is deze k98 en zf41 montage origineel?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Uncle_Sam »

ik kan een hele mooie nummergelijke BYF 44 k98 kopen met "originele montage voor de zf41" mijn vraag is: kan iemand bevestigen of het om een originele montage gaat of een fake?
foto's komen later...
alvast bedankt voor de hulp!
groeten!
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Uncle_Sam »

P1030453.JPG
[/attachment]
P1030453.JPG
Bijlagen
P1030451.JPG
P1030452.JPG
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Uncle_Sam »

[attachment=1]P1030460.JPG
Bijlagen
P1030460.JPG
P1030460.JPG
P1030455.JPG
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Heavy Fuel

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Heavy Fuel »

Orgineel voor mij,vergelijk de achterkant. Getoonde foto is ook een BYF. Jammer dat het houtwerk geschuurd en gelakt is,zou wel even het nummer in het onder en bovenhout nakijken.
1%20005%20(Medium).jpg
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Uncle_Sam »

Heavy Fuel schreef:Orgineel voor mij,vergelijk de achterkant. Getoonde foto is ook een BYF. Jammer dat het houtwerk geschuurd en gelakt is,zou wel even het nummer in het onder en bovenhout nakijken.
1%20005%20(Medium).jpg
wat is er anders aan de achter kant van jou k98 dan van deze? ik zie het niet? en bedoel je dat de k98 van jou gescheurd en gelakt is of deze? want ik vind de kleur van het hout wel een beetje raar....
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door michiel01 »

Mijn excuses aan de topic starter dat dit topic een avondje dicht is geweest.
Heavy Fuel

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Heavy Fuel »

Uncle_Sam schreef:
Heavy Fuel schreef:Orgineel voor mij,vergelijk de achterkant. Getoonde foto is ook een BYF. Jammer dat het houtwerk geschuurd en gelakt is,zou wel even het nummer in het onder en bovenhout nakijken.
1%20005%20(Medium).jpg
wat is er anders aan de achter kant van jou k98 dan van deze? ik zie het niet? en bedoel je dat de k98 van jou gescheurd en gelakt is of deze? want ik vind de kleur van het hout wel een beetje raar....

Er is juist geen verschil,die je wilt kopen is orgineel. En inderdaad bedoel ik de geschuurde en gelakte kolf op jouw geweer.

MvG
Willem
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Uncle_Sam »

Heavy Fuel schreef:
Uncle_Sam schreef:
Heavy Fuel schreef:Orgineel voor mij,vergelijk de achterkant. Getoonde foto is ook een BYF. Jammer dat het houtwerk geschuurd en gelakt is,zou wel even het nummer in het onder en bovenhout nakijken.
1%20005%20(Medium).jpg
wat is er anders aan de achter kant van jou k98 dan van deze? ik zie het niet? en bedoel je dat de k98 van jou gescheurd en gelakt is of deze? want ik vind de kleur van het hout wel een beetje raar....

Er is juist geen verschil,die je wilt kopen is orgineel. En inderdaad bedoel ik de geschuurde en gelakte kolf op jouw geweer.

MvG
Willem
oke heel erg bedankt voor de info! wat is een normale prijs voor zo'n geweer? hij is minder waard als hij opnieuw is gelakt heb ik begrepen?
groeten
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door luc »

Een K98 - ZF41 is één van de meeste nagemaakte " snipergeweren " .
Als de kolf geschuurd is en het wapen herblauwd beginnen er al rode lampen te branden bij mij :lol:
Op het eerste gezicht ziet er alles goed uit . Kan u eens een foto posten van de binnenkant van het houtwerk waar de loop en zf montage inligt .
Wat is het serienummer van de byf ?
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Joep »

Waarom is mijn reactie verwijderd uit dit topic ?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Kugelblitz »

Joep schreef:Waarom is mijn reactie verwijderd uit dit topic ?
Omdat je stelselmatig de grootste nonsens in diverse topics post, als ware het de waarheid.
Meng je niet in discussies waar je het fijne niet van weet en waarover je de kennis niet hebt.
Je irriteert op dit moment velen met je onwaarheden in veel posts en je bent ook al een aantal keer hierop gewezen en gewaarschuwd.

We hebben het al meerdere keren door de vingers gezien, maar de maat is nu vol!

Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Uncle_Sam »

luc schreef:Een K98 - ZF41 is één van de meeste nagemaakte " snipergeweren " .
Als de kolf geschuurd is en het wapen herblauwd beginnen er al rode lampen te branden bij mij :lol:
Op het eerste gezicht ziet er alles goed uit . Kan u eens een foto posten van de binnenkant van het houtwerk waar de loop en zf montage inligt .
Wat is het serienummer van de byf ?
ik haal hem als het goed is morgen op dus kan ik vanaf morgen alle foto's sturen die nodig zijn!
mvg
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Joep »

Kugelblitz schreef:
Joep schreef:Waarom is mijn reactie verwijderd uit dit topic ?
Omdat je stelselmatig de grootste nonsens in diverse topics post, als ware het de waarheid.
Meng je niet in discussies waar je het fijne niet van weet en waarover je de kennis niet hebt.
Je irriteert op dit moment velen met je onwaarheden in veel posts en je bent ook al een aantal keer hierop gewezen en gewaarschuwd.

We hebben het al meerdere keren door de vingers gezien, maar de maat is nu vol!

Groet, Kugel!
Oke rustig.
De topicstarter vraagt wat de mede forum gebruikers ervan vinden en ik zeg wat ik er van vind.
Verder ben ik er op geattendeerd dat ik te veel off topic reacties plaats wat ik nu dus niet meer doe.
Maar je kan ook overdrijven en al mijn reacties waar je het niet mee eens bent gaan lopen censureren.
Deze reactie zal wss ook wel weer verwijderd worden :?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: is deze k98 en zf41 montage origineel?

Bericht door Kugelblitz »

Joep schreef:
Kugelblitz schreef:
Joep schreef:Waarom is mijn reactie verwijderd uit dit topic ?
Omdat je stelselmatig de grootste nonsens in diverse topics post, als ware het de waarheid.
Meng je niet in discussies waar je het fijne niet van weet en waarover je de kennis niet hebt.
Je irriteert op dit moment velen met je onwaarheden in veel posts en je bent ook al een aantal keer hierop gewezen en gewaarschuwd.

We hebben het al meerdere keren door de vingers gezien, maar de maat is nu vol!

Groet, Kugel!
Oke rustig.
De topicstarter vraagt wat de mede forum gebruikers ervan vinden en ik zeg wat ik er van vind.
Verder ben ik er op geattendeerd dat ik te veel off topic reacties plaats wat ik nu dus niet meer doe.
Maar je kan ook overdrijven en al mijn reacties waar je het niet mee eens bent gaan lopen censureren.
Deze reactie zal wss ook wel weer verwijderd worden :?
Dan leg ik het nog één keer uit! Het is belangrijk zoveel mogelijk on-topic te posten, dat heb je goed begrepen.
Daarnaast gaat het er echter niet om altijd overal een antwoord op te kunnen geven of je met iets te bemoeien, hoe goed het misschien ook bedoeld is.
Dat de topicstarter vraagt wat leden van iets vinden betekent niet dat je MOET reageren. De topicstarter heeft immers helemaal niks aan onjuiste informatie. Het gaat er dus niet echt om wat jij VINDT, maar wat je zeker WEET.
Een vraag wordt gesteld om een juist antwoord te verkrijgen, dan kun je beter één goed antwoord krijgen dan 20 mensen die je vertellen wat ze ervan denken, zonder dat ze zich in de materie hebben verdiept, dat is gewoon dom en vervelend.

Nu voor de laatste keer on-topic! als je hier nog op wilt reageren, stuur mij of de andere mod's dan een PB, zodat dit topic verder schoon blijft!

Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie