Discussie handtekening AH

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door coco »

99,9% van de documenten beginnen met, in name des fuhrer...etc.
Leuk document, wel te duur betaald.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door Joep »

coco schreef:99,9% van de documenten beginnen met, in name des fuhrer...etc.
Leuk document, wel te duur betaald.
Ik bedoelde met de fuhrer zijn handtekening.
Het is trouwens een compleet documentenset van een stuk of 5 documenten van allemaal dezelfde persoon.
Nog steeds de duur betaald ?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door rammsander »

Ligt er aan wat de gek er voor geef! Ik zal er zelf niet meer dan €90 á €100 voor neerleggen!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door Joep »

rammsander schreef:Ligt er aan wat de gek er voor geef! Ik zal er zelf niet meer dan €90 á €100 voor neerleggen!
Klopt, ben toch niet van plan het te verkopen, ben benieuwd wat het over 40 jaar waard is.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Discussie handtekening AH

Bericht door Kugelblitz »

Joep schreef:
platoz schreef:Toch altijd grappig wanneer beginners denken een échte handtekening van Hitler gescoord te hebben :mrgreen:

Joep, het is echt een fascimile, met andere woorden dus geen échte handtekening. Heb precies dezelfde oorkonde als jij, deze werden met tienduizenden tegelijk afgedrukt hoor :wink:

150 Euro voor die vijf documenten is denk ik nog een normale prijs. Op één document na zijn ze vrij makkelijk te bemachtigen. De extra is inderdaad dat alles van één persoon afkomt. 170 Euro had ik er zelf nooit voor gegeven.
Het is dat ik geen 170 euro meer bij me had, dus ik had afgedongen.
Achteraf heb ik er alsnog geen spijt van, want ik vind hem echt prachtig staan tussen mijn verzameling.
Tja ik vond het gewoon super spannend voor de eerste keer in Duiven, dus ik snel zijn handtekening googlen op me iPhone.
Ik dacht echt van YES!!, maar ja het zal toch wel waarde hebben denk ik, je wordt niet zomaar in naam van de Führer gecomplimenteerd.
Dat je zo enthousiast bent is begrijpelijk en is ook vaak te merken in diverse topics.
Een paar pagina's geleden was je er nog heilig van overtuigd dat je een originele handtekening had en had iedereen die het tegendeel beweerde het fout. Uiteindelijk heb je moeten inzien dat dit niet het geval was en dat je een normale (eerder hoge) prijs hebt betaald voor een set van 5 leuke maar niet bijzondere documenten.

Probeer in het vervolg alsjeblieft, en ik heb het al meerdere keren gezegd, eerst even na te denken en serieus de meningen van anderen te overwegen. Je gaat er namelijk vanaf het begin met volle kracht tegenin omdat je 100% zeker weet dat JIJ gelijk hebt, terwijl dat vaak niet zo is en ook op nonsens gebaseerd is (het lijkt mij logisch etc.).
Op deze manier gaan mensen zich aan je irriteren en hebben ze geen zin meer om in het vervolg op je te reageren. Daarnaast komt het ook gewoon dom over, als je telkens een grote mond hebt maar uiteindelijk toch moet terugkrabbelen. Doe jezelf en anderen een plezier en wees iets bescheidener.

Leuk dat je enthousiast bent, maar laat andere leden in hun waarde door ze serieus te nemen. Jij bent hier de beginner en niet andersom, de meesten weten wel waarover ze het hebben, zeker als er meerdere mensen dezelfde mening delen.

Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie