Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 779 »

Ik koop ook alleen op eBay als er met PayPal betaald kan worden. Je vraagt om opgelicht te worden als je betaald met andere betaalvormen die niet verzekerd zijn.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door yente »

Ik betaald altijd via overschrijving en nog nooit problemen gehad!
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Joep »

yente schreef:Ik betaald altijd via overschrijving en nog nooit problemen gehad!
Je zin klopt niet helemaal, maar dat terzijde heb ik ook nog nooit problemen gehad met betalingen.
Als je de zaak niet vertrouwd zou je de persoon kunnen googlen, als er dan meldingen over opgelichte
zaken staan, dan weetje al genoeg. Verder is het ook niet betrouwbaar als je een verkoper op marktplaats ziet
die allerlei interessante zaken verkoopt terwijl die nog niet zo lang lid is van marktplaats.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Danielcollector »

dat is niet helemaal waar joep, je hebt ze dr best bij die interessante dingen verkopen,net nieuw zijn, en betrouwbaar zijn. maar dat zijn dan meestal mensen die bijvoorbeeld een deel van een nalatenschap verkopen.zo heb ik al een keertje een ''fur true dienst''/25 jahre treue dienst medaille+een kvk 2e klasse met zwaarden voor 30 euro kunnen kopen!
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door panzer lehr »

Ik betaal ook altijd met een bank overschrijving of anders Skrill. Als ik een aankoop doe op ebay voor mij geen paypal meer.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Joep »

Danielcollector schreef:dat is niet helemaal waar joep, je hebt ze dr best bij die interessante dingen verkopen,net nieuw zijn, en betrouwbaar zijn. maar dat zijn dan meestal mensen die bijvoorbeeld een deel van een nalatenschap verkopen.zo heb ik al een keertje een ''fur true dienst''/25 jahre treue dienst medaille+een kvk 2e klasse met zwaarden voor 30 euro kunnen kopen!
Ik zeg ook niet dat dat altijd het geval is, maar ik bedoel te zeggen dat dat verdacht is.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Danielcollector »

het KAN er op duiden ja,maar ik zeg het maar alvast; on-topic jongens ;p
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 779 »

Danielcollector schreef:het KAN er op duiden ja,maar ik zeg het maar alvast; on-topic jongens ;p
Hoezo? Praten over positieve en negatieve ervaringen op eBay en marktplaats is BEHOORLIJK on topic...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door sobel »

Lijkt me niet bob, heeft niks temaken met de advertenties die hier worden getoond.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 779 »

Hmm oke, meningen verschillen als ik de titel "Lachen / huilen met eBay en Marktplaats..." analyseer. Het woord advertenties staat er specifiek niet in, daarom dacht ik dat het on-topic was. Maar zal er niet meer over doorgaan. :)
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Danielcollector »

Het kan er opzich wel bij MAAR dan lijkt het mij handig hier een apart topic over te posten in de babbelbox.
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door sobel »

Zie de openingspost 779.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Danielcollector »

ik heb het die gast van die ''zoldervodst'' adelaar nog ff nagevraagd, en dit is wat hij zei XD; Het huis waar dit gevonden is is verkocht geweest met de ganse inboedel erin wegens overlijden ( te Wielsbeke), de man die er woonde was een hoedenmaker uit de streek van Kortrijk tijdens ww2 en hij heeft in die tijd heel wat contacten gehad met de Duitse soldaten en hogere geplaatste personen in bezettingstijd, hij maakte en herstelde kledij voor hen alsook maakte hij hoofdeksels ervoor indien zij dit wensten, daarvoor heeft hij heel wat giften gekregen die op zolder belanden uit vrees voor de gemeenschap waar hij woonde mvg
Heb hiervoor reeds vele voorstellen , het beste tot nu toe is 170 euro, ik verkoop het aan degene die me 200 geeft ( verzendkosten eventueel nog bij te rekenen)
mvg
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door CollectorWo2 »

Mooi verhaaltje :)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Jan Klaassen »

Nou, komen er toch hoge omes in voor! Altijd het geval!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie