Leden stellen zich voor - deel 2

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Re: Leden stellen zich voor - deel 2

Bericht door Bob Marien »

Sjoerd schreef:
Na het lezen van het topic 'wie zijn de experts' leek het mij wel aardig om ook eens iets meer van de 'normale' leden te weten te komen, dus ik zal hier even in het kort vertellen wie ik ben, en waarom ik lid ben geworden.

Groeten van Sjoerd
Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Bericht door Bob Marien »

Sorry jongens maar mijn vorig bericht werd door mijn 'gepruts' niet volledig gepubliceerd. Dus hier het eigenlijke bericht:

Ik ben reeds 25 dagen lid van dit forum (op vraag van Roel R., waarvoor dank) maar pas vandaag ontdekte ik dit topic in de 'Babbelbox'.

Daarom wil ik evenmin nalaten mij voor te stellen:

Naam : Bob
Geslacht : mannelijk
Woonplaats : Alveringem (België)
Interesses: WOI, kunst (maken), tennis, country music, ...
Geboren : :cry: 19 september 1949 :cry:
Ben ik hier de oudste? :?
Maar geen vrees, ik ben nog ZEER JONG VAN GEEST EN LICHAAM!
Beroep : Sedert 1999 met permanente vakantie (pensioen) :lol: na een loopbaan als beroepsofficier artillerie. Heb alle aspecten van de artillerie doorlopen zoals de Veldartillerie (2A - topograaf te Lüdenscheid (D)), Rijdende Artillerie (17RA - batterijcommandant te Altenrath (D)), Nucleair transport Artilleriemunitie - BijComd (Büren (D)) en Luchtdoelartillerie (14A - S4 te Lombardsijde (B)). Verder verbracht ik een groot deel van mijn loopbaan door op het HK van het 1 (BE) Corps te Weiden (D) als adjunct G4.
Buiten de laatste vijf jaren bij 14A verbleef ik tijdens mijn ganse loopbaan in het toenmalige West-Duitsland.

Mijn interesse voor WOI dateert reeds van zeer vroeg maar verminderde tijdens mijn verblijf in Duitsland. Het werd terug aangewakkerd bij mijn terugkeer naar 14A te Lombardsijde waar ik tijdens de middagpauzes allerhande items uit WOI opgroef. Wees gerust de kazerne staat er nog :wink:

Zo volgde ik te Ieper een uitgebreide cursus over WOI, nam deel aan enkele symposia georganiseerd door het 'In Flanders Fields Museum', werd lid van WFA-België en begon een eigen website over WOI in het algemeen.

Gezien de complexiteit van het onderwerp zal deze site echter nooit AF zijn. Trouwens de meeste updates spaar ik voor de wintermaanden.

Wat mij vooral verheugd is dat er zoveel 'jong volk' geïnteresserd is in dit onderwerp. Alhoewel ik verre van expert ben zal ik mij toch inzetten om postief aan dit forum deel te nemen.

Groetjes en CU

Bob
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Het zou wel heel flau zijn om nu grapjes te gaan maken over wie er de bob is en zo dus ik zal je maar gewoon na 25 dagen alsnog welkom heten. :P

Welkom Bob! :cheer:
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Bericht door Bob Marien »

Bedankt Miesjel maar als het je werkelijk interesseerd voor noodgevallen heb ik thuis nog een 'Bobette" :wink:
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Beter laat dan nooit.
Welkom op't forum Bob !
Nu,Lombardsijde is mij niet onbekend.
Heb daar in 91 of was het 92 nog een oefening gedaan daar met de para's.
We werden daar s'nachts vanuit zee gedropt en hebben een paar daagjes in het 'kamp' vertoeft alvorens we verder vertrokken naar andere oorden etc.
Trouwens,dan ken je daar ook wel een collega van je neem ik aan,een ex 43A Off (edit: heb naam terug weggehaald,privacy etc etc). ? :mad:


Adrian.
Laatst gewijzigd door Glenn Janssens op 21 jul 2004, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Bericht door Bob Marien »

Sorry Adrian maar die Offr is mij onbekend. 'k Heb nooit in 43A gediend en kwam pas bij de Luchtdoel Aie terecht in '95.
Maar aan je "gezicht" te zien had je het niet voor die Offr?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

779arien schreef: Maar aan je "gezicht" te zien had je het niet voor die Offr?
Inderdaad, ik ken geen slechtere mens,zowel als mens als Off.
Ik vroeg dat maar omdat veel leden van 43A,toen het ontbonden werd naar Lombardsijde zijn verhuisd.
Waaronder één die ik wel heel graag mocht,zowel als 'chef' en als mens een Ooff genaamd (edit: heb naam terug weggehaald,privacy etc etc).
Daar ben ik zeker van dat je die wel kent. :-)
Prachtmens.

Adrian.
Laatst gewijzigd door Glenn Janssens op 21 jul 2004, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zo te merken kunnen Adrian en Bob hun herinneringen ophalen. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Bericht door Bob Marien »

Adrian schreef: Daar ben ik zeker van dat je die wel kent. :-)
Prachtmens.

Adrian.
Inderdaad Adrian, maar ik vind dit forum niet geschikt om over personen te 'praten' die niet aan dit forum deelnemen.
Daarvoor kun je mij best persoonlijk mailen.
:wink:
Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Bericht door Bob Marien »

Adrian schreef: Waaronder één die ik wel heel graag mocht,zowel als 'chef' en als mens een Ooff genaamd Maus.
Daar ben ik zeker van dat je die wel kent. :-)
Prachtmens.

Adrian.
Ik vind het echter niet correct om hier over personen te 'praten' die niet deelnemen aan het forum. Daarom stel ik voor, indien gewenst, mijn persoonlijk te mailen. :wink:
Laatst gewijzigd door Bob Marien op 21 jul 2004, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

heb ik me eigelijk wel voor gesteld?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Je hebt gelijk Bob.
Ik heb mij die bedenkingen ook wel gemaakt,maar iets te laat.

Adrian.

Ps:ik ga mijn posts editten (namen weghalen,vanwege privacy en anonimiteit of hoe men het wilt noemen)
Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Bericht door Bob Marien »

Anzac16 schreef:heb ik me eigelijk wel voor gesteld?
'k Zou het niet weten Anzac 16. Daarvoor moet ik de alle pagina's nog nalezen.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

ik eigelijk ook en daar heb ik ook geen zin in :lol:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Anzac16 schreef:heb ik me eigelijk wel voor gesteld?
dat vraag ik me ook af..
Gesloten