Wehrmacht M40 Drillich jasje

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door ike75 »

Ik zou voor een compleet jasje gaan. Dan ben je ongeveer voor 850 klaar als hem koopt met schouderstukken en bij een handelaar. Anders moet eens kijken op het waf daar staan ze nog wel eens aangeboden.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door coco »

@Wukko, haha ik zat er op te wachten, een paar schouderstukken kosten al snel 100 euro hoor.

Het is maar wat je wilt om neer te zetten, opzich is het een leuk jasje voor ergens onder maar ik denk niet om zomaar neer te zetten.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Thompsongun
Lid
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2013, 15:41

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door Thompsongun »

Memory schreef:€100,- is wel heel erg weinig hoor. Alleen die riem al kun je voor die prijs verkopen.
Ik zal daar zelf als verkoper ook nooit mee akkoord gaan.
225€ voor de hele set lijkt mij een een mooie koop!
Al kun je inderdaad ook doorsparen en een orginele en betere staat, met alle flappen en schouderstukken er nog op kopen!

Ik zal niet voor een jasje 225 euro betalen als er aan geprutst is en fake spullen erop zijn geplakt. Dan zal ik zelfs 75 euro bieden
D-Day soldier
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door sobel »

Dat is wat jij er voor over hebt, niet wat het misschien waard is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door utmi »

Thompsongun schreef:Ik zal niet voor een jasje 225 euro betalen als er aan geprutst is en fake spullen erop zijn geplakt. Dan zal ik zelfs 75 euro bieden
Zo te zien zijn alle insignes origineel, maar later erop geplaatst.
Het type adelaar is origineel en een late variant voor dit soort drillich jasjes. De adelaar klopt dus.
Their name liveth for evermore
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door utmi »

M.b.t. of de flappen in de oorlog verwijderd zijn:
Bedenk eens wat voor straf erop zou staan, op het verwijderen van borstflappen tijdens het Derde Rijk? :wink:
Zou zijn officier het goedkeuren? :roll:
Their name liveth for evermore
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door wukko »

coco schreef:@Wukko, haha ik zat er op te wachten, een paar schouderstukken kosten al snel 100 euro hoor.

Het is maar wat je wilt om neer te zetten, opzich is het een leuk jasje voor ergens onder maar ik denk niet om zomaar neer te zetten.
Hallo,
Ik weet niet waarom en waarop je zat te wachten maar jij was de persoon die schreef dat een paar schouderstukken al gauw 225 euro kostten.En dan nu plots 100 euro. Ik bleef enkel on-topic om te schrijven dat de prijs voor datgene wat aangeboden werd redelijk was. Dit was dacht ik ook de vraag van de topicstarter.

M.v.g. Alex

Modbreak: Laatste zin verwijdert, deze was niet echt nodig in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door Jan Klaassen »

Twee berichten verwijderd die niet meer over het jasje in kwestie gingen. Wanneer iemand het niet eens is met een besluit van een mod (dat kan): stuur een pb! Om daarvoor dit topic te gebruiken is zeker NIET de bedoeling. JK.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door coco »

@Utmi, op WAF stond er pas een zelfde idee jas te koop, waarbij volgens de persoon de zakken waren verwijderd ivm dragen als een hemd, maar ik weet niet of dat echt zo gedaan werd, net zoals je al zegt die Duitsers waren niet zo van dat soort dingen.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door wukko »

Als je het niet weet, schrijf dan niets en blijf on-topic aub. Geef aub een antwoord op de vraag. Met dit gepraat is de topicstarter echt niet geholpen.

m.v.g. Alex.
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door wukko »

utmi schreef:M.b.t. of de flappen in de oorlog verwijderd zijn:
Bedenk eens wat voor straf erop zou staan, op het verwijderen van borstflappen tijdens het Derde Rijk? :wink:
Zou zijn officier het goedkeuren? :roll:
Hallo,
Laat dan ook even weten welke straf erop zou staan aub. En gaarne eea bevestigd door erkende documentatie!.

M.v.g. Alex.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Wehrmacht M40 Drillich jasje

Bericht door Jan Klaassen »

Ok, genoeg! Dit gaat helemaal niet meer om het jasje - ik heb meer het idee dat hier een persoonlijke vete gaat worden uitgevochten. Het topic gaat bij deze op slot. De TS heeft genoeg informatie om mee uit de voeten te kunnen. JK
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gesloten