Foto partijdagen 1938?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Foto partijdagen 1938?

Bericht door rammsander »

Beste,

Ik heb hier een foto van ik meen een partijdag die ik al een tijdje heb liggen in mijn collectie!

Na het eens rustig te laten bezinken en bekijken, ben ik toch meer nieuwsgieriger geworden naar wat er nou allemaal op te zien is.

Te zien is o.a. ;
- Heinrich Himmler
- Rudolf hess
- Ik vermeen tussen Rodolf en Heinrich een SA-‘er te zien. Mijn eerste instantie ging deze uit naar Ernst Röhm maar na veder onderzoek is dat hem niet geworden. Hij is namelijk al in 1934 geëxecuteerd door de SS’er Theodor Eicke in zijn cel in de gevangenis van München.

Er staan heel veel personen op afgebeeld en wat ik zo kan tellen van de kraagspiegels en de zwarte uniformen ,die zijn ontworpen door o.a. Hugo Boss,12 SS op de foto 10 in het zwarte uniform en 2 onbekende SS in het grijze uniform.

In het publiek vind ik al te tellen aan de schirmmütze met een SS schedel er op 16 SS en 7 Wehrmacht mensen en een aantal SA’- ers

De foto is 4-9-1938 gedateerd met de stads - / poststempel van Stuttgart. Op de postzegel van Adolf Hitler staat onder zijn hoofd Reichspartijtag 1938, heeft dat iets te maken met de foto voorop of is dat gewoon een standaart foto?

Heeft iemand een idee wie er allemaal afgebeeld staan? Waarneer deze misschien gemaakt is en wat de waarde van zo’n dergelijke postkaart is? Ik heb hem zelf gekregen van een kennis van me!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto’s kunnen wat geel overkomen dat ligt denk ik aan het licht van de lamp boven mijn camera, de foto zelf is een mooie en duidelijke en in detail goed zichtbare opname!

Vriendelijke groeten,
Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Foto partijdagen 1938?

Bericht door patrickh »

Kaart zal zo rond de €5-€10 doen. Stempel is zogenaamde maakwerk, voor verzamelaars, origineel uit 1938.
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Foto partijdagen 1938?

Bericht door rammsander »

Oké! Had al een beetje rond gekeken maar foto's van Heinrich en Rudolf gaan toch wat meer? Is er eigenlijk achter te komen waar dit is?
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Foto partijdagen 1938?

Bericht door Erik »

Hitler bracht op 1 april 1938 een bezoek aan Stuttgart en hield daar twee toespraken. Eentje op het Rathaus, de andere locatie is onbekend of onzeker. Het Rathaus uit die tijd is verdwenen en verangen door een jaren-vijftig gebouw.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Foto partijdagen 1938?

Bericht door davy »

rammsander schreef:Is er eigenlijk achter te komen waar dit is?
Staat achter op de kaart, Stuttgart, het is van een bijenkomst van Duitsers die in het buitenland wonen.
Dit is de 6e bijeenkomst en die ging van 28 augustus tot 4 september 1938.
Even googlen op 'Reichstagung Auslandsdeutschen' en vind de toespraken van Hess terug.

Postzegel is gewoon een standaard zegel die werd uitgebracht naar aanleiding van de Reichsparteitag 1938.
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Foto partijdagen 1938?

Bericht door rammsander »

Hartelijk dank alle! _/-\o_
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie