Verschillende items

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Verschillende items

Bericht door rajbrns »

Ik heb 3 items die ik graag even door jullie zou laten keuren.
De eerste 2 zijn Amerikaanse items en omdat ik alleen Duitse militaria verzamel mogen deze weg.
Ik hoef geen waarde te weten, maar wil graag de specifieke namen weten van de items.
Ik heb reeds gezocht in de GI Collectors Guide, maar zag telkens items die op kleine punten verschilden met deze items.
Ook op internet liep ik tegen hetzelfde probleem aan.

Het eerste item is een Amerikaanse jas, toendertijd gekocht in de Ardennen en deze was na de oorlog door gebruikt door een boer.
Om deze reden zou de jas ook korter zijn gemaakt.
Ik vond hem zelf veel gelijkenissen vertonen met het M1941 jacket.
Hierbij wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het volgende item is een broek.
Vond hem zelf veel overeenkomsten hebben met de M37 wool trousers.

Afbeelding

Afbeelding

Het derde item is Duits en deze overweeg ik te kopen.
Hierbij een foto:

Afbeelding

Was het gebruikelijk dat zulke kaarten werden gemaakt voor een huwelijk of is iemand gewoon creatief geweest met de computer?
Verzamel items van het Derde Rijk
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Verschillende items

Bericht door 779 »

Eerste is een zogenaamd Herringbone Twil (HBT) jasje in very poor condition die volgens mij ooit een HBT Coveralls was. Ingekort door de boer wss. Tweede was inderdaad een M1937 Trousers Wool EM, ook in poor condition. Zijn ook een aantal knopen erop gezet die er niet op horen.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verschillende items

Bericht door rajbrns »

779 schreef:Eerste is een zogenaamd Herringbone Twil (HBT) jasje in very poor condition die volgens mij ooit een HBT Coveralls was. Ingekort door de boer wss. Tweede was inderdaad een M1937 Trousers Wool EM, ook in poor condition. Zijn ook een aantal knopen erop gezet die er niet op horen.
Bedankt voor je reactie 779 !
Verzamel items van het Derde Rijk
Plaats reactie