Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Heavy Fuel

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Heavy Fuel »

ike75 schreef:Ik zag dit lw jasje te koop op mp. Het ziet er netjes uit. Maar de foto's zijn de zelfde als van militariaplaza. Het lijkt er op of ze zijn overgenomen. Heeft iemand ervaring met deze verkoper uit Groningen Aangezien dat het jasje des tijds voor over de 800 verkocht is en hij bied ook een ss helm aan voor een zeer lage prijs. Als deze orgineel is.

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr
Dit zaakje stinkt de M35 helm is onlangs verkocht op Lowlands,verders zijn de items behoorlijk beneden de marktwaarde te koop.

MvG
Willem
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Dutchy1997 »

Ik ga mee met Willem, dit verhaal klopt niet. Bij Militariaplaza is die SS-helm laatst verkocht voor aanzienlijk meer geld dan deze verkoper er voor vraagt... Kortom, voor mij een echte "don't" :frownno:
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door JimK »

Heren,

De beste man op Marktplaats, 'Jonathan' uit Groningen, is gewoon een ordinaire oplichter.
De items die hij aanbied zijn grotendeels (niet allemaal) gestolen foto's van mijn website.

De items zijn niet aan hem verkocht en vanzelfsprekend niet voor deze prijzen.
De M35 helm staat overigens nog gewoon bij mij op de website te koop en heb ik natuurlijk nog.

Ik heb Marktplaats getipt, maar meer kan je niet doen helaas. Het is veel te anoniem.

Groet Jim
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Dutchy1997 »

Volgens mij handelt Marktplaats wel degelijk, want al z'n advertenties zijn verwijderd! En wéér een oplichter van Marktplaats gevist _/-\o_
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
_Arthur

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door _Arthur »

Dutchy1997 schreef:Volgens mij handelt Marktplaats wel degelijk, want al z'n advertenties zijn verwijderd! En wéér een oplichter van Marktplaats gevist _/-\o_
Probleem is dat hij morgen onder een andere naam, elders opduikt...

Kopers van dit soort items moeten goed op hun hoede zijn en 'aan de deur' zaken doen en zeker geen zaken doen met de verkoper wanneer deze alleen wil versturen bij vooruitbetaling.

Ikzelf doe zeker ook alleen zaken op marktplaats bij vooruitbetaling, als men zelf staat op het te laten versturen. Maar men is altijd welkom om het persoonlijk op te halen, te bekijken, te passen en dan alsnog van de koop afzien als het ze toch niet aanstaat.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door CollectorWo2 »

Dit is toch om te lachen,zeldzame sigarettendoos.
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... tika.html?
Bijlagen
sigarettendoos.jpg
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Comrade »

Ik zie veel langskomen maar dit, de bedragen die voor deze duidelijke fake medailles wordt geboden :bonk:
Allen van dezelfde verkoper:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door wvd »

Mensen willen graag genaaid worden lijkt het wel. En dan de prijzen die hij er voor hoopt te krijgen zoals in zijn advertenties vermeld.
Snap mensen die er nog steeds intrappen echt niet zijn ze nou gewoon dom of willen ze het niet leren.

Btw die william die erop geboden heeft is ook een loser die bied op items maar betaald niks. Heb er ervaring mee hadden een deal maar betalen ho maar
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door rajbrns »

Wie zou er in hemelsnaam een bod van 293 doen, terwijl op dat moment het hoogste bod 100 is.
Zou me niet verbazen als hij dat zelf onder een ander account doet of aan een vriend van hem gevraagd heeft dat te doen.
Verzamel items van het Derde Rijk
_Arthur

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door _Arthur »

wvd schreef: Btw die william die erop geboden heeft is ook een loser die bied op items maar betaald niks. Heb er ervaring mee hadden een deal maar betalen ho maar
Marktplaats zit er vol mee :-) Bij mij is een item pas verkocht als er centjes op mijn bankrekening staan, of ik ze contant heb. Een bod via MP stelt geheel niets voor.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door wvd »

Dat is helemaal waar maar het is vervelend dan mail je ze terug vervolgens hoor je niks. Ach de zwarte lijst vult zich er goed mee vandaar ik tegenwoordig 24 uur de tijd geeft. Scheelt een hoop ergernis na 24 niks gehoord gaat het verder
_Arthur

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door _Arthur »

wvd schreef:Dat is helemaal waar maar het is vervelend dan mail je ze terug vervolgens hoor je niks.
Jep. Enig fatsoenlijk is ver te zoeken. Een simpel berichtje terug van "sorry toch geen interesse meer" als soms al te lastig. Of anderen die 'netjes' via email reageren met een bod, waarmee jijzelf akkoord gaat en daar dan niets meer van de bieder verneemt. Maak me er al niet meer druk over, stuk beter voor je gemoedstoestand ;)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 779 »

Het ligt ook aan dat kut systeem van marktplaats met anoniem mailen. Veel mailaccounts blokkeren die mails aangezien ze denken dat het spam oid is. Daarnaast lopen al die mails via de server van marktplaats en zoals iedereen weet gaat het altijd fout als je iets regelt met teveel 'tussenpersonen'...
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Comrade »

En de prijs van de lelijkste reproductie medaille gaat naar.......... :mrgreen:
Afbeelding
''Drann, drauf, drüber!''
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Danielcollector »

Hahaha ik had hem gezien. En dan ook nog 30€ er voor durven te vragen! :lol:
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Plaats reactie