Discussie handtekening AH

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verzameling Joep

Bericht door sobel »

Ik ben er wel een (groot) voorstander van dat deze discussie word voortgezet in een apart topic, niet zozeer omdat dit topic anders vervuild word, maar meer omdat ik ook wel erg nieuwsgierig ben :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door davy »

sobel schreef:Ik ben er wel een (groot) voorstander van dat deze discussie word voortgezet in een apart topic, niet zozeer omdat dit topic anders vervuild word, maar meer omdat ik ook wel erg nieuwsgierig ben :)
Waarom zouden we er verder mee gaan?
Vanaf dag één dat hij lid is neemt hij niets aan van leden die hun strepen allang verdiend hebben op diverse fora en denkt hij dat hij alles beter weet. Waarom zouden wij er dan nog energie in steken? Al laat ik me er weer aan vangen.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door Joep »

davy schreef:
sobel schreef:Ik ben er wel een (groot) voorstander van dat deze discussie word voortgezet in een apart topic, niet zozeer omdat dit topic anders vervuild word, maar meer omdat ik ook wel erg nieuwsgierig ben :)
Waarom zouden we er verder mee gaan?
Vanaf dag één dat hij lid is neemt hij niets aan van leden die hun strepen allang verdiend hebben op diverse fora en denkt hij dat hij alles beter weet. Waarom zouden wij er dan nog energie in steken? Al laat ik me er weer aan vangen.
Leer lezen vriend.
Ik zeg duidelijk dat ik met jullie argumenten omga.
En ik neem juist veel van jullie aan.
Ik vind dit echt een reactie van je die nergens op slaat.
En als je hier op wilt reageren stuur je me maar een pb.
Ook dat je doorgaat met reageren terwijl ik duidelijk verzocht heb weer on topic te gaan bewiijst dat een leescurcus misschien wel handig is voor je.
Graag weer on- topic hier.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door wvd »

€150 is veel te duur betaald maar ja blijkbaar denkt Joep dat het een echte handtekening is. Zijn spullen zolang hij dat denkt is het goed.
De handtekening is een facsimile zoals op heel veel oorkondes dat het geval is zoals bekend

Al mijn moederkruis oorkonde zijn ook met de handtekening en zo heb ik tal van diverse oorkonde ook die voor 40 jaar trouwe dienst.

De oorkonde van 40 jaar trouwe dienst is gewoon voor burgers die 40 jaar in een bedrijf hebben gewerkt net als de 25 en de 50 jaar trouwe dienst.
Zeldzaam zijn ze niet en nee ze bestaan niet met de echte geschreven handtekening van Hitler net of Adolf niks beters had te doen dan dit soort burger oorkondes te ondertekenen helemaal niet voor een post assistent.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door 779 »

Kom al jaren in Duiven en de meeste verkopers doen vaak dat hun neus bloed over de items die ze verkopen. Ze weten donders goed wat ze verkopen...
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door wvd »

779 schreef:Kom al jaren in Duiven en de meeste verkopers doen vaak dat hun neus bloed over de items die ze verkopen. Ze weten donders goed wat ze verkopen...
Idd voor de meeste verkopers is dit geen hobby maar gewoon kei harde €€€€€€€€€
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door Joep »

Ik neemdan maar van de kenners aan dat dit een autopen is.
Tja als ik te veel heb betaald, jammer maar helaas.
Het staat alsnog leuk in mijn collectie vind ik :mrgreen:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door wvd »

Dat is waar het zijn mooie oorkondes om the hebben. Een kleine tip leg de oorkonde neer en niet rechtop staand zoals nu anders loop je het risico dat die bol gaat staan of je moet het inlijsten.
Laatst gewijzigd door wvd op 24 feb 2013, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door Danielcollector »

en vooral niet plastificeren of iets dergelijks :lol:
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door Joep »

wvd schreef:Dat is waar het zijn mooie oorkondes om the hebben. Een kleine tip leg de oorkonde neer en niet rechtop staand zoals nu anders loop je het risico dat die bol gaat staan of je met het inlijsten.
Bedankt voor de tip ik heb hem meteen anders gelegd en ik ga hem inderdaad inlijsten.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door platoz »

Toch altijd grappig wanneer beginners denken een échte handtekening van Hitler gescoord te hebben :mrgreen:

Joep, het is echt een fascimile, met andere woorden dus geen échte handtekening. Heb precies dezelfde oorkonde als jij, deze werden met tienduizenden tegelijk afgedrukt hoor :wink:

150 Euro voor die vijf documenten is denk ik nog een normale prijs. Op één document na zijn ze vrij makkelijk te bemachtigen. De extra is inderdaad dat alles van één persoon afkomt. 170 Euro had ik er zelf nooit voor gegeven.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door Joep »

platoz schreef:Toch altijd grappig wanneer beginners denken een échte handtekening van Hitler gescoord te hebben :mrgreen:

Joep, het is echt een fascimile, met andere woorden dus geen échte handtekening. Heb precies dezelfde oorkonde als jij, deze werden met tienduizenden tegelijk afgedrukt hoor :wink:

150 Euro voor die vijf documenten is denk ik nog een normale prijs. Op één document na zijn ze vrij makkelijk te bemachtigen. De extra is inderdaad dat alles van één persoon afkomt. 170 Euro had ik er zelf nooit voor gegeven.
Het is dat ik geen 170 euro meer bij me had, dus ik had afgedongen.
Achteraf heb ik er alsnog geen spijt van, want ik vind hem echt prachtig staan tussen mijn verzameling.
Tja ik vond het gewoon super spannend voor de eerste keer in Duiven, dus ik snel zijn handtekening googlen op me iPhone.
Ik dacht echt van YES!!, maar ja het zal toch wel waarde hebben denk ik, je wordt niet zomaar in naam van de Führer gecomplimenteerd.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door wvd »

Waarde heeft het zeker helemaal groepen documenten van een persoon blijven altijd leuk.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door Jan Klaassen »

Joep schreef:je wordt niet zomaar in naam van de Führer gecomplimenteerd.
Toch wel - alles gebeurde in naam van de Fuhrer! Neemt niet weg dat het leuke documenten zijn die je zeker moet koesteren! _/-\o_
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door Joep »

Jan Klaassen schreef:
Joep schreef:je wordt niet zomaar in naam van de Führer gecomplimenteerd.
Toch wel - alles gebeurde in naam van de Fuhrer! Neemt niet weg dat het leuke documenten zijn die je zeker moet koesteren! _/-\o_
Niet alles, veel documenten staan ook onder naam van andere ministers.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Plaats reactie