en posts eens daarnaartoe kunnen verplaatsen...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door coco »

Ik denk dat je het teveel in perkt, mr mojo risin, omdat 100% garantie op ardennen items klein is, waardoor er niets meer gepost word.

Ik zou de topic titel aanpassen naar plaats hier je ardennen displays of plaats hier je ardennen poppen en dan de mensen de mogelijkheid geven tot het plaatsen van displays/poppen welke het ardennen offensief uitbeelden. Of dit nu Duits of Geallieerd is!

En zoals bob zegt, post war is en blijft post war dus allemaal naar het post war gedeelte van dit forum ermee.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door Mr Mojo Risin »

coco schreef:Ik denk dat je het teveel in perkt, mr mojo risin, omdat 100% garantie op ardennen items klein is, waardoor er niets meer gepost word.

Ik zou de topic titel aanpassen naar plaats hier je ardennen displays of plaats hier je ardennen poppen en dan de mensen de mogelijkheid geven tot het plaatsen van displays/poppen welke het ardennen offensief uitbeelden. Of dit nu Duits of Geallieerd is!

En zoals bob zegt, post war is en blijft post war dus allemaal naar het post war gedeelte van dit forum ermee.
Maar zelfs in dat geval heeft een losse verzameling frisdrankflesjes en sigarettenpakjes er weinig mee te maken...
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
ETO Joe
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:27

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door ETO Joe »

iets breder lijkt mij ook geen probleem, maar snap wel dat je ergens je grenzen moet stellen.

als de grens mijn vitrinekasten zijn, dan heb ik daar vrede mee.. :)

Maar vind die on-leaf pop toch echt wel in mijn ardennen verzameling passen en daar gaat het uiteindelijk om lijkt mij? De intentie van het geheel. Niet alles hoeft een overcoat te hebben om een verbintenis te hebben met...

Nogmaals, ik heb er wel vrede mee hoor, ben hier vrij nieuw dus houd me op de vlakte :)

Ben momenteel bezig nog één 101st pop te bouwen voor m'n 101st diorama die ik ga bouwen.. dit wordt een torso die ik in een foxhole wegwerk, a la musea Mike Sadzo. Wát een vent :D
Als ik deze beenloze af heb zal ik een fotootje plaatsen!
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door coco »

@mr mojo, helemaal mee eens!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Plaats hier je Ardennen poppen en items (2)

Bericht door johan willaert »

ETO Joe schreef: Ben momenteel bezig nog één 101st pop te bouwen voor m'n 101st diorama die ik ga bouwen.. dit wordt een torso die ik in een foxhole wegwerk, a la musea Mike Sadzo. Wát een vent :D
Als ik deze beenloze af heb zal ik een fotootje plaatsen!
Zoiets?


Afbeelding
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie